اخبار


سریال مسعود جعفری‌جوزانی مجوز گرفت

«بهشت تبهکاران» مسعود جعفری‌جوزانی و «چیدمانه» سیدجواد هاشمی از شورای تولید و انتشار ساترا مجوز گرفتند. به گزارش ایرنا از ساترا، جلسه شورای انتشار ساترا با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در ساترا تشکیل شد و شورا با انتشار برنامه چیدمانه به تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی در رسانه فیلم ناب موافقت کلی انجام داد. در این جلسه برنامه اول شو دیگر برنامه رسانه فیلم ناب نیز مورد بررسی اعضا قرار گرفت. همچنین بعدازظهر روز چهارشنبه شورای صدور مجوز تولید سریال، با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در ساترا تشکیل شد و اعضای شورا به بررسی طرح‌ها و فیلمنامه‌های وصول شده به دبیرخانه شورا پرداختند. در این جلسه با طرح فیلمنامه سریال بهشت تبهکاران به نویسندگی مسعود جعفری‌جوزانی موافقت شد و فیلمنامه طاغی، سانفرانسیسکو و قمارباز مورد بررسی اعضا قرار گرفت و مقرر شد جلسات کارشناسی با نویسندگان برگزار شود.

سومین همکاری دی‌کاپریو و اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو که تا چندی دیگر شاهد اکران فیلم مشترک «قاتلان ماه کامل» خواهند بود، خبر از ساخت فیلم دیگری برای اپل دادند. به گزارش مهر و به نقل از ورایتی، «شرط‌بندی» پروژه مشترک بعدی اسکورسیزی و دی‌کاپریو خواهد بود. این فیلم با اقتباس از کتابی به نام «ویجر: داستان کشتی‌شکنی، شورش و قتل» نوشته دیوید گرن روزنامه‌نگار «نیویورکر» با همکاری اپل ساخته می‌شود. کتاب «ویجر» یا «شرط‌بندی» قرار است بهار آینده منتشر شود و نویسنده در آن ماجرایی را روایت می‌کند که به سال‌های ۱۷۰۰ بازمی‌گردد و درباره به گل نشستن کشتی بریتانیایی «ویجر» در امریکای جنوبی است. سرنشینان این کشتی با یک مأموریت مخفی برای دست یافتن به یک گنج اسپانیایی تلاش می‌کردند که در سواحل پاتاگونیا غرق شده و مجبور شدند در برابر همه عوامل موجود برای بقا تلاش کنند. وقتی آنها پیدا می‌شوند و به زندگی عادی باز می‌گردند باید در برابر اتهام قتل و خیانت چندطرفه در دادگاه نظامی پاسخگو باشند. بجز این ۲ فیلم اسکورسیزی و دی‌کاپریو در «گرگ وال استریت» همکاری داشتند.

فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد

شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در چهار بخش اصلی (موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران، موسیقی کلاسیک و آهنگسازی) و یک بخش ویژه (شناخت و حفظ کل ردیف) برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری دکتر حمیدرضا اردلان و مشارکت استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که این جشنواره طی دو مرحله برگزار خواهد شد. در مرحله اول باید رپرتوار مشخص‌شده برای هر بخش به صورت تصویری ضبط و در موعد مقرر، همراه با مدارک مندرج در فراخوان، به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی توسط هیأت‌های داوران، از منتخبین برای شرکت در مرحله نهایی و اجرای صحنه‌ای در جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد. این جشنواره در قالب سه رده سنی «الف» (۱۵ تا ۱۸ سال)، «ب» (۱۹ تا ۲۳ سال) و «ج» (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.

تعطیلی سریال کرونایی مسعود ده‌نمکی به خاطر کرونا

سریال «آزادی مشروط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی به دلیل ابتلای برخی عوامل و بازیگران به صورت موقت تعطیل شد. به گزارش ایسنا به نقل از سیمافیلم، در پی ابتلای کارگردان و تعدادی از عوامل و بازیگران سریال «آزادی مشروط» به کرونا، تولید این پروژه تلویزیونی به صورت موقت تعطیل شد. سریال جدید مسعود ده‌نمکی که موضوع آن درباره کرونا است، در لوکیشن بیمارستان در حال تولید بود که به دلیل اوجگیری کرونا در روزهای گذشته و فعالیت مستمر گروه در لوکیشن بیمارستان، تعدادی از عوامل و بازیگران سریال ازجمله مسعود ده‌نمکی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه، به ویروس کرونا مبتلا شدند و هم‌اکنون تحت درمان هستند. پس از درمان عوامل، تولید «آزادی مشروط» از سرگرفته می‌شود. سریال ۳۰ قسمتی و طنز «آزادی مشروط» با محوریت طنز درباره فعالیت‌ گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی در مرکز سیمافیلم ساخته می‌شود. نگارش فیلمنامه سریال توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی بر اساس طرحی از مسعود ده‌نمکی انجام شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7969/23/621484/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها