اخبار


نرخ بهره بین بانکی بعد از ۱۵ هفته کاهشی شد

نرخ بهره بین بانکی که در هفته‌های اخیر با قدرت سیر صعودی را طی می‌کرد و واکنش فعالان بازار سرمایه را به همراه داشت، بعد از ۱۵ هفته وارد مدار نزولی شده است. به گزارش تسنیم، افزایش نرخ بهره بین بانکی در ماه‌های اخیر موجب شد  با واکنش فعالان بازار سرمایه، بانک مرکزی وارد عمل شود و اعلام کند که نرخ سود بین بانکی ازاین پس مدیریت خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی در جلسه با بورسی‌ها قول داد که نرخ بهره بین بانکی را مدیریت خواهد کرد و این نرخ کاهشی می‌شود؛ برهمین اساس  نرخ بهره بین بانکی بعد از 15 هفته بالاخره کاهشی شد. در هفته منتهی به 6 مرداد ماه نرخ بهره بین بانکی با 0.18 درصد کاهش به 21.13 درصد رسید؛ این نرخ در هفته منتهی به 30 تیر ماه 21.31 درصد بود.


معاملات توافقی دلار با ۳۰ هزار تومان شروع شد

معاملات توافقی دلار در بازار ارزشنبه‌، هشتم مردادماه در کانال قیمت ۳۰ هزار تومان کار خود را آغاز کرد. به گزارش ایرنا، اواخر خردادماه بود که بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان به این جمع‌بندی رسید که بازار توافقی عرضه و تقاضا راه‌اندازی شود. سپس امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی فراهم شد. روز شنبه، هشتم مردادماه در آغاز به کار فعالیت معاملات توافقی بازار ارز، دلار با قیمت ۳۰ هزار و ۳۳۸ تومان و با حجم ۱۰ هزار معامله شد.معاملات توافقی دلار در روز کاری پنجشنبه، ۶ مردادماه کار خود را با ۳۰ هزار و ۲۸۰ تومان شروع و با نرخ ۳۰ هزار و ۳۸۰ تومان به پایان رساند.


۴۰۰ میلیارد تومان مالیات برای خانه‌های لوکس

رئیس سازمان مالیاتی کشور، وضعیت اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس کشور را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد. به گزارش ایرنا، «داوود منظور» به آخرین وضعیت دریافت مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس اشاره کرد و افزود: در خصوص خانه‌ها و خودروهای لوکس مشمول مالیات، اعتراضی وجود ندارد، یعنی مواردی که توسط سازمان امور مالیاتی شناسایی و بحث مالیات به مالکان آنها اعلام شده، برایشان برگه مطالبه صادر شده است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم درباره مجموع مالیات خودرو و خانه‌های لوکس اظهار داشت: مجموع مالیات خانه‌های لوکس حدود ۴٠٠ میلیارد تومان و مجموع مالیات برای خودروهای لوکس حدود ٨٠٠ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است.


چقدر کارت بانکی داریم؟

مانده انواع کارت‌های بانکی در کشور تا پایان خردادماه سال‌جاری، از ۴۲۰ میلیون عدد گذشته است. به گزارش ایسنا، مانده کارت‌های بانکی صادر شده بانک‌ها تا پایان خرداد امسال حاکی از آن است که در حال حاضر معادل ۴۲۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۹۵۳ عدد کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک در کشور وجود دارد.در این زمینه، بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک ملی با صدور انواع کارت بانکی در رده نخست صدور انواع کارت بانکی قرار دارد. همچنین، تا پایان خردادماه سال‌جاری بالغ بر ۲۷۲ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۹۶۵ عدد کارت بانکی از نوع برداشت در کشور وجود دارد که بانک ملی ایران با تعداد ۴۸ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۱۵۳ کارت، بیشترین صدور کارت برداشت در میان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور را داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7969/8/621508/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها