ضریب نفوذ تلفن همراه کشور به ۱۶۷درصد رسید


تعداد خطوط فعال تلفن همراه تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، به بیش از ۱۴۱ میلیون عدد رسیده که ضریب نفوذ را به ۱۶۷ درصد می‌رساند.ویژگی‌هایی از جمله تعداد خطوط واگذارشده، ضریب نفوذ، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده‌ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش و درصد مکالمات موفق در هر یک از اپراتورها متفاوت است که می‌تواند آنها را از هم متمایز کند.
مطابق آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ اول سال ۱۴۰۱، خطوط واگذار شده دائمی ۳۱ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۸۰عدد و خطوط واگذارشده اعتباری ۱۷۶ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۹ عدد است که مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری را به ۲۰۷ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۲۰۹ می‌رساند.از میان خطوط واگذار شده، ۲۷ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۹۵ خط دائمی فعال و ۱۱۳ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۴۹۳ خط اعتباری فعال وجود دارد که مجموع خطوط دائمی و اعتباری فعال را به ۱۴۱ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۹۸۸ عدد می‌رساند. همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۱۶۷ درصد است.
ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران ۳۴.۶۴ درصدی شد
طبق آمار رگولاتوری، درحال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز در کشور به ۳۴.۶۴ درصد رسیده که این رقم بیش از ۳۸ میلیون خط منصوبه را شامل می‌شود و حدود ۳۷ میلیون عدد از این خطوط منصوبه، مربوط به شرکت مخابرات است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7969/7/621506/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها