اخبار


ورود دادستان  گلستان به ماجرای 
خودداری اورژانس از انتقال بیمار

گروه حوادث/ انتشار فیلم خودداری پرسنل اورژانس گلستان از انتقال یک مصدوم به بیمارستان منجر به ورود دادستانی به این ماجرا و توضیحات رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان گلستان شد.
روز سه‌شنبه فیلمی کوتاه در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک خانم از راننده و تکنیسین آمبولانس اورژانس می‌خواهد تا مرد جوانی را که روی زمین افتاده و بیمار است به بیمارستان انتقال دهند اما آنها از این کار خودداری کرده و سرانجام آن خانم بیمارش را با وانت به بیمارستان منتقل می‌کند در حالی که آمبولانس نیز پشت سر آنها در حرکت است.
پس از انتشار این فیلم، محمود اسپانلو دادستان مرکز استان در نامه به دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مسئولان این دانشگاه ۲۴ ساعت فرصت داد تا علت امتناع اورژانس ۱۱۵ از انتقال بیمار به بیمارستان را به صورت کتبی به دادستانی اعلام کند. وی گفت: اگر توضیحات ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان قابل قبول نباشد به استناد ماده ۲ قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومان، تعقیب کیفری در انتظار تکنیسین‌‎های اورژانس و مسئولان مربوطه خواهد بود.پس از آن دکتر محمدجواد مقسمی رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان در تشریح این ماجرا گفت: پس از اعلام وقوع یک حادثه در منطقه شصت‌کلا، مأموران اورژانس ۱۱ دقیقه بعد از تماس در صحنه حاضر شده و متوجه شدند که به خاطر حادثه‌ای که در طبقه سوم یک ساختمان نیمه‌کاره رخ داده، یک نفر مصدوم شده است. بررسی‌های اولیه امدادگران نشان داد فرد مصدوم فقط بر اثر اصابت یک میلگرد، دچار خراشیدگی زانو شده است. پس از آن همکاران اورژانس با پرسش از افراد به این نتیجه رسیدند که محل حادثه راه‌پله استاندارد ندارد و با چند داربست راه دسترسی را به طبقات ایجاد کرده‌اند که از امنیت بالایی برای انتقال مصدوم برخوردار نیست به همین دلیل اعلام کردند که برای انتقال بیمار از طبقه سوم به پایین باید با آتش‌نشانی هماهنگ شوند.
در همین موقع تعدادی از افراد حاضر در صحنه که نگران حال همکار خود بودند به کابین عقب آمبولانس هجوم برده و علاوه بر به‌هم ریختن آن و شکستن صندلی، تخته و وسایل فیکس کردن بیمار را برای انتقال مریض خارج کردند. پس از آن این افراد با استفاده از جرثقیل مریض را به پایین منتقل کردند که بسیار خطرناک بوده و ممکن بود به دلیل این کار ناامن و غیراستاندارد، در حین انتقال فرد دچار سقوط از ارتفاع شده و فوت شود.
پس از معاینه بیمار، همکاران اورژانس به افراد حاضر در صحنه اعلام کردند حالا که بیمار اورژانسی نیست و قسمت آسیب‌دیده با آتل بسته شده باید کابین عقب آمبولانس را برای انتقال مصدوم مرتب کنیم و علاوه بر آن به دلیل آسیب زدن به اموال بیت‌المال (آمبولانس) با ۱۱۰ نیز تماس بگیریم.
مقسمی ادامه داد: در حین این گفت‌وگو موضوع فیلمبرداری پیش آمد و همان لحظه‌ای که همکار اورژانس پس از مقدمات فراوانی که شرح آن بیان شد اعلام کرد که «در این وضعیت نمی‌توانیم مریض را به بیمارستان منتقل کنیم» و تصویر  ضبط و در فضای مجازی منتشر شد.وی افزود: اطمینان داریم که این گونه مشکلات با ذره‌ای تأمل، همکاری و سعه‌صدر قابل پیشگیری است و علاوه بر آن سیستم رسیدگی و واحد بازرسی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اگر قصوری صورت بگیرد بدون اغماض با متخلفین در هر مقام و جایگاهی برخورد خواهد کرد.رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان با عذرخواهی از مردم به دلیل کدورت به وجود آمده گفت که اگر رفتار طرفین اندکی معقولانه‌تر بود این ماجرا شکل نمی‌گرفت.


سگ هار 8 نفر را روانه بیمارستان کرد

گروه حوادث/ حمله سگ هار به 8 نفر در مشگین شهر آذربایجان شرقی در حالی آنها را روانه بیمارستان کرد که سه روز قبل نیز یک زن جوان در شهرستان شوشتر بر اثر ابتلا به هاری جان باخت. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل یک سگ ولگرد در شهرستان شوشتر به خانمی ۴۸ ساله حمله کرد و او را گاز گرفت از آنجا که این سگ مبتلا به هاری بود وی نیز پس از گازگرفتگی دچار هاری شد. این خانم شوشتری پس از چند روز بستری و درمان در بیمارستان رازی اهواز جان باخت. بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار صدمات فوتی و جرحی ناشی از حملات سگ‌های ولگرد در استان خوزستان درحال افزایش است.چند روز پس از این حادثه خبر رسید که سگی ولگرد این بار در مشگین شهر به چند نفر که برخی از آنها کودک هستند حمله کرده است.
علی مسیب‌زاده، شهردار مشگین شهر، با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حمله سگ هار به چند شهروند بلافاصله نیرو‌های امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی مشگین‌شهر با همکاری یگان حفاظت محیط‌ زیست و عوامل انتظامی وارد عمل شدند و پس از ساعت‌ها تلاش و تعقیب و گریز این حیوان را در محله چایپارا از پا درآوردند. مصدومان این حادثه نیز که چند کودک در میانشان است در مراکز درمانی منطقه تحت درمان قرار دارند.سگ‌های بدون صاحب در سال‌های اخیر به‌دلیل ترویج تفکرات نادرست مبنی بر غذارسانی به حیوانات بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اختلال در چرخه طبیعت به معضل مردم در شهر‌های مختلف تبدیل شده و امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته است.


 رهایی از کابوس 14 ساله چوبه دار

گروه حوادث/ مرد زندانی که 14 سال قبل هنگام رانندگی با مردی درگیر شده و او را به قتل رسانده بود با رضایت خانواده مقتول از چوبه دار نجات یافت.
الله کرم عزیزی، مدیر زندان رجایی شهر کرج در تشریح این خبر گفت: این مرد که 14 سال قبل به‌دلیل پایین بودن آستانه تحمل هنگام رانندگی با فردی درگیر شده و او را به قتل رسانده بود بهترین ایام زندگی خود را در حبس و پشت دیوارهای زندان سپری کرد.وی عصبانیت، لجبازی و عدم مهارت کنترل خشم را دلیل وقوع قتل دانسته و خاطرنشان کرد: این مددجو که چهار مرتبه تا پای چوبه دار برای اجرای حکم قصاص رفته بود با پیگیری‌های بی‌وقفه واحد مددکاری این زندان در نهایت با رأفت و گذشت خانواده مقتول طعم شیرین زندگی را چشید.
مدیر زندان رجایی شهر کرج گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط واحد مددکاری زندان و دعوت از خیرین و نیکوکاران پس از برگزاری جلسات متعدد مصالحه با خانواده مقتول، رضایت آنها جلب و به این ترتیب اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشت کردند و این مرد بعد از تحمل ۱۴ سال حبس با اعلام رضایت اولیای دم در مرجع قضایی مربوطه از مجازات قصاص نجات یافته و به کانون خانواده بازگشت.


کشف جسد مرد میانسال در صندوق عقب

گروه حوادث/ جسد کارمند یکی از ادارات دولتی در حالی که چند ساعتی از مرگش گذشته بود داخل صندوق عقب خودرواش کشف شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 6 بعد از ظهر ساکنان منطقه‌ای در محدوده نبرد با مأموران کلانتری 132 تماس گرفته و گزارش خودروی رها شده‌ای را اعلام کردند. مرد جوان در تماس با پلیس گفت: دو ساعتی می‌شود که یک خودروی ال 90 مقابل خانه‌مان پارک شده است. درهای خودرو باز و سوئیچ هم روی آن است اما کسی هم در این مدت به سراغ خودرو نیامده و  مشکوک  به نظر می رسد.با این گزارش، مأموران کلانتری بلافاصله راهی محل شده و در بازرسی از خودرو، داخل صندوق عقب با جسد مرد 55 ساله‌ای مواجه شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. با استعلام پلاک خودرو هویت مالک آن به نام کوروش به‌دست آمد.در تحقیق از خانواده کوروش مشخص شد او صبح خانه را ترک کرده تا به محل کارش که یکی از ادارات دولتی بود برود و بعد از آن دیگر خبری از او نداشته‌اند. با شناسایی جسد از سوی خانواده‌اش هویت مقتول محرز شد.به دستور بازپرس جنایی جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد و تحقیقات برای شناسایی انگیزه و عامل این قتل ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7967/16/621247/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها