اخبار


 انجام معاملات توافقی دلار با نرخ ۳۰ هزار تومان

معاملات توافقی دلار دیروز در بازار ارز (چهارشنبه‌ پنجم‌ مردادماه) در کانال قیمت ۳۰هزار تومان کار خود را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، اواخر خردادماه بود که بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان، به این جمع‌بندی رسید که بازار توافقی عرضه و تقاضا راه‌اندازی شود، سپس امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی فراهم شد.
روز چهارشنبه پنجم‌ مردادماه در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی بازار ارز، دلار با قیمت ۳۰هزار و ۲۰۰تومان و با حجم ۱۰۰هزار معامله شد. معاملات توافقی دلار در روز سه‌شنبه کار خود را با ۲۹هزار و ۸۰۰تومان شروع کرد و با نرخ ۳۰هزار و ۲۷۰تومان به پایان رسانده بود. حجم معاملات دلار توافقی در پایان این روز ۲۰۰هزار بود.

           
۸ هزار حساب تجاری تفکیک شدند

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشورگفت:با توجه به ماده ۱۰ قانون پایانه‌های فروشگاهی که به تفکیک حساب شخصی و تجاری تأکید دارد تاکنون ۸ میلیون حساب تجاری احصا شده است.
محمد برزگری می‌گوید: از ۲۱ تیر تا امروز ۴ هزار و ۳۰۰ کارپوشه به‌صورت اختیاری در سامانه مؤدیان به ثبت رسیده است. هم اکنون ثبت‌نام در این سامانه به‌صورت اختیاری است و زمان الزام ثبت‌نام فعالان اقتصادی در سامانه مؤدیان اعلام خواهد شد. مرحله اول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به پیشرفت ۹۷ درصدی رسیده است.
به گفته رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تاکنون ۸ میلیون و ۷۴۵ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل شده‌اند. ۵۰۱ هزار دستگاه کارتخوان نیز هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند که در صورت عدم اتصال به پرونده مالیاتی بتدریج غیر فعال خواهند شد.
طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سایت مؤدیان که در آبان ۹۸ به تصویب رسیده است، تمام مؤدیان ملزم به ثبت‌نام در این سامانه و ارسال صورتحساب الکترونیک هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7967/8/621180/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها