فـــــــال هفته

هی نگویید فال هایت الکی است!


محدثه مطهری

​​​​​​​فروردین: این هفته به مراد دلتان می‌رسید. بالاخره در این هفته یک دست لباس مناسب که هم جایی از آن پاره نباشد، هم آستین و پاچه‌اش وسط راه کم نیاید و هم چهارتا دکمه داشته باشد، پیدا خواهید کرد. بالاخره یک کف دست بیشتر پارچه استفاده شده، پارچه‌اش هم سالم بوده، تازه دکمه هم دارد. طبیعی است قیمتش بیشتر باشد!
اردیبهشت: این هفته به یک کنفرانس بین‌المللی مهم که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، دعوت می‌شوید. به‌به، تبریک می‌گوییم. چقدر شما باکلاس شدید. زبانتان خوب بود دیگر؟ خیلی هم عالی. اینترنت تان چطور؟ آها، صحیح... پس ولش کنید. اصلاً این کنفرانس‌ها مگر برایتان آب و نان می‌شود؟
خرداد: این هفته باید امانتی دوستتان را پس بدهید. نه عزیزم، نمی‌شود، باید پس بدهید. یعنی چه که دوستش داشتم، خیلی قشنگ است، برود یکی برای خودش بخرد! خجالت بکشید. آدم وسایلش را به صندوق امانات بانک فلان بسپارد امن‌تر از شماست!
تیر: آقا ما هرکجا لازم باشد شهادت می‌دهیم که شما قلب بزرگ و مهربانی دارید. کوتاه بیایید و این هفته سراغ خریدن گوشت و استخوان برای سگ‌های ولگرد نروید. لامصب‌ها تکه پاره‌مان کردند! به جای آن یک مقدار گوشت بخرید و به همسایه نیازمند ته کوچه‌تان بدهید. هوم؟
مرداد: این هفته اتفاق خاصی در فضای مجازی نمی‌افتد. بروید استراحت کنید و قسمت «اظهارنظردان» مغزتان را خاموش کنید. سوخت از بس اظهارنظر کرد!
شهریور: این هفته برای تفریح در بستر هیچ رودخانه و در ساحل هیچ دریا و دریاچه‌ای نروید وگرنه یا سیل می‌بردتان یا سونامی! مگر زاینده‌رود در اصفهان یا دریاچه ارومیه؛ این‌جاها خبری نیست.
مهر: می‌دانم هفته سخت و پر استرسی است ولی نگران نباشید. اگرچه دوستانتان از امروز برنامه چیده‌اند که جمعه بعد، قبل از طلوع آفتاب بروید کوه، ولی خودشان هم جمعه تا ساعت ۱۰ صبح می‌خوابند. پس آرام باشید، جای نگرانی نیست.
آبان: این هفته حتماً یک خبر خیلی خوب می‌شنوید. اگر خبر خوب نشنیدید، به ماه تولدتان شک کنید؛ شاید ماه دیگری به دنیا آمده بوده‌اید. هی می‌گویید فال‌هایت الکی هستند. نه‌خیرش هم! خیلی هم راست راستکی هستند.
آذر: این هفته هم به سردرگمی خواهد گذشت. دارید خودتان را برای کنکور سال ۱۴۰۲ آماده می‌کنید ولی همچنان سردرگم هستید. آن هم نه برای رشته و آموزشگاه کنکور و مدرسه خوب، بلکه برای اینکه بدانید بالاخره دینی و زبان و عربی در کنکور هستند یا نه! انصافاً پیش‌بینی کارهای سازمان سنجش برای فالگیر قهاری چون من هم قفل است!
دی: این هفته‌تان با یک کمپین که نه، پویش جدید گره خورده. حالا یا می‌پیوندید یا به آن انتقاد جدی می‌کنید یا هرکس عضو شده را شماتت می‌کنید یا به هرکس شماتتان کرد، تکه می‌اندازید. خلاصه اگرچه با این پویش‌ها اتفاقی نمی‌افتد، ولی لااقل دورهم حوصله‌مان سر نمی‌رود.
بهمن: این هفته هم غصه می‌خورید. یعنی حالا حالاها غصه می‌خورید. کلی پول پس‌انداز کرده بودید، دادید اشتراک شبکه نمایش خانگی خریدید که آن سریال معروف را قانونی تماشا کنید، ولی سریال توقیف شد!
تقصیر خودتان است. دخترخاله‌تان هزار بار گفت بیا به‌صورت غیرقانونی برایت روی فلش بریزم، گوش نکردید!
اسفند: این هفته شما هم مثل بهمن‌ماهی‌ها می‌گذرد. با این تفاوت که شما غصه پول اشتراک را نمی‌خورید، شما ناراحتید که کلی وقت گذاشتید سریال را دیدید ولی دیگر نمی‌فهمید آخرش چه می‌شود. بالاخره دغدغه‌ها متفاوت‌اند دیگر.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7967/19/621261/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها