آیا جریانی خاص در مجلس در پی برهم زدن روابط با دولت است؟

وزرا برنگشته، احضار می‌شوند!


روز گذشته 5 سؤال نمایندگان از وزرای ورزش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد. طرح سؤال و استیضاح وزرا اگر چه در ذیل وظایف و اختیارات نظارتی مجلس امری ضروری و لازم است اما طرح سؤال‌های 
پی در پی از وزرایی که هنوز چند روزی از حضورشان در مجلس و پاسخ‌گویی‌شان به سؤالات دیگر نمایندگان نگذشته، احتمال تعامل برمبنای انگیزه‌های سیاسی از سوی برخی جریان‌ها در مجلس را در اذهان ایجاد می‌کند. چنانکه همین ماه گذشته ماجرای زیاد و کم شدن و جعل امضاها برای استیضاح فاطمی‌امین و بعد هم افشا شدن ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز از دو نماینده به وزیر صمت برای...

​​​​​​​روز گذشته 5 سؤال نمایندگان از وزرای ورزش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد. طرح سؤال و استیضاح وزرا اگر چه در ذیل وظایف و اختیارات نظارتی مجلس امری ضروری و لازم است اما طرح سؤال‌های پی در پی از وزرایی که هنوز چند روزی از حضورشان در مجلس و پاسخ‌گویی‌شان به سؤالات دیگر نمایندگان نگذشته، احتمال تعامل برمبنای انگیزه‌های سیاسی از سوی برخی جریان‌ها در مجلس را در اذهان ایجاد می‌کند. چنانکه همین ماه گذشته ماجرای زیاد و کم شدن و جعل امضاها برای استیضاح فاطمی‌امین و بعد هم افشا شدن ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز از دو نماینده به وزیر صمت برای انتصاب افرادی در برخی پست‌های مدیریتی نشان داد که استیضاحی که از سوی تعدادی از نمایندگان پیگیری می‌شد و متهم کردن فاطمی امین به ناکارآمدی تا چه حد سیاسی است. آن ماجرا اگر چه به دلیل برنامه دولت و مجلس برای ارائه و بررسی لایحه تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت مسکوت ماند اما احتمال تکرار این رویه، روز گذشته یکبار دیگر در طرح سؤال‌های تکراری از وزرای ورزش وجوانان، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور اقتصادی و دارایی آشکار شد.
وزیر ورزش نرفته باید برگردد!
بر اساس اعلام محمد رشیدی، عضو هیأت رئیسه مجلس سؤال محمد مولوی، نماینده آبادان از وزیر ورزش و جوانان درباره برنامه این وزارتخانه برای محرومیت زدایی و توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات ورزشی در مناطق کم برخوردار و سؤال معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار از وزیر ورزش و جوانان درباره علت کم توجهی به توزیع عادلانه امکانات ورزشی‌ در مناطق محروم در حالی اعلام وصول شد که سجادی همین سه‌شنبه گذشته در صحن علنی مجلس حضور داشت و اتفاقاً در خلال دفاع خود از عملکرد وزارتخانه متبوعش، به موارد متعددی از جنس همین سؤالات پاسخ داد؛ پاسخ‌هایی که گرچه تا حدود زیادی می‌توانست قانع کننده باشد اما با اختلاف کمی، منجر به صدور کارت زرد برای سجادی شد و حالا تنها یک روز بعد از این کارت زرد، وزیر ورزش مجدداً به مجلس احضار می‌شود.
سؤال تکراری از عین‌اللهی
بهرام عین‌اللهی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته در حالی با سؤال فرهاد بشیری، نماینده پاکدشت و تعداد دیگری از نمایندگان درباره علت عدم تحقق برنامه‌های ارائه شده در زمان رأی اعتماد و سؤال تعداد دیگری از نمایندگان درباره عدم توجه و خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور مواجه شده است که طی هفته‌های اخیر بارها با حضور در جلسات کمیسیون بهداشت و درمان پاسخگوی نمایندگان بوده و از حضور او در صحن علنی و قانع شدن نمایندگان سؤال کننده از پاسخ‌های او تنها یک ماه و نیم گذشته است. عین‌اللهی سه‌شنبه همین هفته نیز میهمان مجلس بود و اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان در حمایت از طرح دارویار، بر توافق نظر دولت و مجلس تأکید کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7973/1/622129/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها