اخبـــــار


معاون وزیر بهداشت:
تکمیل ظرفیت دستیاری با جذب نیروهای بومی انجام می‌شود

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب سراسری نیروهای بومی برای تکمیل ظرفیت پذیرش دوره‌های دستیاری در سال‌جاری خبر داد.
ابوالفضل باقری فرد درباره ظرفیت دستیاری سال ۱۴۰۱ افزود: ظرفیت اعلامی سال‌جاری تقریباً معادل سال گذشته در سایت سنجش اعلام شد و بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر است. وی با بیان اینکه احتمالاً امسال هم همانند سال‌های قبل (از سال ۱۳۹۶ به بعد)، تعداد زیادی از ظرفیت تکمیل نشود، اظهار داشت: بنابراین پس از پایان تکمیل ظرفیت اولیه و ثانویه برای جاهایی که همچنان خالی مانده باشند، تمهیداتی اندیشیده شده که از آن جمله می‌توان به آیین‌نامه جذب نیروهای بومی برای مراکز خاص و ورود آنها به دوره‌های دستیاری اشاره کرد. معاون آموزشی وزیر بهداشت تصریح کرد: جذب نیروهای بومی برای تکمیل ظرفیت دستیاری به شکل سراسری انجام می‌شود و با استفاده از قوانین مصوب نشست در این زمینه اقدام خواهد شد.  معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی هشتم تیر گفت: در سال‌جاری ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی را تقسیم کردیم و چهار هزار نفر را به آزمون ملی دستیاری تخصیص دادیم و بیش از ۵۰۰ ظرفیت هم به پذیرش دستیار بومی اختصاص داده شده که این اتفاق برای نخستین بار در کشور رقم می‌خورد.

قیمت جدید داروها در دسترس مردم قرار گرفت

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا، از امکان دسترسی مردم به قیمت‌های جدید داروها خبر داد.
حسین شمالی با اشاره به اینکه تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد قیمت‌های جدید داروها قابل دسترسی است به مهر گفت: قیمت تمامی داروها به صورت شفاف و برخط روی سایت سازمان غذا و دارو و یا سامانه تی‌تک برای تمامی مردم قابل دسترس است. وی با تأکید بر اینکه قیمت دارو برای مردم و بیماران افزایش پیدا نکرده است، تصریح کرد: ثابت ماندن قیمت برای مردم به این معنا نیست که قیمت این محصولات در کارخانه‌ها نیز افزایش نیافته است، درواقع تمامی این اختلاف و افزایش قیمت رخ داده توسط بیمه‌ها پوشش داده شده است. شمالی در ادامه افزود: مردم با داشتن بیمه و در صورت تجویز دارو توسط پزشک شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهند بود. معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در طرح دارویار داروهای بدون نسخه مشمول هیچ‌گونه افزایش قیمتی نشده‌اند، اظهار کرد: مردم با مشاهده هرگونه مغایرت قیمت داروها نسبت به قیمت‌های درج شده در سایت و یا آزاد فروشی داروها در داروخانه‌ها به‌رغم طرف قرارداد بودن با بیمه‌ها، می‌توانند با شماره ۱۹۰ و یا اطلاع به دانشگاه‌های علوم پزشکی این تخلفات را گزارش کنند. وی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو قیمت تمامی داروها را به صورت شفاف و برخط روی سایت خود منتشر کرده و هموطنان با مراجعه به سایت http://irc.fda.gov.ir/nfi و یا برنامه سامانه تی‌تک و اسکن QR کد روی بسته محصولات در لحظه قیمت دارو را مشاهده کنند.


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تأکید کرد
ضرورت تأمین سالانه ۳ میلیون واحد خون در کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، بر ضرورت حرکت به سمت اهدای ۳ میلیون واحد خون در کشور تأکید کرد.
مصطفی جمالی، با بیان اینکه اهدای خون برای نجات جان بیماران نیازمند به خون ضروری است، گفت: در مجموعه سازمان انتقال خون همه اقدامات با مردم و اهداکنندگان معنا پیدا می‌کند. وی با اشاره به اینکه اهدای خون علاوه‌بر نجات زندگی یک انسان، برای سلامتی اهداکننده نیز مفید است، افزود: از آنجا که در سال‌های آینده با افزایش سالمندی در کشور روبه‌رو هستیم طبیعی است که درخواست خون و فرآورده‌های آن نیز بیشتر خواهد بود. جمالی تأکید کرد: جلب مشارکت بیشتر بانوان به اهدای خون از برنامه‌های مهم سازمان است که باعث استفاده از ظرفیت بانوان در تأمین خون سالم و کافی می‌شود. مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با بیان اینکه در سال گذشته حدود دو میلیون واحد خون اهدا شده و در سال‌ جاری نیز احتمالاً مقدار بیشتر را شاهد خواهیم بود از رسانه‌ها خواست: با تلاش بیش از پیش در زمینه فرهنگسازی و ترغیب به اهدای خون نقش ایفا کنند.

۴۵۰۵ ابتلا و ۴۶ فوتی کرونا در کشور

آمارهای مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از فوت ۲۰۴ بیمار کرونا در هفته اول مرداد ماه حکایت دارد.بنا بر اعلام این مرکز تعداد فوتی‌های بیماران کرونا از ۶۹ مورد در هفته آخر تیرماه به ۲۰۴ مورد در هفته اول مرداد ماه رسید. دیروز نیز 46 بیمار کرونایی جان باختند. همچنین در ۸ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۵۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۰۷۰ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۹۹ نفر رسید. بستری‌های کرونا نیز نسبت به هفته آخر تیرماه از ۴۱۱۹ نفر به ۷۳۷۶ نفر و تعداد بیماران سرپایی نیز از ۲۸ هزار و ۶۱۷ نفر به ۴۶ هزار و ۱۷۱ افزایش یافته است. همچنین بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها از وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز ۱۲۰ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی ۱۱۲ شهر، تعداد شهرهای با وضعیت زرد ۱۶۶ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی به ۵۰ شهر رسیده است. تاکنون ۶۴ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۲۲۲ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۸۷۰ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۴۶ نفر نیز دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۳۸ دوز رسید.

آسیب سیل به خانه و لوازم ضروری زندگی 
۴۰ خانوار از مددجویان بهزیستی

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح تعداد مددجویان آسیب‌دیده در مناطق سیلزده، گفت: خوشبختانه تاکنون فوتی از مددجویان تحت پوشش این سازمان گزارش نشده است.
محمدرضا کاظم‌زاده با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به مددجویان مناطق سیلزده بیان کرد: سازمان بهزیستی از یک هفته گذشته که از وقوع بارندگی‌ها در سطح کشور اطلاع پیدا کرد، جهت ایجاد آمادگی از طریق فضای مجازی و پیامک به بهزیستی استان‌ها اطلاع‌رسانی کرد. در این راستا اکثر استان‌ها، بویژه استان‌های جنوبی بلافاصله جلسه مدیریت بحران را در استان خود تشکیل دادند. 
مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور درخصوص تعداد مددجویان آسیب دیده در مناطق سیلزده، نیز گفت: هنوز استان‌ها در حال شناسایی و بررسی تعداد مددجویان هستند اما خوشبختانه فوتی در این زمینه وجود نداشته است. کاظم‌زاده ادامه داد: تعداد مددجویان آسیب‌دیده در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و کرمان شناسایی شده به گونه‌ای که در این دو استان، تاکنون منزل مسکونی و لوازم ضروری حدود ۳۰ تا ۴۰ خانوار آسیب دیده است. همچنین در منطقه امامزاده داوود نیز منزل مسکونی حدود ۳ نفر از مددجویان آسیب دیده که این خانوارها به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7969/22/621549/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها