وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تشییع پیکر حبیب‌الله صادقی عنوان کرد

پای آرمان‌های انقلاب ماند و زیبایی‌های دین را به تصویر کشید


مراسم تشییع پیکر حبیب‌الله صادقی، نقاش پیشکسوت انقلابی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ وهنر و دوستداران وی صبح دیروز شنبه هشتم مردادماه از مقابل فرهنگستان هنر به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

مؤثر در آشنایی مردم با هنر دینی
در این مراسم آن‌طور که در گزارش ایرنا آمده محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «زنده‌یاد صادقی  پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاد و جلوه‌هایی از زیبایی دین را به زبان تصویر نشان می‌داد؛ تصویرگر پیشاهنگ جبهه‌ هنری انقلاب و مقاومت و جویبار زلال هنر ایران و انقلاب بود که در آثارش سراسر نبرد تاریکی و روشنایی را بازنمایی می‌کرد. هنرمندی که توان خود را در راه ثبت حقیقت از منظر ولایت صرف کرد و مردمان عصر جدید را با هنر دینی و انقلابی آشنا ساخت.»
وی ادامه داد: «سینه سپرکرده انقلاب و هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی بود که در دوران فعالیت درخشان خود خدمات و زحمات بسیاری در عرصه ترویج فرهنگ و هنر قرآنی کشید و در خلق آثار ماندگار و جاودان همتی وافر گماشت. او همواره در قامت یک هنرمند انقلابی و دلسوز، از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پاسداری کرد.»

وفادار به هنر اصیل و شریف انقلابی
محمدعلی رجبی از دوستان نزدیک زنده‌یاد صادقی نیز در این مراسم گفت: «حبیب‌الله می‌دانست که بدون ولایت هیچ حقیقتی تجلی پیدا نمی‌کند و بارها می‌گفت امیدوارم روزی باشد که بتوانیم مضامین آثار او را بازخوانی کنیم. او هرگز تا آخرین لحظه از پای نایستاد و جلوه‌های مختلفی را کار کرد. همه دوستان عزیز ما که با ایشان هم‌درس و همکار بودند بخوبی ارزش هنری کارش را می‌دانند. زمانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما شروع به کار کردیم، حبیب‌الله صادقی از همان ابتدا پای کار بود و بنیان تفکری را گذاشت که در یک جمله می‌توان آن را چنین نامید: هنر اصیل و شریف انقلاب اسلامی.»
حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز که در این مراسم حضور داشت ، گفت: «غصه‌دار هستیم که این هنرمند را از دست دادیم، روز تشییع او روز نخست عزاداران حسینی است و عزاداران جامه‌های مشکی‌شان را از کمدها درآورده‌اند. امیدوارم در این روز ایشان به میهمانی آسمانیان و به کاروان عاشوراییان بپیوندند.»
گفتنی است که حبیب‌الله صادقی هنرمند پیشکسوت انقلابی در عرصه هنرهای تجسمی روز چهارشنبه، پنجم مردادماه به دلیل عارضه قلبی از دنیا رفت. مراسم خاکسپاری و تشییع پیکر وی با حضور جمعی از اهالی هنر و همچنین مسئولان فرهنگی همچون محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ‌حجت‌الاسلام محمد قمی (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)، محمدمهدی دادمان (رئیس حوزه هنری)، غلامعلی حدادعادل (رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، عبدالرضا سهرابی (مدیر مرکز هنرهای تجسمی)، بهمن نامور مطلق (رئیس فرهنگستان هنر)، نیکنام حسینی‌پور (از مسئولان صندوق اعتباری هنر)، سید مجید ‌هاشمی دانا (مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس) و... برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7969/23/621481/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها