ایران در ایران



جلوگیری از صدور مجوز ساخت‌‎وساز در بستر رودخانه‌ها

ساری - استاندار مازندران با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان در بستر رودخانه‌ها اجازه ساخت‌وساز داده نخواهد شد، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول و خدماتی، اجازه ارائه خدمات به اشخاصی که غیرقانونی در بستر رودخانه‌ها خانه ساخته اند، ندارند و حتی خدمات داده شده باید قطع شود.
سیدمحمود حسینی‌پور نوری، در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان چالوس با بیان اینکه استان مازندران همیشه در منظر اتفاقات و حوادث طبیعی است، گفت: اقدامات قرارگاه بسیج سازندگی در روستاهای بالادست مرزن‌آباد و نیز پیش‌بینی حادثه و بستن جاده کندوان از سوی فرماندار چالوس بسیار حائزاهمیت بود و از بروز حادثه وخیم‌تر جلوگیری کرد.
وی ارتباط روستایی در مناطق مختلف را از خلأهای موجود عنوان کرد و خواستار تحول اداره کل روستایی استان با ایجاد سامانه جامع و ثبت اطلاعات ۳۶۰۰روستا در آن شد و با اشاره به لایروبی نشدن رودخانه تأکید کرد: انواع درختان شکسته در رودخانه وجود دارد که با جمع‌آوری بموقع این موانع، سیل کمتر آسیب وارد می‌کند.
استاندار مازندران با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان در بستر رودخانه‌ها اجازه ساخت‌و‌ساز داده نخواهد شد، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول و خدماتی، اجازه ارائه خدمات به کسانی که غیرقانونی در بستر رودخانه‌ها خانه ساختند را ندارند و حتی خدمات داده شده باید قطع شود.
حسینی‌پور خواستار جانمایی جدید برای احداث ساختمان درباره خانه‌هایی شد که در بستر رودخانه دچار آسیب شدند و افزود: ضروری است در مناطق روستایی فرهنگ بیمه کردن باب شود چراکه در هیچ جای دنیا با بروز چنین حوادثی، دولت خسارت پرداخت نمی‌کند.

آب چاه‌های ژرف در دسترس ساکنان نیمروز قرار می‌گیرد

زاهدان- در فاز اول شیرین‌سازی آب چاه‌های ژرف در سیستان، یکهزار مترمکعب آب در شبانه روز از طریق خط انتقال به طول ۶ کیلومتر به خطوط آبرسانی در شهرستان نیمروز متصل و بخشی از کمبود آب این منطقه رفع می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: شرایط به گونه‌ای پیش رفته که چاه‌نیمه‌ها که برای منابع تأمین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای سیستان در نظر گرفته شده‌اند، چند سال است آوردی از رودخانه هیرمند نداشته‌اند که با مدیریت انجام شده جابه‌جایی آب بین چاه‌نیمه‌های چهار به سه و ۲ به یک و تصفیه آب از طریق ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه‌های موجود و انتقال آن از طریق خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع در دسترس مردم منطقه قرار می‌گیرد.
علیرضا قاسمی افزود: شرایط به گونه‌ای پیش رفته که چاه نیمه‌ها که به‌عنوان منابع تأمین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای سیستان در نظر گرفته شده‌اند، چند سال است آوردی از رودخانه هیرمند نداشته‌اند که با مدیریت انجام شده جابه‌جایی آب بین چاه‌نیمه‌های چهار به سه و ۲ به یک و تصفیه آب از طریق ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه‌های موجود و انتقال آن از طریق خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع در دسترس مردم منطقه قرار می‌گیرد.
وی اظهارداشت: پیرو سفر رئیس‌جمهور به استان و نظر مساعد وزیر نیرو و با هماهنگی به عمل آمده با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور موضوع استفاده از چاه‌های ژرف و توسعه چاه‌های جدید در دستور کار وزارت نیرو به‌عنوان متولی تأمین آب قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به این مهم مقرر شد برای چاه‌های ژرف شماره ۲ و ۳ آب شیرین‌کن نصب و با اجرای خطوط انتقال جدید به خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع روستایی متصل شود.
قاسمی با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال، یک شرکت دانش‌بنیان به‌عنوان سرمایه‌گذار طرح معرفی شده است، اظهارداشت: به منظور اجرای این طرح، آب شیرین کن در محل چاه شماره سه با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار در حال اخذ مجوزهای قانونی و مرحله امضای قرارداد با سرمایه‌گذار است.

تعطیلی نیمی از جایگاه‌‌های سوخت «سی‌ان‌جی » بوشهر

بوشهر - مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: از ۳۵جایگاه سوخت گاز سی‌ان‌جی موجود در این استان ۱۵جایگاه در زمان حاضر از سرویس خارج شده و غیرفعال هستند.
«مهرداد بیوکی» در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: از این تعداد ۹جایگاه عرضه سی‌ان‌جی به‌ دلیل برخی نکات ایمنی و استاندارد‌سازی نشدن تعطیل شده‌اند همچنین ۶جایگاه دیگر نیز به‌ دلیل نقص فنی، نبود بهره‌برداری و خرابی رمپ ورودی به علت آب‌بردگی ناشی از سیلاب، تعطیل شده‌اند.
به گفته بیوکی جایگاه‌های سی‌ان‌جی ملزم هستند بعد از مدت معینی فعالیت، نسبت به استاندارد‌سازی و ایمنی دوباره اقدام کنند در همین ارتباط بازدیدها و نظارت‌های مستمری از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی انجام می‌شود که در بازدید به عمل آمده جایگاه‌هایی که از نظر ایمنی دچار کاستی‌هایی بودند شناسایی و نسبت به خارج شدن آنها از سرویس اقدام شد. وی خاطرنشان کرد: پیگیری لازم وارد مدار شدن این جایگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در حال انجام است.

هشدار استاندار سمنان در خصوص جذب نشدن اعتبارات

سمنان - استاندار سمنان با اشاره به تخصیص اعتبارات قابل‌توجهی به استان، در جریان سفر رئیس‌جمهور به سمنان هشدار داد: به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود که اعتبارات نقدی حاصل از سفر رئیس‌جمهور به استان جذب نشده و برگشت داده شود.
سیدمحمدرضا هاشمی در بازدید از دیوان محاسبات این استان به رویکرد مردمی بودن دولت دکتر رئیسی پرداخت و اظهار کرد: ما به‌ دنبال تفسیر قانون به نفع مردم استان هستیم.
وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب این استان در حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل‌دار افزود: بالغ بر ۴۵۰میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ در سطح استان پرداخت شده است.
استاندار سمنان در ادامه از فعال‌سازی ۴۵واحد ۱۰۰درصد راکد طی هفت ماهه اخیر در این استان خبر داد.
هاشمی با اشاره به لزوم اشتغالزایی بیشتر و تثبیت مشاغل موجود در شرایط تحریمی فعلی اظهار کرد: باید همه توان خود را برای فعال‌سازی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل به کار گیریم.
وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی به دلایل مختلفی تعطیل شده بودند، افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران  در استان طی هفت ماه گذشته ۴۵واحد ۱۰۰درصد راکد، احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/16/622044/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها