در مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده فولاد مبارکه صورت گرفت

بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس و ارزش سهام


افزایش سرمایه ۸۰.۸۸ درصدی از محل سود انباشته و تقسیم حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سود نقدی (۱۷۰ تومان به‌ازای هر سهم) در مجمع فولاد مبارکه اصفهان محقق شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه روز سه‌شنبه ۱۱ مردادماه سال جاری با حضور امیر خرمی‌شاد (به نمایندگی از سازمان ایمیدرو)، به‌عنوان رئیس مجمع، سعید محمدی (به نمایندگی از شرکت توسعه رفاه)، طهمورث جوانبخت (به نمایندگی از سهام عدالت) به‌عنوان ناظران، نماینده سازمان بورس و حسابرس شرکت و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه برای سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰، به‌صورت حضوری و آنلاین با حضور ۷۴.۷ درصد از سهامداران برگزار و با اکثریت آرای سهامداران، صورت‌های مالی این شرکت، به‌عنوان دومین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و تخصیص ۱۷۰ تومان سود به ازای هر سهم شرکت فولاد مبارکه مورد موافقت مجمع عمومی عادی سالیانه قرار گرفت. همچنین طی مجمع عمومی فوق‌العاده، سرمایه شرکت از مبلغ 29 هزار و 300 به 53 هزار میلیارد تومان (معادل ۸۰.۸۸ درصد) از محل سود انباشته افزایش یافت؛ این افزایش سرمایه به‌منظور احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی، خرید ۵۰ دستگاه لکوموتیو و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر صورت گرفته است؛ همچنین اصلاحات پیشنهادی سازمان بورس در اساسنامه شرکت اعمال شد. 
تعریف ۱۸۶ هزار میلیارد تومان پروژه در فولاد مبارکه
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ابتدای این مجمع ضمن خیرمقدم به سهامداران اظهار کرد: کارکنان و جهادگران بلنـدهـمـت گـروه فولاد مبارکه در ۳ ماهه نخست سالی که از سوی رهبر معظـم انقلاب اسلامی، بـه عنـوان سـال «تولیـد، دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین» مزیّن گردید، توانستند به رکوردهای متعدد روزانه و ماهانه دست یابند.
 آغاز عملیات احداث ۵ پروژه بزرگ بـا سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در سال گذشـتـه بـه عنـوان یکی از شرکت‌های بزرگ کارگروه پیشرانان پیشرفت ایــران اسلامی بـرای مشارکت در بزرگتریـن ســرمایه‌گذاری صنعتی تاریخ اقتصـاد ایـران، عملیـات احـداث ۵ پروژه بزرگ بـا سـرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی را آغاز کرد و در همین راستا در سـال جـاری نیز با امضای تفاهمنامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه‌آهـن جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در مسیر تحقـق ایـن طرح‌هــا گام نهـاد و با پیگیری اهـداف تعیین‌شده در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله صنعت کشور، همـه تـوان و تلاش خود را جهت افزایش تولید به کار گرفته تا با تضمین ادامه روند رو به رشد خود و تأمیـن نیـاز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت و صنایع استراتژیک ازجمله خودروسازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، پیشران اقتصـاد غیر نفتـی کشـور باشـد.
وی خاطرنشان کرد: آمار و ارقـام بـه روشـنـی گـواه این مدعاست که شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱، با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیـق و با بهره‌برداری از پروژه‌هـای متعـدد ازجمله با قوّت هرچه بیشتر عـزم خود را جزم کرده تا علی‌رغم همه محدودیت‌ها، اسمز معکوس ثانویه (RO۲) و راه‌اندازی واحـد گاززدایی و کربن‌زدایی، ضمـن کاهش مصرف آب، امکان تولید فولادهـای الکتریکی را فراهـم کنـد کـه ایـن امـر نشان‌دهنده توانایی بالا برای رقابت تنگاتنگ با فولادسازان برتـر جـهـان اسـت. این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ برای پاسخگویی بهتـر بـه نیـاز بـازار داخـل ۸ محصول جدید توسط فولاد مبارکه طراحی و تولید شد.
 عملکرد درخشان طرح‌های توسعه‌ای، زیرساختی و سرمایه‌ای شرکت فولاد مبارکه
وی در ادامه به عملکرد فروش پرداخت و توضیح داد: میزان افزایش فروش محصولات گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن در محصولات گرم ۴ درصد، در محصولات سرد، ۱۰ درصد و در محصولات پوشش‌دار، ۵ درصد افزایش یافت که در نهایت توانستیم به عدد فروش ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار تن برسیم که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد یافته است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به عملکرد طرح‌های توسعه‌ای، زیرساختی و سرمایه‌ای شرکت فولاد مبارکه هم اشاره کرد و افزود: پروژه احداث خط تولید نورد گرم ۲ به‌منظور کسب سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات کیفی با ظرفیت تولید ۴.۲ میلیون تن کلاف گرم شامل گریدهای مختلف در ابعاد متفاوت در دستور کار است؛ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالا به ظرفیت اسمی ۹۱۴ مگاوات، افزودن ۵۰ دستگاه لکوموتیو به ناوگان حمل ‌و نقل ریلی گروه فولاد مبارکه، اجرای پروژه‌های آهن‌سازی، فولادسازی، انرژی و سیالات، طرح توسعه سنگان، طرح‌های جنبی و پشتیبانی، پروژه‌های نورد گرم، نورد سرد، فولاد سبا و فولاد سفیددشت ازجمله طرح‌های توسعه‌ای است که در گروه فولاد مبارکه برنامه‌ریزی‌شده است. 
احداث نیروگاه برای کاهش ضررهای احتمالی
وی بیان کرد: مطالعات و ارزیابی‌های اولیه در خصوص پروژه احداث واحد اسیدشویی و نورد سرد در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال انجام‌شده و براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. با اعمال محدودیت‌های تخصیص برق به صنایع، بخش عمده‌ای از فولادسازان متضرر شدند از این‌رو، به‌منظور کاهش ضررهای احتمالی، برنامه‌ریزی برای احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی در حال انجام است.
فولاد مبارکه پیشتاز سودآوری شرکت‌های بورسی کشور
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها در سهام شرکت‌های بورسی در پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل معادل ۷۱ درصد رشد داشته است. رشد بهای تمام‌شده پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت ناشی از مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تحصیل سهام می‌باشد؛ به علاوه در سال ۱۴۰۰ با وجود شرایط حاکم بر بازار سرمایه مجموع ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های بورسی نسبت به سال قبل از آن به میزان ۹ درصد افزایش داشته است؛ ارزش روز شرکت‌های بورسی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵ برابر بهای تمام‌شده آنهاست.
طیب‌نیا حاشیه سودآوری خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به بهبود تقاضای داخلی محصولات و افزایش قیمت‌های جهانی فولاد در سال ۱۴۰۰ و افزایش فروش شرکت در درآمد شرکت از رشد ۸۸ درصدی برخوردار بود و به دنبال اجرای سیاست‌های کاهش هزینه‌ها، نهایتاً نسبت‌های سودآوری از رشد چشم‌گیری نسبت به سال ۱۳۹۹ برخوردار بوده‌اند. همچنین مقایسه این نسبت‌ها با سایر رقبا حاکی از بالاتر بودن این نسبت‌های سودآوری به طور قابل ملاحظه نسبت به رقبا بوده است.
 افزایش سرمایه با همراهی سهامداران شرکت فولاد مبارکه محقق شد
امیر خرمی‌شاد رئیس مجمع نیز در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد شرکت فولاد مبارکه در سال مالی ۱۴۰۰ اظهار کرد: از دو سال گذشته وعده افزایش سهام فولاد مبارکه را در بورس داشتیم که این امر به دلایلی محقق نشد اما امروز این افزایش سرمایه با همراهی سهام‌داران شرکت فولاد مبارکه محقق شد.
وی افزود: سهامداران در شرکت نمایندگانی دارند که براحتی می‌توانند با هیأت‌مدیره ارتباط داشته باشند  و مطالبات خود را پیگیری می‌کنند، ما در مجامع نیز بنا را بر این داریم که سهامداران صحبت کنند و این مطالب باید بر اساس آیین‌نامه باشد.
مؤسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و مؤسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان حسابرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ انتخاب گردید.
روزنامه‌های دنیای اقتصاد و صمت به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت با اکثریت آرا به تصویب مجمع رسید.
 تقسیم ۱۷۰۰ ریال سود به ازای هر سهم فولاد مبارکه
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه با رأی حداکثری سهامداران، صورت‌های مالی شرکت فولاد مبارکه به عنوان دومین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان (۱۷۰ تومان به ازای هر سهم) تقسیم شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/10/622017/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها