اخبار


لاوروف: غرب در مسیر صلح مانع تراشی می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه در جمع نمایندگان دائم اتحادیه عرب در قاهره با بیان اینکه مسکو درهای مذاکره با کی‌یف را نبسته، غرب را به مانع تراشی در مسیر مذاکرات صلح متهم کرد. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف با بیان اینکه ناتو نگرانی‌های امنیتی روسیه در مورد پیوستن اوکراین به این ائتلاف را نادیده گرفت گفت: «نگرانی‌های امنیتی ما مشروع است. اما دغدغه‌مان در مورد گسترش ناتو و دستیابی اوکراین به سلاح‌های غربی شدیداً نادیده گرفته شده است و غرب مصمم به ارسال سلاح به کی یف است. با این حال همچنان درهای مذاکره به روی اوکراین بسته نشده است.» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به روابط مسکو با جهان عرب نیز تأکید کرد: «روابط روسیه و کشورهای عربی بر پایه دوستی و صمیمیت استوار است.»


قیس سعید: مخالفان رفراندوم، مردم تونس نیستند

رئیس‌جمهور تونس روز گذشته همزمان با برپایی رفراندوم قانون اساسی در این کشور تأکید کرد، مخالفان همه‌پرسی قانون اساسی جدید این کشور، «جزو مردم تونس نیستند.» به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس حین رفتن به مراکز اخذ رأی برای همه‌پرسی قانون اساسی جدید در این کشور اظهار کرد: ما امروز با یک انتخاب تاریخی روبه‌رو هستیم و مردم تونس باید بموقع با تاریخ همراه شوند. از همین رو کسانی که سعی دارند همه‌پرسی قانون اساسی جدید را با شکست مواجه کنند، جزو مردم تونس نیستند و مردم نیز نباید به آنهایی که برای ناکام گذاشتن همه‌پرسی قانون اساسی هزینه می‌کنند، پاسخ دهند. قیس سعید ۲۵ مه گذشته در حکمی خواستار برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی این کشور در تاریخ ۲۵ ژوئیه (دیروز) شد.

وانگ یی: آب‌های منطقه تفرجگاه خارجی ها نیست

وزیر امور خارجه چین با انتقاد از نمایش قدرت توسط کشورهای غربی در تنگه تایوان و دریای جنوبی چین، گفت: این مسأله باید توسط کشورهای خود منطقه رسیدگی شود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،  «وانگ یی»  که در افتتاحیه سمینار مجازی به مناسبت بیستمین سالگرد امضای بیانیه رفتار طرف‌ها در دریای جنوبی چین سخن می گفت، تأکید کرد: «دریای جنوبی چین تفرجگاه کشورهای خارج از منطقه یا عرصه مبارزه برای رقابت قدرت‌های بزرگ نیست. موضوع دریای جنوبی چین باید توسط خود کشورهای منطقه رسیدگی شود.» ادامه تنش‌ها در تنگه تایوان و برنامه‌ریزی برای سفر نانسی پلوسی در حالی است که پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام کرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا فروش بالقوه کمک‌های فنی نظامی به تایوان به ارزش حدود ۱۰۸ میلیون دلار را تأیید کرده است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7965/4/620993/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها