دیگه چه خبر؟


چرا اجلاس سالانه منافقین لغو شد؟

   خبر اول اینکه،آلبانی در حالی این هفته قصد داشت میزبان نشست سالانه گروهک منافقین باشد که حمله گسترده سایبری به دستگاه‌های دولتی این کشور طی روزهای اخیر خدمات عمومی آنلاین را به کما برد.  رسانه‌های آلبانی می گویند اجلاس منافقین که قرار بود در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئیه(اول و دوم مرداد) در کمپ اشرف ۳ در این کشور برگزار شود، در پی هک گسترده سامانه‌های خدمات آنلاین آلبانی به تعویق افتاده است.  آژانس ملی جامعه اطلاعاتی آلبانی نیز علت قطع تمام خدمات آنلاین دستگاه‌های دولتی را حمله گسترده سایبری از خارج این کشور اعلام کرده بود. به گزارش خراسان به نقل از رسانه‌های اروپایی، این حمله سایبری در نوع خود بی‌نظیر بوده و از پیشرفته‌ترین روش‌های حوزه هک بهره برده‌ است. در همین رابطه، سفارت امریکا در این کشور در پیامی هشدارآمیز، درباره سفر شهروندان این کشور به آلبانی برای شرکت در نشست سالانه گروهک منافقین هشدار داده بود.

استقبال پادشاه اردن از روابط با تهران

  خبر دیگر اینکه،روز گذشته پادشاه اردن با اشاره به اینکه منطقه نیاز به تنش و درگیری ندارد، گفت که کشورش و تمام کشورهای عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند و معتقد است که گفت‌وگو تنها راه‌حل اختلافات است.  به گزارش ایسنا، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت‌وگو با روزنامه الرأی در پاسخ به سؤالی در این مورد که برخی موضوع ایده ناتوی عربی را ایران می‌دانند، گفت: منطقه نیاز به بحران و درگیری‌های بیشتر ندارد بلکه نیازمند همکاری و هماهنگی است. اردن همواره دعوت به ایجاد پل‌های همکاری به جای دیوارها و موانع می‌‌کند و این کشور به امنیت منطقه اهمیت می‌‌دهد، زیرا امنیت برادران عرب بخشی از امنیت ما است.  وی خاطرنشان کرد: ما خواهان تنش در منطقه نیستیم، اردن و تمام کشورهای عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند؛ روابطی که بر احترام متقابل، حسن‌همجواری، احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی مبتنی باشد.

استعفای فرماندار اهواز با سنگ اندازی عناصر دولت قبل

  دست آخر اینکه،  فرماندار اهواز دلیل استعفای خود را سنگ اندازی عده‌ای از عناصر دولت دوازدهم که هنوز هم سرکار هستند ذکر کرد.  به گزارش مهر، مسعود فلاحی با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای نمی‌خواهند دولت سیزدهم موفق باشد افزود: این افراد به طور مستمر در امور و فعالیت‌های فرمانداری دخالت کرده و مانع پیشرفت کارها می‌شدند.  فرماندار اهواز گفت: متأسفانه مشکلات زیادی بر سر راه من به عنوان فرماندار اهواز ایجاد کردند و برخی تلاش داشتند تا زحمات و کار دولت را زیر سؤال ببرند و حتی در عزل و نصب‌های فرمانداری هم دخالت می‌کردند.  فلاحی عنوان کرد: همین افراد پس از انتصاب ۲ معاون و بخشدار مرکزی اهواز مانع فعالیت آنها شدند. استاندار خوزستان بعد از بازگشت از حج و طرح مجدد استعفایم در نهایت با این استعفا موافقت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/5/620906/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها