ترخیص ۹۰ درصد کالا‌های اساسی بدون الزام کد رهگیری


رئیس کل گمرک گفت: با تدبیر دولت ۹۰ درصد کالای اساسی بدون الزام به دریافت کد رهگیری از بانک به جهت بحث‌های ارزی شان ترخیص می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا مقدسی با حضور در برنامه صف اول درباره ترخیص کالا‌های اساسی از گمرک افزود: اخیراً با توجه به اطاله زمانی که صورت می‌گرفت، بر اساس مصوبه کمیسیون اقتصادی مجوز لازم برای ترخیص ۱۰ درصد باقی مانده نیز داده شد.
مقدسی گفت: در حال حاضر در بنادر کشور حدود چهار میلیون تن کالای اساسی شامل ۲۵ قلم کالا (گندم، جو و نهاده‌های دامی و...) وجود دارد. تشریفات گمرکی کالا‌های اساسی به سرعت در حال انجام است و فقط صرفاً مجوز‌هایی در خصوص آزمایشگاه‌های استاندارد و قرنطینه دلیل جا ماندن کالا در گمرک است.وی افزود:حدود ۴۰۰ هزار تن کالا در اسکله‌ها در حال تخلیه و بارگیری است و همچنین حدود ۸۰۰ میلیون تن کالای اساسی هم در لنگرگاه است که به تدریج وارد اسکله می‌شوند. 
مقدسی با اشاره به تأمین کالا برای کشور گفت: خوشبختانه اکنون با تدابیری ستاد تنظیم کالا چه وزارت صمت، چه وزارت جهاد کشاورزی با اعتباراتی که دارند کالا‌های اساسی، تجهیزات و مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی و قطعات یدکی  مورد نیاز کشور را خریداری می‌کنند.به گفته رئیس کل گمرک مجموع مبادلات تجاری کشورمان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد افزایش داشت. میزان صادرات و واردات نیز در چهارماهه نخست سال‌جاری با تراز برابر حدود ۱۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار بود.عمده‌ترین کالا‌های غیر نفتی صادر شده از کشورمان شامل متانول و محصولات پتروشیمی، پروپیلن و پلی اتیلن و صیفی جات و... است. این کالا‌ها به کشور‌های مختلفی ازجمله چین، عراق و سایر کشور‌های همسایه صادر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7969/7/621507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها