اخبار


اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی درباره مالکان خانه‌های خالی

اداره راه و شهرسازی استان تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ مالکان خصوصی خانه‌های خالی مشمول مالیات باید در اسرع وقت در سامانه ملی املاک و اسکان وضعیت ملک خود را ثبت کنند.در‌ اطلاعیه راه و شهرسازی استان تهران آمده است: هموطنانی که ملک یا املاک آنها به عنوان خانه خالی مشمول مالیات قرار گرفته و پیامکی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور دریافت کرده‌اند، ضروری است به این نکات توجه کنند؛ جهت جلوگیری از ارسال اطلاعات ملک به سازمان امور مالیاتی کشور در فهرست‌های آتی، لازم است در اسرع وقت نسبت به تعیین وضعیت مالکیت و سکونت املاک ثبت شده در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام کنند. شهروندان همچنین در سامانه my.tax.gov.ir، وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش مالیات متعلقه را تعیین کنند.در این اطلاعیه آمده است: برای هرگونه اعتراض نسبت به خالی بودن فهرست اعلام شده باید به هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی مراجعه شود.

طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشترکان اینترنت ثابت و سیار 105 میلیونی شدند

بر اساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون تعداد مشترک‌های اینترنت سیار و ثابت به ۱۰۸ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۷۳ مشترک رسیده است.آخرین آماری که سازمان تنظیم مقررات امروز در قالب فصلنامه منتشر کرده است، نشان می‌دهد اکنون ۲۰۷ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۲۰۹ خط تلفن همراه در کشور فعال است.سهم همراه اول بیش از ۱۰۶ میلیون، ایرانسل بیش از ۹۳ میلیون و رایتل ۸ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۹۰۷ خط است.از این تعداد، همراه اول ۷۵ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۶۶، ایرانسل ۶۰ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴۸۹ و رایتل ۵ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۳۳ خط فعال دارند.اکنون ۴۴ هزار و ۵۹۵ سایت نسل دوم اینترنت، ۳۹ هزار و ۶۱۰ سایت نسل سوم اینترنت و ۳۵ هزار و ۸۵۳ سایت نسل چهارم اینترنت در کشور فعال بوده و به خدمت‌رسانی مشغول است.وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده‌ها تا پایان سه ماه اول سال ۱۴۰۱ نیز در این گزارش آمده است. بر اساس آن تعداد شهرها و روستاهای تحت پوشش نسل دو، سه و چهار اینترنت به تفکیک اپراتورها از این قراراست؛ اپراتور همراه اول چهار هزار و ۱۰۰ سایت، اپراتور ایرانسل ۴ هزار و ۵۳ سایت و اپراتور رایتل ۴۸۰ سایت در کشور احداث کرده‌اند.
ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۸ درصد عبور کرد
شبکه پهن‌باند (سیار و ثابت)، بخش دیگری از این گزارش را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمار مربوط به این گزارش، وضعیت توسعه ارتباطات پهن‌باند سیار و ثابت تا پایان سه ماهه اول ۱۴۰۱، نشان می‌دهد جمع مشترکان پهن‌باند ثابت اکنون به بیش از ۱۱ میلیون اشتراک رسیده و ضریب نفوذ این فناوری را در کشور به بیش از ۱۳ درصد رسانده است.در حوزه اینترنت سیار اما وضعیت بهتری را شاهد هستیم. اکنون ۹۷ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۳۱ مشترک پهن‌باند سیار در کشور فعال هستند که ضریب نفوذ اینترنت سیار را به بیش از ۱۱۵ درصد رسانده‌اند. مجموع اشتراک‌های ثابت و سیار در ایران اکنون ۱۰۸ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۷۳ مشترک است. همچنین ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در کشور از ۱۲۸ درصد عبور کرده است.

تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، با بیان اینکه اعطای تسهیلات تشویقی به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده، نقش بسزایی در ترغیب مالکان و سرمایه‌گذاران به نوسازی خواهد داشت، بر ضرورت تسریع و تسهیل در روند پرداخت وام‌های نوسازی تأکید کرد.سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به تعهد شهرداری تهران برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهادی قرارگاه تأمین مسکن تا سال آینده، خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده و عرصه‌های ناپایدار شهر تهران به منظور رونق ساخت و ساز و تأمین خانه‌های ارزان‌قیمت برای شهروندانی که از توانمندی اقتصادی پایینی برخوردار هستند از سوی سازمان نوسازی شهر تهران اتخاذ شده است.وی ادامه داد: تلاش ما این است که تمام نهادهای ذی‌نفع و ذی‌نقش در نوسازی بافت‌های فرسوده را با خود همراه کرده و با رفع موانع موجود و تسهیل فرایندهای ساخت و ساز از جمله کاهش زمان صدور پروانه، تسریع روند پرداخت وام‌های نوسازی، رفع مشکلات ثبت اسنادی و... شرایط لازم را برای بهره‌مندی مالکان، سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان برای ورود به نوسازی بافت‌های فرسوده مهیا کنیم.هدایت ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همکاری بانک مسکن برای تسریع و تسهیل در روند پرداخت وام‌های نوسازی به متقاضیان در چهارچوب قوانین بانکی، ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده رونقی دوباره گیرد و بتوانیم هر چه زودتر شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در بافت‌های فرسوده پایتخت باشیم.

مصوبه دائمی شدن پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، ابلاغ شد

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، تصویب‌نامه هیأت وزیران را در خصوص پرداخت هر ساله تسهیلات کمک ودیعه مسکن، به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ابلاغ کرد.بر‌اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است هر ساله با اعلام وزارت راه و شهرسازی در حدود اعتبارات مصوب امکان پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران حائز شرایط را فراهم کند.همچنین از دیگر شرایط وام ودیعه مسکن، امکان بازپرداخت اصل وام در موعد مقرر به بانک مرکزی به صورت یکجا است تا قبل از سررسید، مستأجر بتواند صرفاً سود این تسهیلات را به صورت اقساطی بازپس بدهد. ضمن اینکه بانک مرکزی مکلف به تأمین شرایطی شده که بانک‌های عامل وثایقی چون حساب یارانه افراد، سهام عدالت و امثال آنها را به عنوان ضمانت تسهیلات بپذیرند و در صورتی که این وثایق، تکافوی تسهیلات را داد، درخواست ضمانت مازاد از آنها از سوی بانک‌های عامل اعطای وام ودیعه مسکن ممنوع است.

آسیب سیل به ۵۱ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان‌وبلوچستان از آسیب سیل به ۵۱ واحد مسکونی این استان خبر داد. مصطفی بیگ‌مداح با اشاره به آمادگی بنیاد مسکن برای امدادرسانی به سیل‌زدگان گفت: تجهیزات و ماشین‌آلات بنیاد مسکن در چهار منطقه استان مستقر شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دلگان و قصرقند خساراتی در خصوص مسکن روستایی گزارش نشده است.
بیگ‌مداح افزود: در شهرستان سرباز در حدود ۳۵ واحد روستایی تخریب شده است. در دو روستای شهرستان مهرستان نیز ۱۶ واحد مسکونی تخریب شد. مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است، احتمال می‌رود در واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی نشده و واقع در بافت فرسوده خسارات گزارش شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7967/11/621203/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها