اخبــــار


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:
اصلاح سن بازنشستگی در دستور کار است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر اینکه قوانین بازنشستگی باید اصلاح شوند، گفت: یکی از مواردی که باید اصلاح شود، «سن بازنشستگی» است.
محمد اسکندری با اشاره به پایین بودن سن بازنشستگی در کشور بیان کرد: «امید به زندگی» بهبود یافته اما سن بازنشستگی را پایین آورده‌ایم و برعکس عمل کرده‌ایم و اصلاحاتی از این دست خیلی جدی در دستورکار قرار دارند. اکنون میانگین سن بازنشستگی صندوق کشوری حدود ۵۱ سال است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: ابلاغ سیاست‌های رهبری در حوزه تأمین‌اجتماعی به این معنا است که شروع به اصلاح کنیم و پیش‌نویس پیشنهادی خود را برای وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده‌ایم که قوانین بازنشستگی باید اصلاح شوند.
وی افزود: معیشت بازنشستگان از جمله موارد مدنظر صندوق بازنشستگی است و در این زمینه گلایه از عدم پرداخت برخی معوقات مطرح است. صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق بازنشستگان تابع کامل سازمان برنامه و بودجه و قانون بودجه است و پیگیر مطالبات هستیم.

دستور وزیر کشور به استانداران برای جمع‌آوری سریع‌تر معتادان متجاهر

وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواست به فوریت و با برنامه‌ریزی جامع و عملیاتی، هرچه سریع‌تر به جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها اقدام کنند.
دکتر احمد وحیدی گفت: در شرایط کنونی یکی از چالش‌های مهم مدیریت شهری مسأله معتادان متجاهر است که اثر نامطلوب بر چهره عمومی شهر دارد.
رئیس شورای امنیت کشور تصریح کرد: باید با تمام ظرفیت‌های ملی و استانی مسأله حضور معتادان متجاهر در سطح شهر مدیریت شود و در این خصوص استانداران باید ورود جدی داشته باشند.
دکتر وحیدی یادآور شد: واقعیت این است که معتادان متجاهر امنیت عمومی شهرها را به خطر می‌اندازند و برای همین لازم است با رویکرد جهادی این مسأله هر چه سریع‌تر برطرف شود.


فرمانده قرارگاه اربعین انتظامی کشور:
سفر به عراق در اربعین از مرزهای سومار و حاج‌عمران فراهم شد

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین انتظامی کشور گفت: در راستای عدم ازدحام در مرزهای خروجی به سمت عراق در ایام اربعین دو طرح کنترل زائر به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز مهران گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته زائران علاوه بر مرزهای شلمچه، چزابه، خسروی و مهران از طریق مرز سومار و حاج عمران نیز می‌توانند در ایام اربعین عازم کشور عراق شوند.
وی با اشاره به اینکه مطمئناً با اضافه شدن مرزهای سومار و حاج عمران تردد و ازدحام در سایر مرزها کاسته خواهد شد، اضافه کرد: در اجرای طرح کنترل زائران توقفگاه‌هایی در طول مسیر حرکت زائران در نظر گرفته شده و به اندازه پذیرش پایانه‌های مرزی زائران به سمت مرز حرکت خواهند کرد. شرفی طرح مدیریت زائر از مبدأ تا مقصد و کنترل لایه به لایه زائر را از اهداف فراجا در راستای مدیریت زائران عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده در فرماندهی انتظامی استان ایلام هیچگونه کمبودی نخواهیم داشت. 

شناسایی بیماران جدید کرونایی به مرز 10 هزار نفر رسید

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته ۹۷۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۳۳ بیمار نیز جان خود را از دست دادند و ۱۳۹۷ نفر از آنها بستری شدند. ۹۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. تاکنون ۶۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۴۹ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۹۶ نفر دوز دوم و ۲۹ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۲۶۷ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۲ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۹۱۲ دوز رسید.

تهران حدود ۶ هزار سگ بدون صاحب دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز کار تحقیقاتی به منظور ساماندهی سگ‌های بدون صاحب خبر داد و گفت: تهران حدود ۵ تا ۶ هزار سگ بدون صاحب دارد، برای ساماندهی این سگ‌ها، کار تحقیقاتی با مرکز مطالعات شهرداری آغاز شده و بزودی به آمار دقیق‌تری از سگ‌های بدون صاحب در شهر خواهیم رسید. اما در حال حاضر با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی اقداماتی در زمینه کنترل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر آغاز شده است.
به گزارش سایت شهر، محمد عزیزی درباره مشارکت بخش خصوصی گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و به‌کارگیری دو پیمانکار در مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در آرادکوه و پیمانکار بخش زنده‌گیری سازمان، این اقدام در حال انجام است. در حال حاضر یک مرکز جمع‌آوری و نگهداری از سگ‌های بدون صاحب زیرنظر سازمان پسماند قرار دارد. عزیزی با اشاره به فعالیت ۱۰ اکیپ زنده‌گیری در تهران، گفت: این اکیپ‌ها با گشت خودرویی و پیاده در شهر [بخصوص مناطق حاشیه] در حال جمع‌آوری سگ‌ها هستند و سپس آنها را به نقاهتگاه آرادکوه منتقل می‌کنند.‌


درخواست خرید واکسن علیه آبله میمون

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت آخرین وضعیت شیوع ویروس آبله میمون در جهان را تشریح کرد. دکتر بهزاد امیری به ایسنا گفت: تا ۲۸ تیرماه سال‌جاری کل موارد شناسایی شده آبله میمون از ۷۰ کشور بوده است که ۶ کشور آفریقایی بومی بیماری بوده و ۶۴ کشور هم جزو کشورهای غیربومی بوده‌اند. 
وی تأکید کرد: تا به حال خوشبختانه هیچ مورد قطعی آزمایشگاهی آبله میمون در کشور شناسایی نشده است. موارد مشکوک بیماری تحت بررسی قرار گرفتند و مشخص شد اکثر موارد مشکوک ما پس از بررسی‌های دقیق آزمایشگاهی، مبتلا به آبله مرغان بودند.
وی درباره برنامه کشور برای تهیه واکسن آبله میمون، اظهار کرد: ما واکسن علیه این بیماری را تولید نمی‌کنیم اما درخواست خرید آن را دادیم که در حال بررسی است تا فعلاً تعداد محدودی را از کشورهای خارجی وارد کنیم که آن هم برای موارد احتمالی است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7965/22/621025/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها