اخبار


سپک تاکرای ۴نفره ایران، قهرمان جهان شد

رقابت‌های جهانی سپک تاکرا با حضور 23 کشور و بیش از 500 ورزشکار به میزبانی بانکوک تایلند برگزار شد. تیم سپک تاکرای ایران در بخش رگو ( 3 نفره) و کواد ( 4 نفره) مردان در دیویژن A فینالیست رقابت‌های جهانی شد که یک مدال طلا و یک نقره برای کشورمان به دست آمد. در فینال بخش رگو تیم ایران با نتیجه 2-1مقابل هند شکست خورد و به مدال نقره دست یافت اما در بخش کواد، تیم کشورمان 2 بر صفر کامبوج را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.

روز شلوغ کمیته ملی المپیک

ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک دیروز آغاز شد و در روز نخست 5 نفر ثبت‌نام کردند. البته هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو و معاون کاروان ایران دربازی‌های کشورهای اسلامی اولین نفری بود که ثبت‌نام کرد؛ او یک روز قبل از شروع به کار رسمی ثبت‌نام کاندیداها، فرم‌ها را پر کرد. آرش میراسماعیلی(رئیس فدراسیون جودو)، محمدرضا پوریا(رئیس فدراسیون بدمینتون)، مهدی علی‌نژاد(معاون سابق امور ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و عضو هیأت رئیسه فدراسیون ووشو)، محمود خسروی وفا (رئیس کمیته ملی پارالمپیک) و غلامرضا شعبانی بهار(رئیس فدراسیون تیروکمان) هم نفراتی بودند که دیروز نام‌نویسی کردند. از این جمع، محمود خسروی وفا، هادی ساعی، آرش میراسماعیلی و مهدی علی‌نژاد کاندیدای ریاست کمیته ملی المپیک هستند. انتخابات کمیته ملی المپیک 6 شهریور برگزار می‌شود و طبق برنامه ثبت‌نام از کاندیداهای پست ریاست، نایب رئیسی و اعضای هیأت اجرایی که از صبح دیروز شروع شد تا 20 مرداد ادامه دارد.

رد صلاحیت 3 نامزد ریاست فدراسیون فوتبال

کمیته بدوی فدراسیون فوتبال، دیروز با صدور نامه‌ای به نامزدهای انتخابات این فدراسیون، تأیید یا رد صلاحیت آنها را اعلام کرد. براین اساس با نظر کمیته بدوی صلاحیت امیر رضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی به‌دلیل نداشتن 5 امضا با نظر کمیته بدوی رد شد. واعظ آشتیانی با تأیید این موضوع به فارس گفت:«آقایان اجتهاد کرده بودند ما امضای 5 نفر از اعضای مجمع را نداریم، به استناد همان اجتهاد و در شرایطی که خودشان سایت را بسته بودند، گفتند شرایط حضور در انتخابات را نداریم اما این حق برای ما محفوظ است که به کمیته استیناف اعتراض کنیم و این کمیته نیز براساس شواهد و مدارک تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

دبل دمبله برای برد بارسا مقابل یووه کافی نبود

تیم فوتبال بارسلونا در سومین بازی دوستانه‌ خود در اردوی امریکا به مصاف یوونتوس رفت و در شرایطی که 2-0 پیش افتاده بود، در نهایت به تساوی 2-2 رضایت داد. این بازی در ورزشگاه مملو از جمعیت کاتن‌بول آره‌نای شهر دالاس برگزار شد و بارسلونا با دبل عثمان دمبله عملکرد خوبی ارائه داد اما در ادامه مویزه کین همین کار را برای یوونتوس انجام داد تا بازی بدون برنده به پایان برسد. بارسا پیش از این صاحب دو برد 6-0  مقابل اینترمیامی و 1-0 برابر رئال مادرید شده بود. ژاوی سرمربی کاتالان‌ها برای بازی مقابل یووه، تیمش را با ترکیبی هجومی به زمین فرستاد. بارسایی‌ها پرس از بالا را در دستور کار داشتند و بیشتر دقایق در زمین حریف صاحب توپ بودند. در این بازی گاوی، رافینیا و عثمان دمبله بهترین بازیکنان بارسلونا بودند. ممفیس دپای و لواندوفسکی هم عملکرد ضعیفی داشتند. ژاوی پس از پایان بازی درباره عملکرد تیمش گفت:«ما کمی ریتم بازی را از دست دادیم. زمین خیس کمکی به ما نکرد و هوا هم خیلی گرم بود. باید فشار بیشتری به حریف می‌آوردیم. نکات خوب و جذابی در زمین دیده شد اما ما باید جلوی اشتباهات را بگیریم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7967/17/621221/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها