اخبار


تأمین مصالح نهضت ملی مسکن با تشکیل زنجیره بین دو وزارتخانه‌

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل زنجیره تأمین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن بین وزارت راه و وزارت صمت خبر داد. محمدمهدی حیدری با اعلام تشکیل زنجیره تأمین مصالح ساختمانی فولاد و سیمان بین وزارت راه و وزارت صمت از جایگزینی سیمان آمیخته که انطباق با محیط‌ زیست دارد به جای سیمان پرتلند در ساخت و ساز خبر داد. سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: دو مصالح مهم پرمصرف در ساخت و ساز، سیمان و فولاد است که در این خصوص زنجیره تأمین مصالح ساختمانی در همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت تشکیل شده است. مقرر شده تا ترویج سیمان آمیخته به جای سیمان پرتلند که هم‌اکنون مورد استفاده بوده و هم انرژی‌بر و هم آلودگی محیط زیست دارد، مورد استفاده قرار بگیرد.

 نرخ‌های جدید عوارض آزادراهی تعلیق شد

رئیس روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: نرخ‌های جدید عوارض آزادراه‌های کشور به منظور بررسی بیشتر در این خصوص تعلیق و تردد در آزادراه‌های کشور با نرخ‌های گذشته خواهد بود. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، امین کیانی اعلام کرد: در پی برگزاری نشست ویژه برای بررسی نرخ‌های جدید عوارض آزادراه‌های کشور در ستاد وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر نرخ‌های جدید عوارض آزاد راه‌های کشور به منظور بررسی بیشتر در این خصوص تعلیق و تردد در آزادراه‌های کشور با نرخ‌های گذشته خواهد بود. پیش از این اعلام شده بود که نرخ عوارض آزاد راه‌های کشور به طور متوسط ۲۸ درصد افزایش یافته است.

 تأمین لکوموتیوهای جدید در دستور کار راه آهن است

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: موضوع لکوموتیوهای شرکت‌های مسافری بسیار مهم است و باید حل شود، البته شاید تعارض منافعی در این بخش وجود داشته باشد، اما با جدیت حذف لکوموتیوهای فرسوده و تأمین لکوموتیوهای جایگزین را دنبال می‌کنیم. «سید میعاد صالحی» گفت: حمل ‌و نقل مسافری به‌نوعی پیشانی راه آهن است و بایستی با مغتنم شمردن حضور مسافران در قطار، از این فرصت به صورت حداکثری استفاده کرد.

 گرانی بلیت پروازهای عتبات به خاطر فرودگاه نجف است
​​​​​​​
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: فرودگاه نجف از هر مسافر ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان هزینه خدمات فرودگاهی دریافت می‌‌کند که از وزارت خارجه می‌‌خواهیم با طرف عراقی برای کاهش این رقم مذاکره کند. مقصود اسعدی سامانی درباره علت گرانی بلیت پروازهای نجف گفت: قیمت بلیت پروازهای خارجی تابع دو فاکتور عرضه و تقاضا و نرخ تسعیر ارز است و نرخ دستوری برای پروازهای خارجی نداریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/11/622139/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها