سوژه


واکنش‌ها به اتهام دوپینگ علیه نادال

داوید فرر، فینالیست رولان گاروس 2013 درباره اتهام‌های وارد شده به هموطنش یعنی رافائل نادال اسپانیایی مبنی بر دوپینگ گفت: «این اتهام حماقت کامل است.» منتقدان نادال معتقد هستند رافائل 36 ساله که اوایل ماه گذشته میلادی در گرنداسلم رولان گاروس قهرمان شده بود بدون استفاده از داروهای غیرقانونی نمی‌توانست به این عنوان دست یابد. نادال پیش از این اعتراف کرده بود به پاهای او برای تحمل درد داروهایی تزریق شده بود. دیوید فرر در واکنش به این اتهام‌ها گفت: «این حماقت کامل است. همه تنیسورها همانند سایر ورزشکاران داروهای کنترل شده‌ای استفاده می‌کنند. بازی کردن در حالت استفاده از این داروها بدان معنا نیست که شما در حال دوپینگ یا تزریق ماده غیر قانونی هستید. این فقط یک تزریق برای تحمل درد است. دوچرخه‌سواران، تنیسورها و هر ورزشکار دیگری می‌توانند این کار را انجام دهند. گاهی اوقات برخی ورزشکاران که اینقدر آزادانه و بدون دانش اظهارنظر می‌کنند شگفت‌زده می‌شوم.»

جلوگیری از تراژدی مشابه اریکسن در فوتبال اروپا

در دور مقدماتی کنفرانس لیگ اروپا حادثه‌ای ناگوار برای یک بازیکن رخ داد اما خوشبختانه از یک تراژدی بزرگ جلوگیری شد، زیرا بازیکنی به نام ممدوف جان یکی از هم‌تیمی‌هایش را نجات داد. در بازی دو تیم فهروار مجارستان و باشگاه فوتبال قبله از جمهوری آذربایجان در یک دوئل هوایی دو بازیکن با هم برخورد کردند که ایلکین قیرتیموف بازیکن قبله آسیب جدی دید و روی زمین افتاد و ناگهان اوضاعش وخیم شد طوری که نمی‌توانست نفس بکشد. این امر سبب دخالت آصف ممدوف شد و او با عجله سعی کرد جلوی قورت دادن زبان قیرتیموف را بگیرد و با عصبانیت از تیم پزشکی خواستار کمک شد. تا زمان ورود پزشکان، این بازیکن تعلل نکرد و فک هم تیمی خود را به روشی که سیمون کیائر در مورد کریستین اریکسن در جام ملت‌های سال گذشته انجام داد، گرفت و سبب نجات او شد. در بازی‌های جام ملت‌های اروپا در دیدار دانمارک و فنلاند کریستین اریکسن با این حالت روبه‌رو شد و کیائر قبل از همه دخالت کرد و جلوی بسته شدن راه تنفس او را گرفت. قیرتیموف در نهایت با برانکارد از زمین به بیرون برده و به بیمارستان منتقل شد و در آنجا آزمایش‌های پزشکی مختلفی را انجام داد که سرانجام تأیید شد خطری این بازیکن را تهدید نمی‌کند.

کمپین هواداران اتلتیکو علیه رونالدو

کریستیانو رونالدو مهاجم منچستریونایتد ممکن است در تابستان امسال از باشگاه انگلیسی جدا شود. رسانه‌ها از اتلتیکو به عنوان تیم بعدی بازیکن پرتغالی یاد کردند. این بازیکن پرتغالی می‌خواهد منچستریونایتد را ترک کند و مدیر برنامه‌های او به دنبال باشگاه جدیدی برای این بازیکن پرافتخار است. هواداران اتلتیکومادرید در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ «علیه CR7» از هیأت مدیره باشگاه خود خواستند با بازیکن سابق رئال مادرید قرارداد نبندند. گذشته او در رئال مادرید، حضور مهاجم پرتغالی در واندا متروپولیتانو را تقریباً غیرممکن می‌کند. با وجود شایعات مطرح شده، هیأت مدیره اتلتیکو بدون اینکه به این موضوع بپردازد، خرید او را رد کرده است. قرارداد کریستیانو رونالدو با منچستریونایتد در تابستان ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد و منچستریونایتد تضمین‌هایی می‌خواهد که این مهاجم حداقل یک فصل دیگر را در تیم خود سپری کند. رونالدو و مدیربرنامه‌های او هنوز پیشنهاد منچستریونایتد را رد نکرده‌اند. در صورتی که او در یونایتد نماند، احتمالاً رونالدو راهی سری آ ایتالیا می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7965/21/620931/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها