اخبار


فرانسه؛ قهرمان لیگ ملت‌های والیبال 2022

تیم ملی والیبال فرانسه با شکست امریکا در فینال لیگ ملت‌ها 2022 برای اولین بار قهرمان شد. فرانسوی‌ها که قبلاً نقره و برنز 2018 و 2021 لیگ ملت‌ها را گرفته بودند، جواز فینال را با شکست ایتالیای میزبان به دست آوردند و یکشنبه شب با پیروزی 3-2 مقابل امریکا روی سکوی قهرمانی ایستادند. بدین‌ ترتیب خروس‌ها با سرمربی جدیدش آندره‌آ جیانی در لیگ ملت‌ها به سومین مدال در این رقابت‌ها رسیدند. تیم ملی لهستان هم با شکست 3- صفر ایتالیای میزبان، روی سکوی سوم قرار گرفت. اروین انگاپت فرانسوی و امتیازآورترین بازیکن فینال، ارزشمندترین بازیکن مسابقات هم شناخته شد. فرانسوی‌ها در تیم رؤیایی این دوره لیگ ملت‌ها بیشترین سهم را داشتند، به غیر از بهترین پاسورکه میکا کریستنسن امریکایی شد و بهترین سرعتی‌زن که به بینیک لهستانی و اسمیت امریکایی رسید، عناوین بهترین قدرتی‌زن، پشت خط زن، بهترین لیبرو و حتی ارزشمندترین بازیکن به بازیکنان فرانسه رسید.

ساروی طلایی شد، ‌گرایی به مدال نرسید

تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک مدال برنز به کار خود در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیتلاسینسکی لهستان پایان داد.این تورنمنت روزهای اول و دوم مرداد در شهر ورشو لهستان برگزار شد که محمد هادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم به ترتیب حریفانی از چین، هلند، فنلاند و مجارستان را مغلوب کرد تا به فینال رسید.در آن مبارزه هم با نتیجه 9 بر یک بک‌سلطان محموداف از قرقیزستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.اما محمد علی‌گرایی فرنگی کار وزن 77 کیلوگرم پس از شکست دادن حریفان دانمارکی، نروژی مقابل زولتان لوای از مجارستان در دیدار ماقبل پایانی با نتیجه 9 بر صفر در همان دقیقه اول مغلوب شد و به دیدار رده ‌بندی رفت ولی با توجه به آسیب دیدگی و نظر کادر فنی، مقابل محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مبارزه نکرد و پنجم شد.همچنین تیم منتخب توسط علی اصغر سام دلیری در وزن 63 کیلوگرم به مدال نقره و محمدحسین محمودی در وزن 82 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

اسفندیاری قهرمان وزنه برداری جوانان آسیا شد

علیرضا اسفندیاری ملی پوش وزنه‌برداری مدال طلا مجموع مسابقات جوانان آسیا  را از آن خود کرد. اسفندیاری در این مسابقات موفق به کسب طلا یک ضرب و نقره دوضرب شد تا در مجموع طلا مثبت 109 کیلوگرم  را بر گردن بیاویزد.همچنین محمد مسعود ممیوند وزنه بردار دسته 109 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب نقره یک ضرب و طلا دوضرب شد تا مدال نقره مجموع  این دسته را از آن خود کند. گفتنی است ایران در بخش نوجوانان و جوانان به ترتیب در رده نهم و هفتم قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7965/21/620930/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها