هنرمندان در فضای مجازی


هوشنگ کامکار، استاد پیشکسوت موسیقی قطعه‌ای منتشر کرده با عنوان حجاب چهره جان با شعری از حافظ به آهنگسازی هوشنگ کامکار «حجاب چهره جان می‌شود غبار تنم / خوشا دمی که از آن چهره پرده برفکنم»
و در این‌ باره نوشته: «اثری است که سال‌ها پیش برای ارکسترسمفونیک و سازهای ایرانی روی شعر حافظ نوشتم. در سال۹۷ به پیشنهاد سیاوش کامکار پسر پشنگ، برادرم، قرار شد برخی از آثار من برای ارکستر ایرانی تنظیم و توسط گروه ژاو در تالار وحدت اجرا شود. این برنامه و توجه جوانان هنرمند ایران زمین به آثارم، برای من بسیار ارزشمند بود و قوت قلب بسیاری به من داد. قطعه‌ای که می‌شنوید، با حضور هنرمندانه گروه ژاو و خوانندگی صبا دخترم و امیرناصر رنجبر و تهیه کنندگی گروه هفدانگ در همان سال تولید شده است.»
بهزاد عبدی، آهنگساز ایرانی به نمایش «دیو و دلبر» اشاره کرده که امروز 6 مرداد ماه آخرین اجرای خود را روی صحنه می‌برد «کمتر ازیک ساعت مانده به اجرای «دیو و دلبر» دوست عزیزم، فرزام شکاری، خبر داد که بازیگر نقش موریس، با بازی کامران جهانبانی، به علت کرونا قادر به حضور در صحنه نیست. این بود که تصمیم گرفتم لباس موریس را بپوشم و خودم وارد صحنه شوم و دو شب به روی صحنه رفتم. البته که دوستان من می‌دانند تئاتر اگر اولویت اول هنری من نباشد کم از موسیقی ندارد. به هر روی اتفاق افتاد و نمایش دو شب با بازی و خوانندگی من در نقش موریس با تمام استرس‌ها، نقص‌ها و شاید خوبی‌هایش به روی صحنه رفت. این شانس را هم داشتم که علیرضا صفرنژاد عزیز، این عکس‌های زیبا را برداشته‌ است. نکته جالبی که در حین اجرا با آن مواجه شدم، این بود که از اساس فراموش کرده‌ بودم که آهنگساز این اثر خود من هستم و این راز عجیب صحنه است.»
ارسلان امیری، یکی از نویسندگان فیلم «تی‌تی» با اشاره به این فیلم و «زالاوا» که کارگردانی آن را برعهده داشته، نوشته: یه خانوم مُسنی گفت: تی‌تی خیلی خوب بود. فیلم می‌خواست بگه «کاش همه آدما انسان بودن!» زالاوا درباره چیه؟ گفتم: «زالاوا می‌گه «آخه چیه این انسان»؟!»

دیگه چه خبر
آیین بزرگداشت استاد وحید اسداللهی نوازنده پیشکسوت ناغارا و قاوال (دایره) با عنوان «نیم قرن با ناغارا» و رونمایی از آلبوم «توت آغاجی (درخت توت)» امروز پنجشنبه ساعت 15 در مؤسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود. قرار است در این مراسم از تلاش‌های بی‌وقفه و خدمات شایسته استاد وحید اسداللهی نوازنده و هنرمند معروف ایران که در معرفی موسیقی سنتی ایران و آذربایجان تلاش‌های فراوان انجام داده است، تمجید و از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان نشان درجه یک هنری، دکترا، اهدا شود. خبری که کیهان کلهر هم در صفحه مجازی‌اش به آن پرداخته است.
نمایش «خانه خراب» این شب‌ها در تماشاخانه ملک در حال اجرا است و تا 14 مرداد ماه نیز ادامه دارد. نویسنده این اثر رضا دادویی و به کارگردانی محمدرضا پورحکیمی است. خبری که پرواز همای با انتشار عکسی از ناصر علی پاشا در صفحه مجازی‌اش به آن اشاره کرده است.
جشنواره فیلم ونیز در حالی فهرست فیلم‌های راه‌یافته به دوره هفتادونهم خود را اعلام کرد که نمایندگانی از سینمای ایران در بخش‌های مختلف این رویداد حضور دارند. مانند فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی، «بی‌رؤیا» ساخته آرین وزیر دفتری و به تهیه‌کنندگی هومن سیدی و همچنین وحید جلیلوند نیز با فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» نماینده رسمی سینمای ایران در بخش رقابتی این دوره از جشنواره فیلم ونیز محسوب می‌شود. علی شادمان بازیگر سریال یاغی و شهرام مکری در صفحه مجازی خود به این موضوع اشاره داشته‌اند.
در دنیای ادبیات
نشر ثالث اعلام کرده پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ مرداد، در پیاده‌رو کریم‌خان کتاب‌های آسیب دیده را تا ۵۰٪ تخفیف به فروش می‌رساند. تجربه‌ای که قبل‌تر نشر چشمه، نشر گویا و نشر نگاه هم در این زمینه داشته‌اند. به گفته سینا جعفریه رئیس گالری ثالث، این اتفاق برای دومین بار است که انجام می‌گیرد و به علت بازخورد بسیار خوبی که دریافت شده این پویش تکرار شده است. منظور از کتاب‌های آسیب دیده، کتاب‌هایی هستند که در چاپخانه یا صحافی اشتباهاتی در جلد یا فرم آن رخ داده باشد.
فریبا کلهر، رمان‌نویس و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان؛ به کتاب «پایان یک مرد» که اولین رمان او در گروه سنی بزرگسال است اشاره کرده و نوشته: « امروز یک ایمیل از نشر مرکز برایم رسید که کلی خوشحالم کرد که به صورت الکترونیکی در وبسایت طاقچه قرار گرفته. این خبر از این جهت مهم است که دوستان خارج از کشور هم به آن دسترسی خواهند داشت.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7967/24/621268/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها