اخبار


رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ:
 اگر سن فرزندتان قانونی نیست موتور نخرید

گروه حوادث/ دریافت گواهینامه برای افرادی که قصد رانندگی با خودرو یا موتورسیکلت دارند امری ضروری است و نداشتن گواهینامه به هر علتی مشمول مجازات قانونی خواهد شد.
سرهنگ «علی‌اصغر شریفی» رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در یک برنامه تلویزیونی با بیان این مطلب گفت: برخی خانواده‌ها در حالی که فرزندان‌شان هنوز به سن قانونی نرسیده و گواهینامه ندارند با اصرار فرزندانشان برای آنها موتورسیکلت خریده و در اختیارشان قرار می‌دهند، در صورتی که رانندگی بدون گواهینامه چه برای خودرو و چه برای موتورسیکلت اکیداً ممنوع است.رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در جدول گواهینامه‌ها اولین مورد گواهینامه موتور است که حتماً باید سن راننده به 18 سال تمام رسیده باشد و والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر فرزند آنها به سن قانونی نرسیده است به هیچ عنوان زیر بار خرید موتورسیکلت برای آنها نروند و بعد از آنکه به سن قانونی رسید در کلاس‌های مربوطه و آیین‌نامه شرکت کرده و پس از طی مراحل خاص خود اقدام به دریافت گواهینامه کنند. در برخی تبلیغات برای فروش موتورسیکلت عنوان می‌شود که این موتورسیکلت‌ها برقی است و گواهینامه لازم ندارد در صورتی که راننده حتماً باید دارای گواهینامه مربوطه باشد. این مقام انتظامی ادامه داد: منظور از رانندگی بدون گواهینامه یعنی راننده یا اصلاً گواهینامه ندارد مانند اینکه به سن قانونی نرسیده یا دنبال گرفتن آن نرفته است، یا گواهینامه راننده ضبط شده که به منزله نداشتن گواهینامه  و موضوع مهمی است یا راننده گواهینامه دارد اما تاریخ آن گذشته و دیگر اعتبار ندارد که در این مورد هرچند از نظر حقوقی راننده دچار مشکل نمی‌شود اما به ازای ایام گذشته مشمول جریمه خواهد شد.
وی افزود : در قانون مجازات اسلامی  هم ذکر شده  کسانی که بدون گواهینامه اقدام به رانندگی کنند، جرم تلقی شده و دیگر تخلف  نیست و به حبس تعزیری بین 6 ماه تا یک‌سال محکوم و سوء سابقه‌ای هم برای آنها درج می‌شود که  در صورت رؤیت و توقف وسیله نقلیه‌ای  که راننده آن اقدام به رانندگی  بدون گواهینامه کرده مانند توقیف موتورسیکلت‌ها، برای بار اول جریمه یا حبس دارد و برای  بار  دوم  در صورت تکرار، قاضی  حتماً حبس را در نظر خواهد گرفت .
​​​​​​​
انفجار خانه ویلایی در مشهد

گروه حوادث/ انفجار یک خانه ویلایی در مشهد منجر به تخریب سه خانه و گرفتار شدن 4 زن و مرد زیر آوار شد.
آتشپاد سوم مجید فرهادی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: بامداد دوشنبه انفجار یک ساختمان مسکونی ویلایی خالی از سکنه در خیابان کوشش مشهد به آتش‌نشانان اعلام شد و امدادگران از سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. حجم انفجار به حدی بود که خانه به طور کامل تخریب شد و به ۲واحد مسکونی مجاور نیز خساراتی وارد کرد.وی بیان کرد: چند نفر از همسایگان نیز زیر آوار گرفتار شده بودند که نجاتگران آتش‌نشانی با رعایت نکات ایمنی و تثبیت اطراف محل حادثه، محبوس‌شدگان شامل ۲زن و ۲مرد را از زیر آوار نجات دادند و این افراد را برای سیر مراحل درمانی و انتقال به بیمارستان تحویل تکنیسین‌های اورژانس حاضر در محل دادند.فرهادی گفت: کارشناسان آتش‌نشانی مشهد علت دقیق این حادثه را در دست بررسی دارند.


راننده خواب آلود 2 نفر را به کام مرگ کشاند

گروه حوادث/ برخورد پراید و کامیون با یکدیگر در آزاد راه زنجان - قزوین ۲ کشته و ۳ نفر مصدوم برجا گذاشت. 
سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش، رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در ابتدای پل مسجد «صفا» نرسیده به عوارضی زنجان - قزوین بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند. پس از حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه خودروی سواری پراید با ۵ سرنشین با یک دستگاه کامیون «کشنده» برخورد کرده که بر اثر آن راننده و سرنشین پراید به علت شدت ضربات وارده در دم جان باخته و ۳ نفر دیگر مصدوم و با کمک عوامل امدادی به مراکز درمانی اعزام شدند. سرهنگ ذاکری‌منش یادآور شد: کارشناسان پلیس‌راه علت این حادثه را عدم توانایی در کنترل خودرو ناشی از خواب‌آلودگی توسط راننده پراید اعلام کردند. 

راهزنان مسلح در دام پلیس سیستان و بلوچستان

گروه حوادث/ 9 عضو سه باند سرقت مسلحانه در حالی از سوی کارآگاهان پلیس سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که به 11 فقره سرقت و راهزنی اعتراف کردند.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر به فارس گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه خودرو، منزل و مغازه در سطح شهرستان زاهدان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در تحقیقات اولیه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، مشخص شد  سارقان مسلح به انواع سلاح سرد و گرم ازجمله چاقو و کلاش بودند و در ساعات پایانی شب به وسیله چند دستگاه موتورسیکلت اقدام به پرسه زنی در محلات خلوت و حاشیه‌ای شهر زاهدان می‌کردند و با متوقف کردن خودرو‌های عبوری، پس از ضرب و شتم رانندگان، خودروهای آنها را سرقت می کردند. سرهنگ ملاشاهی با اشاره به اینکه اعضای این باندها به صورت حرفه‌ای در زمینه سرقت مسلحانه منزل، مغازه، خودرو، احشام و... نیز فعال بودند گفت: سارقان با یک نقشه از پیش طرح ریزی شده منازل و مغازه‌های مورد نظر خود را شناسایی و در فرصتی مناسب به صورت ورود به عنف اقدام به سرقت زیورآلات و اموال با ارزش موجود در مغازه‌ها و منازل شهروندان می‌کردند. تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند سرقت ادامه داشت تا اینکه روز یکشنبه، تیم رسیدگی کننده به پرونده اعضای این باند را در یکی از محلات شهر زاهدان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه 9 نفر ازاعضای این 3 باند را دستگیر کردند.وی گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی به 11 فقره سرقت مسلحانه در شهر زاهدان اعتراف کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7965/19/620974/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها