با صدور پیامی خطاب به وزیر کشور و استاندار فارس صورت گرفت

مأموریت رئیس جمهور برای رسیدگی به سیل زدگان استهبان


رئیس جمهور طی یک پیام مکتوب به وزیر کشور و تماس تلفنی با استاندار فارس، بر بسیج ظرفیت همه دستگاه‌های ملی و محلی برای یافتن ناپدیدشدگان و تسکین آلام داغ‌دیدگان سیل استهبان تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در پیامی به احمد وحیدی، وزیر کشور با بیان اینکه حادثه ناگوار طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در استهبان فارس و جان‌باختن و ناپدید شدن شماری از هموطنان عزیز موجب تأسف و اندوه فراوان گردید، اظهارکرد: به وزیر کشور مأموریت می‌دهم ضمن حضور در مناطق سیلزده و بررسی آخرین وضع سیلزدگان، به قصور و تقصیرهای احتمالی در این حادثه رسیدگی کند. 
گفت‌و‌گوی تلفنی  با استاندار فارس
آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی با محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز ضمن پیگیری حادثه سیل، در جریان آخرین جزئیات و اطلاعات عملیات جست‌وجوی ناپدیدشدگان قرار گرفت. رئیس جمهور با تأکید بر رسیدگی سریع به قصورهای احتمالی به استاندار فارس دستور داد از ظرفیت همه دستگاه‌های ملی و محلی برای جبران خسارات آسیب‌دیدگان و تسکین آلام داغ‌دیدگان استفاده نماید. رئیس جمهور در این تماس ضمن ابراز همدردی با قربانیان حادثه، بر بسیج همه ظرفیت‌های موجود برای یافتن ناپدیدشدگان سیل و رسیدگی به امور خانواده قربانیان تأکید کرد.
الزام دستگاه‌ها به حمایت از نهاد خانواده
آیت‌الله رئیسی عصر دیروز در جلسه هیأت دولت با گرامیداشت روز خانواده، توجه به ترویج فرهنگ «تشکیل خانواده» را امری مهم و تسهیل ازدواج جوانان را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و همه دستگاه‌ها را براساس قانون «جمعیت و حمایت از خانواده» ملزم به حمایت جدی از نهاد خانواده و ارائه طرح‌های عملیاتی در این حوزه دانست. رئیس جمهور تأکید کرد: همه دستگاه‌ها علاوه بر ترویج فرهنگ تشکیل خانواده، تلاش خود را برای رفع مشکلات و موانع آن بویژه در حوزه مسکن و اشتغال به کار گیرند.آیت‌الله رئیسی پس از استماع گزارش وزیر جهاد کشاورزی درباره افزایش تولید محصولات زراعی راهبردی همچون گندم، ذرت و جو و تأمین غلات مورد نیاز کشور، گفت: سیاست اصولی دولت تأمین امنیت غذایی با اتکا به کشاورزان سختکوش کشور است و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید به تعهدات خود در قبال خرید این محصولات راهبردی در موعد مقرر عمل کنند. آیت‌الله رئیسی همچنین بار دیگر با ابراز تأسف از بروز حادثه سیل در استهبان استان فارس و تسلیت به خانواده‌های هموطنان عزیزی که در این حادثه جان باختند، مسئولان امر را مأمور بررسی دقیق ابعاد حادثه و اتخاذ تدابیر بموقع و مناسب برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه کرد.
پیام به همایش شیخ اشراق
رئیس جمهور در پیامی به آیین بزرگداشت حکیم الهی شیخ شهاب‌الدین سهروردی در شهر زنجان که از سوی استاندار قرائت شد، تأکید کرد: حکیم سهروردی، سالکی است که در فراسوی مرزهای ظواهر مکاتب فلسفی و عرفانی، مهم‌ترین حقایق اسلامی و انسانی را با مدد از آیات قرآن و روایات و با ذوقی منحصر به فرد در هم می‌آمیزد. رئیس جمهور بزرگداشت مقام علمی اندیشمندانی چون شیخ اشراق را ضرورت و فرصتی مغتنم در روزگار تحیر انسان امروز دانست که در پس این گمگشتگی، جویای ساحل امنی از جنس معنویت است.
سفرا موظف به تأمین ارزش‌ها و منافع کشور هستند
جمعی از سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به محل مأموریت خود به حضور رئیس‌جمهور رسیدند و با وی دیدار و گفت‌و‌گو کردند. آیت‌الله رئیسی در این دیدار سفیران را نمایندگان نظام اسلامی معرفی کرد که باید منافع و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را نمایندگی و تأمین کنند. 
رئیسی برای سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لهستان، گرجستان، سیرالئون، چک، لبنان، هند و همچنین نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک و نماینده دائم ایران نزد دفتر اروپایی ملل متحد در ژنو آرزوی موفقیت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/2/620900/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها