خبرخوان


تأمین  برق۵۷۰ هزار واحد صنعتی بدون مشکل

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو با اعلام اینکه از ۶۲۰ هزار واحد صنعتی در کشور ۵۷۰ هزار واحد هیچ مشکل تأمین برق نداشتند، گفت: سال گذشته از اردیبهشت‌ماه خاموشی‌های سراسری آغاز شد، اما امسال با وجود افزایش دما تاکنون قطعی برق نداشتیم. به گزارش وزارت نیرو، «احمد حیدری» افزود: سال گذشته از ۲۹ اردیبهشت‌ماه خاموشی‌های سراسری در کشور آغاز شد و این موضوع مردم را کلافه کرده بود، درحالی‌که امسال با وجود افزایش دما تاکنون قطعی برق نداشتیم. وی ادامه داد: عبور موفق وزارت نیرو از تیرماه بدون خاموشی یکی از دستاوردهای این وزارتخانه در دولت سیزدهم است.

حفر ۳۴ حلقه چاه نفت و گاز در ۴ ماه امسال

شرکت ملی حفاری ایران در 4 ماه امسال موفق‌ به حفر و تکمیل ۳۴ ‌حلقه ‌چاه‌ نفت ‌و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور شد. به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار، معاون مدیرعامل این شرکت گفت: از این تعداد چاه 2 حلقه توسعه‌ای، 3 حلقه اکتشافی و ۲۹ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است. وی افزود: ۲۸ حلقه‌ از این چاه‌ها در گستره فعالیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، 2 حلقه در میدان‌های تحت سرپرستی شرکت نفت فلات قاره، یک حلقه در قالب پروژه و 3 حلقه در پروژه‌های ‌مربوط به مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر، تکمیل و نهایی شد.

پرداخت سالانه ۱۶ میلیارد دلار یارانه تولید برق

رئیس هیأت‌مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: هزینه یارانه پرداختی به برق بسیار بالا است، اگر در سال ۳۴۲ هزار میلیون کیلووات برق مصرف شده باشد، به نرخ گاز صادراتی یا خوراک پتروشیمی‌ها (میانگین ۲۰ سنت دلار) ۱۶.۲ میلیارد دلار فقط یارانه سوخت داده می‌شود، پرواضح است که امکان فوری تغییر قیمت فروش برق میسر نیست، ولی نباید این رویه ادامه یابد.
ابراهیم خوش‌گفتار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نصب کنتورهای چندتعرفه‌ای باید خیلی سریع انجام شود و آنچه که تاکنون نصب شده است، با برنامه‌ریزی تعرفه‌‌ای آنها را عملیاتی کنیم، اظهار کرد: برق کالایی است که مستقیم از تولید به مصرف می‌رسد و امکان ذخیره‌سازی ندارد، ولی امکان مدیریت مصرف آن با کنتور چندتعرفه‌ای وجود دارد. مشترکی که ماهانه ۱۰۰۰ کیلووات مصرف می‌کند، شاید از مصرف‌کننده ۳۰۰ کیلوواتی بهتر مصرف کرده باشد، چرا که ممکن است مصرف بالا را در ساعات غیر‌پیک شب تا صبح انجام داده باشد، ولی زمان مصرف آن ۳۰۰ کیلووات ساعت، در اوج پیک مصرف بوده که به شبکه فشار وارد کرده است. در این باره، هدایت و آموزش مصرف‌کننده امری مهم و اساسی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7965/14/620951/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها