چرایی غیبت ملی پوشان حاضر در لیگ ملت‌ها در اردوی قهرمانی جهان

خانه تکانی به سبک عطایی


مهری رنجبر/اردوی تیم ملی والیبال بعد از استراحت 7 روزه ملی پوشان، از فردا با ترکیب متفاوت شروع می‌شود. بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال که تیمش را با ترکیبی جوان به لیگ ملت‌ها برد تا مقابل غول‌های دنیا محک بخورند و آبدیده شوند، برای مسابقات پیش رو قهرمانی جهان ترکیب متفاوتی را به اردو دعوت کرد. او با دعوت سیدمحمد موسوی سوپر استار والیبال، علی اصغر مجرد، میثم صالحی و جواد کریمی سه ملی پوش مصدوم که دوره نقاهت را پشت سرگذاشته‌اند، محمد جواد معنوی‌نژاد، شهروز همایونفر و صابر کاظمی، بردیا سعادت، احسان دانش دوست، ابوالفضل قلی‌پور، سینا سرلک و محراب ملکی را به اردوی تیم ملی فرستاد؛ تیمی که برای بازی‌های کشورهای اسلامی آماده می‌شود. با این حساب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، میثم صالحی، محمدجواد معنوی‌نژاد، شهروز همایونفرمنش، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن دوشنبه به اردو می‌روند تا کار را برای قهرمانی جهان به میزبانی اسلوونی شروع کنند.علیرضا طلوع کیان مربی تیم ملی درباره جابه جایی بازیکنان به خبرنگار«ایران» گفت:«هدف‌گذاری سرمربی، آمادگی تیم ملی برای المپیک است، بنابراین به بازیکنان جوان که تا به حال سابقه بازی در تیم ملی نداشتند در لیگ ملت‌ها فرصت بازی داد. اما برای قهرمانی جهان ترکیب را تغییر داده و حتی سید محمد موسوی را دعوت کرده است. با سیاست تحقق شایسته سالاری در تیم ملی برای المپیک باید بازیکنان جوان در لیگ ملت‌ها آبدیده می‌شدند.»
طلوع کیان تأکید کرد عطایی نمی‌خواهد ستاره‌ها فرسوده شوند:«تیم خوبی داریم و تفکرات عطایی هم عالی است و برنامه‌ریزی خاصی دارد تا از همه بازیکنان در تورنمنت‌ها استفاده کند، در عین حال ستاره‌ها فرسوده هم نشوند. با این شرایط بازیکنان ممکن است در تورنمنتی باشند و شاید در تورنمنت دیگر نباشند. از طرفی حضور بازیکنان جوان به‌صورت دائم در تیم هم شاید دیگر به آنها انگیزه ندهد.»او دعوت از محمدجواد معنوی‌نژاد بعد از درمان مصدومیتش را فرصتی برای خودنمایی اش می‌داند:«جواد فصل قبل مصدوم بود و 45 روزی در ایتالیا درمان کرد و بعد هم زیر نظر فرهادی پزشک تیم بود و حالا هم از نظر بدنی و توپی آمادگی خوبی دارد. با این شرایط سرمربی به او فرصت داد، چرا که می‌تواند به تیم ملی کمک کند. اگر او خودش را نشان دهد، برای قهرمانی جهان می‌تواند در ترکیب 14 نفره قرار بگیرد.»
سرمربی تیم ملی هم درباره دعوت از سیدمحمد موسوی گفته: «من با او در ارتباط بودم و گفتم برای مسابقات گزینشی تو را می‌خواهم. دوست ندارم بازی‌های فرسایشی این بازیکن تراز اول جهان را به دردسر اندازد. نمی‌خواهم او برای رقابت‌های آسیایی بازی کند.» بعد از دعوت سید به اردو، گمانه‌زنی‌ها برای سپردن بازوبند کاپیتانی به این ستاره والیبال مطرح شده اما سرمربی آن را رد کرد: «باید بررسی شود، اما ما موسوی را در همه مسابقات نداریم، بنابراین سخت است کاپیتان را بارها تغییر دهیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7969/21/621473/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها