«ایران» از روند هفتگی معاملات سهام گزارش می‌‌دهد

طرفداران رشد شاخص‌ها به تابلوی معاملات رنگ سبز پاشیدند


گروه اقتصادی/ روند صعودی شاخص‌ها در بازار سهام روز چهارشنبه (برای سومین روز متوالی) ادامه یافت تا سهامداران در مجموع این هفته را با امیدواری به پایان رسانند. در روز چهارشنبه شاخص کل بورس 7 هزارو 340 واحد دیگر رشد کرد و در عدد یک میلیون و 437 هزار واحد هفته را به پایان رساند. در این روز شاخص کل فرابورس نیز رشد 95 واحدی را تجربه کرد و تا 18 هزار و 861 واحد قد کشید. در این روز از مجموع 668 نمادی که مورد معامله قرار گرفتند 537 نماد با افزایش قیمت روبه‌رو شدند و در مقابل تنها 131 نماد قرمز رنگ در بازار وجود داشت.
روز چهارشنبه همچنین بازار با رشد قابل توجه صف‌های خرید روبه‌رو شد، به طوری که در مقابل 51 نمادی که در صف فروش به کار خود پایان دادند 87 نماد در بالاترین قیمت مجاز روزانه به صف نشستند که این رقم در مقایسه با روز معاملاتی قبل از آن بیش از 50 درصد افزایش را نشان می‌‌دهد.
در این روز ارزش خروج پول از بازار نیز به یک سوم کاهش یافت و حقیقی‌ها تنها 70 میلیارد تومان (61 میلیارد از بورس و 9 میلیارد از فرابورس) از معاملات سهام خارج کردند. با وجود این ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت همچنان ادامه یافت و 84 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شد. این اولین بار در 90 روز گذشته است که آمار ورود پول به صندوق‌ها از ارزش خروج پول از معاملات سهام بالاتر می‌‌رود. تداوم این روند در هفته آینده می‌‌تواند نشان‌دهنده بازگشت سهامداران به بازار باشد؛ اتفاقی که می‌‌تواند روند صعودی شاخص‌ها در بازار را نیز تداوم بخشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/10/622018/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها