اخبــــار


سقف ریالی داروخانه‌ها برداشته شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از برداشته شدن سقف ریالی داروخانه‌ها در راستای اجرای کامل طرح دارویاری خبر داد.
دکتر محمد‌مهدی ناصحی درباره پرداخت ریالی داروخانه‌ها در طرح دارویاری گفت: سازمان بیمه سلامت تغییر خوبی را برای اجرای بهتر طرح دارویاری انجام داده است. به این صورت که برای اینکه هزینه‌های پرداختی توسط مردم در داروخانه‌ها کاملاً ثابت بماند، سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم که با افزایش سهم سازمان و افزایش مابه‌التفاوت ارزی یا همان یارانه دارو، نسخی با قیمت جدید مشکلی ایجاد نکنند.
وی با بیان اینکه به‌ طور کلی سقف ریالی داروخانه‌ها برداشته شده است، گفت: کلیه نسخی که به داروخانه‌ها می‌رود، می‌تواند از سوی داروخانه‌ها پیچیده و به صورت الکترونیک به سازمان بیمه سلامت ارسال شود و ما هم بدون هیچ کسوری این نسخ را پرداخت می‌کنیم.
ناصحی گفت: پیش از این مقررات و قوانینی وجود داشت که به دلیل اعمال مدیریت برای برخی داروخانه‌هایی که مشکلاتی از نظر قانونی داشتند، سقفی برای برخی داروخانه‌ها قرار می‌دادیم، اما در راستای اجرای کامل طرح دارویاری، این سقف را برداشتیم تا مردم بتوانند از همه داروخانه‌ها در دریافت دارو استفاده کامل داشته باشند. اعمال نظارت‌ها هم تشدید شده و تقریباً ۷۰درصد داروخانه‌های کشور را در چند روزی که از انجام طرح می‌گذرد، از سوی کارشناسان بیمه سلامت نظارت کردیم. در عین حال نظارت‌ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‌سازمان بازرسی و سازمان غذا و دارو هم در حال انجام است و خوشبختانه مشکل کم بوده است.

۱۴۳ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۳۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۷۹۵ نفر رسید.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از روز 4 تا ۵ مردادماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۵۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۴۱ نفر از آنها بستری شدند.
۱۱۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
همچنین بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۸۳ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۶۲ هزار و ۵۲۱ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۲ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۴۹۹ دوز رسید.


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران خبر داد
اهتزاز 100 ابرپرچم در عزای سالار شهیدان

نشست خبری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با موضوع تشریح فعالیت‌های این سازمان در آستانه فرارسیدن ماه محرم با حضور اصحاب رسانه در  سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
رضا صیادی با بیان اینکه بیش از 150 نماپرچم به منظور نصب بر ساختمان‌های بلندمرتبه تدارک دیده شده است، گفت: نصب این پرچم‌ها از فردا آغاز خواهد شد. اهتزاز 100 ابرپرچم در شهر تهران نیز یکی دیگر از اقدامات است که در شهرهای کاظمین و نجف طواف و متبرک شده‌اند و فردا به اهتزاز درمی‌آیند.
صیادی از انجام رویداد بزرگ هنری کالیگرافی نشان عاشقی برای نخستین بار خبر داد و با تأکید بر اهمیت المان‌های حجمی در فضاهای شهری، افزود: امسال برای نخستین بار رویداد بزرگ هنری کالیگرافی نشان عاشقی روی المان‌های حجمی بزرگ انجام شده است. همچنین تصمیم گرفته شده که سوگواره هنری برگزار شود و روی 500 تیغه علامت که نماد عزاداری هستند طراحی و خوشنویسی شود که پس از جانمایی در سطح شهر نصب می‌‌شوند.

استقرار تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در مسیر راهپیمایی اربعین و مرزها

رئیس جمعیت هلال احمر از استقرار تیم‌های واکنش سریع این جمعیت در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد.
پیرحسین کولیوند در جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین که در محل ساختمان صلح برگزار شد، با اشاره به اینکه هلال احمر با تمام ظرفیت آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین است، گفت: مراسم راهپیمایی اربعین به علت حجم زیاد زائران نیاز به تمهیدات ویژه دارد که جمعیت هلال احمر در این راستا در آمادگی کامل بسر می‌برد.
وی افزود: هلال احمر در راستای کنترل بیماری‌های مسری آماده است تا زائران خارجی را که از مسیر ایران عازم عراق می‌شوند  کنترل کرده تا بیماری خاصی وارد کشور نشود. در همین راستا هلال احمر ۷۱۶ پست موقت در مسیرهای داخلی کشور ایجاد خواهد کرد تا در مسیر عتبات بهترین خدمات به زائران ارائه شود.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: علاوه بر این ،جمعیت هلال احمر قرارگاه‌های مرزی ایجاد کرده تا زائران در نقاط خروجی و ورودی به کشور ساماندهی شوند. این قرارگاه‌ها در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی و در مرزهای شرقی کشور برای ساماندهی اتباع خارجی عازم عتبات، ایجاد می‌‌شود تا پایش و خدمت‌رسانی به زائران سایر کشورها نیز به صورت کامل انجام شود.
کولیوند درخصوص سایر اقدامات جمعیت هلال احمر در مراسم راهپیمایی اربعین گفت: تیم‌های واکنش سریع هلال احمر نیز در مرزها در راستای امدادرسانی باکیفیت مستقر خواهند شد. فارغ از مسائل امدادی، هلال احمر این زمینه را ایجاد می‌کند تا به زائران آموزش‌های لازم درخصوص موارد بهداشتی ارائه شود تا کم‌تر دچار مشکل شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7967/18/621254/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها