«ایران» از جریان‌شناسی رسانه‌های صهیونیستی گزارش می‌دهد

پروپاگاندا به سبک صهیونیست‌ها


یدیعوت آحارانوت
این روزنامه از سال 1930 منتشر می‌شود و از 1970 به این طرف، پرتیراژترین روزنامه اسرائیلی است. این روزنامه عموماً مقابل نتانیاهو و سیاست‌های او قرار می‌گیرد. در سال 2020 مطلبی با تیتر «لاف نزنید، قدرت حمله به ایران را ندارید» منتشر کرد. وای‌نت پایگاه اینترنتی پر سر و صدای اسرائیلی متعلق به همین روزنامه بوده و از سال 2000 شروع به کار کرده است.

اسرائیل هیوم
از سال 2007 و به صورت رایگان منتشر می‌شود. در طیف راستگرای افراطی، حامیان سرسخت نتانیاهو و حزب لیکود قرار می‌گیرد و به همین واسطه به بی‌بی‌تون معروف است. چندی پیش مطلبی در واکنش به ترور شهید سلیمانی نوشت و این نکته را آورد که اسرائیل در سال‌های آینده باید با میراث سنگین سلیمانی در منطقه روبه‌رو شود.

معاریو
در سه دهه اول موجودیت اسرائیل مشهورترین و پرطرفدارترین روزنامه بوده و گرایش به طیف چپ دارد. امواج توییتر همین روزنامه در سالگرد شهید سلیمانی هدف حمله هکرهای طرفدار ایران قرار گرفت. مسئولان روزنامه بعد از جنگ 33روزه گفته بودند اگرچه مطالب انتقادی شدیدی علیه مدیریت این جنگ داشتیم،‌ اما چاپ نکردیم و به روحیه خبرنگاری خیانت کردیم. چون به دنبال حمایت از ارتش و جنگ بودیم.

هاآرتص
قدیمی‌ترین روزنامه اسرائیلی است. چپگرا و منتقد اشغال مناطق 1948 است و از ایده دو دولت و توافق اسلو حمایت می‌کند. دانشنامه بریکانیکا، هاآرتص را پرنفوذترین روزنامه اسرائیلی معرفی کرده است. هاآرتص مخاطبان نخبگانی دارد و بر تصمیمات رسمی مؤثر است. این روزنامه پیرامون شهادت شیرین ابوعاقله اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قصدی در انجام تحقیقات در خصوص شهادت این خبرنگار ندارد.

جروزالم پست
​​​​​​​انگلیسی زبان بوده و ابتدا تحت عنوان فلسطین‌پست و امروزه به اورشلیم پست هم شناخته می‌شود. رویکردهای پربسامدی بر این روزنامه‌ حاکم بوده است و در نگرش سیاسی ثبات زیادی نداشته است. اما جدیداً در ردیف منتقدان نتانیاهو قرار گرفته است. ساختمان این روزنامه در سال 1948 بمب‌گذاری شد. سایت جروزالم پست در سالگرد شهید سلیمانی هدف حمله هکرهای طرفدار ایران قرار گرفت. سال 2019 گزارش خطرناک‌ترین شخصیت‌ها برای اسرائیل (نصرالله، سلیمانی و ابوعطا) را منتشر کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7965/6/621003/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها