اخبار


کشف استعدادهای جوان در عرصه هنر

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که جریان‌سازی مؤثر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از طریق اتصال آن به جشنواره هنرهای تجسمی فجر، ممکن خواهد بود.عبدالرضا سهرابی (مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بیست و نهم) بیان داشت: اهداف مهم جشنواره عبارت از کشف استعدادهای جوان در عرصه هنر، تسهیل ارتباط سینه به سینه هنرجو با استاد و کادرسازی برای هنر انقلاب اسلامی است. او افزود: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، آوردگاهی ملّی برای حضور آحاد جوانان ایران اسلامی و بستر وسیعی است که تنوع قومی و فرهنگی را در مقیاس ملّی شامل می‌شود. به بیان دیگر، این جشنواره هنری فرصت یگانه‌ای است که به‌طور یکسان در اختیار عموم جوانان و نوجوانان این مرز و بوم قرار می‌گیرد. بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با هدف رقابت در عرصه خلاقیت‌های هنری، ارتقای توان تخصصی هنرجویان و معرفی استعدادهای جوان هنری، شهریور ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

انتخابات «خانه سینما» به زمان دیگری موکول شد
 
شانزدهمین دوره انتخابات خانه سینما که قرار بود بعدازظهر یکشنبه دوم مردادماه برگزار شود، لغو و به زمان دیگری موکول شد. هیأت‌مدیره خانه سینما، در پیامی به رؤسای صنوف خانه سینما، توقف برگزاری این انتخابات را اعلام کرد.
محمدعلی نجفی، رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما در گفت‌وگو با ایسنا درباره زمان برپایی مجمع عمومی خانه سینما و انتخابات هیأت‌مدیره بیان کرد: هنوز زمان برگزاری دوباره مجمع مشخص نیست و ابتدا هیأت‌مدیره باید جلسه‌ای تشکیل دهد تا برنامه‌ریزی مجدد صورت گیرد. این جلسه تا چند روز آینده تشکیل می‌شود و احتمالاً در اواخر مرداد ماه مجمع را برگزار خواهیم کرد.
نجفی افزود: انتخابات هیأت‌مدیره خانه سینما در چند دوره قبل به این صورت بود که وزارت ارشاد به نمایندگانی که صنوف انتخاب می‌کردند کاری نداشت، اما حالا که دولت عوض شده می‌گویند طبق قانون اول باید نماینده‌ها را به ما معرفی می‌کردید و بعد مجمع تشکیل می‌دادید و این موضوع را ساعت ۲ ظهر دیروز (یکشنبه) به ما اطلاع دادند. در حال حاضر نماینده‌های صنوف مشخص هستند و همه چیز درست است فقط باید آنها را به وزارت ارشاد معرفی کنیم و با تأیید آنها مجمع برگزار خواهد شد. در این بین تنها یک عده‌ این وضعیت را مصادره به مطلوب کردند، یعنی فکر کردند تشکیل نشدن مجمع نتیجه اَعمال آنها بوده در حالی که اصلاً اینطور نیست. 

برگزاری جشنواره هنری «آوای مهر»

جشنواره هنری «آوای مهر» در جهت حمایت از افراد دارای معلولیت، از سوی اداره‌کل بهزیستی استان تهران و با مشارکت خانه موسیقی ایران، شهرداری تهران، خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و دیگر نهادها در سه بخش برگزار می‌شود. سمانه زمانی (رئیس جشنواره و مدیرکل بهزیستی استان تهران) در این باره گفت: آیین افتتاحیه جشنواره آوای مهر روز چهارشنبه مورخ پنجم مردادماه از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برگزار می‌شود و از سخنران‌های این برنامه دکتر علی‌محمد قادری (معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی ایران) و چهره‌های دیگر سیاسی، فرهنگی و هنری خواهند بود. او افزود: جشنواره ویژه افراد دارای معلولیت است و در سه بخش «موسیقی»، «ادبیات» و «خوشنویسی» برگزار می‌شود و لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند روز بعد از برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره، یعنی از تاریخ ۶ مرداد به بعد، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، انتهای خیابان بایزید بسطامی، خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد ارسال نمایند.


آغاز فیلمبرداری سریال «عشق کوفی»

فیلمبرداری سریال «عشق کوفی»، به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی  آغاز شد.
«عشق کوفی» قرار است روایتگر یک عشق در کوفه سال ۶۱ هجری قمری باشد و ماجرای آن تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا(ع) ادامه پیدا کند. شبنم قربانی و سعید شریف دو بازیگر اصلی این سریال هستند. سریال «عشق کوفی» یکی از محصولات جدید سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در شهرک غزالی ضبط خود را آغاز کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7965/23/620979/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها