اخبار


معافیت عرضه‌کنندگان گوشت قرمز از پرداخت مالیات

بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی عرضه انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی از پرداخت عوارض و مالیات معاف است. به گزارش ایسنا، در بخشی از نامه سازمان امور مالیاتی آمده است: به استناد جزء (۵_۴) بند الف ماده(۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، عرضه انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی (گوشت انواع دام‌های حلال، گوشت سبک و سنگین همانند ران، راسته، سردست، سینه و سایر قطعات بدن آنها از جمله دنبه) از پرداخت مالیات و عوارض معاف است.

 مشخصات پایانه‌های فروشگاهی نهایی شد
​​​​​​​
رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی از نهایی شدن ویژگی‌ها و مشخصات پایانه‌های فروشگاهی و بارگذاری آن در وب‌سایت این سازمان خبر داد.
به گزارش سازمان امور مالیاتی، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: پیرو مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر اجرای تدریجی سامانه مؤدیان، سازمان امور مالیاتی کشور به‌صورت مرحله‌ای از مؤدیان مالیاتی برای ثبت‌نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی دعوت خواهد کرد.
وی با اشاره به آماده شدن زیرساخت‌های فنی و بستر لازم برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار داشت: آیین‌نامه موضوع ماده ۲۶ قانون، دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی، دستورالعمل فنی نحوه اتصال به سامانه مؤدیان و همچنین سند ویژگی‌ها و مشخصات فنی پایانه فروشگاهی (حافظه مالیاتی) به همراه قالب شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شماره منحصر به فرد مالیاتی روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir بخش پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان قرار گرفته و قابل استفاده برای عموم مؤدیان و شهروندان است.
برزگری با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌ها و سامانه‌های لازم برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: مشمولانی که برای عضویت در این سامانه فراخوان می‌شوند، مکلفند از پایانه فروشگاهی مجهز به حافظه مالیاتی و متصل به سامانه مؤدیان استفاده کنند و پس از آن در فروش کالاها و ارائه خدمات، صورت حساب الکترونیکی صادر و برای سامانه مؤدیان ارسال کنند.

 افتتاح حساب به‌صورت گروهی در بانک‌ها ممنوع شد

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اعلام کرد که افتتاح هرگونه حساب به‌صورت گروهی برای کارکنان شرکت‌ها ممنوع است. بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اعلام کرد: در راستای اجرای قانون مبارزه با پولشویی، افتتاح هرگونه حساب برای کارکنان اشخاص حقوقی به‌صورت گروهی ممنوع است.
در این بخشنامه آمده است: مشاهده شده برخی مؤسسات اعتباری به درخواست مشتریان حقوقی اقدام به افتتاح حساب سپرده به‌صورت گروهی با ترک تشریفات مذکور در آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی به نفع اشخاص حقیقی که دارای رابطه استخدامی با شخص حقوقی هستند می‌کنند که این اقدام امکان انجام رویه‌های شناسایی معمول را از مؤسسه اعتباری سلب می‌کند. در این بخشنامه روش جایگزین برای افتتاح حساب سپرده گروهی اشخاص حقوقی، استفاده از روش‌های غیرحضوری و الکترونیکی پیشنهاد شده است.

ایران در مسیر دانش «موتورهای فضایی سرمازا»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری «فن-چالش موتورهای فضایی سرمازا» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برگزاری این فن-چالش ضمن شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای صنعت فضایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، باعث می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب، در جهت دستیابی به این فناوری پیشرفته استفاده شود.
«عیسی زارع‌پور» در ادامه نوشت: یکی از الزامات تزریق ماهواره در مدارهای بالای زمین، بویژه مدارهای زمین آهنگ یعنی ۳۶ هزار کیلومتری از سطح زمین، دستیابی به دانش و فناوری ساخت ماهواره‌بر با «موتور پیشرانه فوق سرد» است که به «موتورهای سرمازا» یا «کراژنیک» مشهور هستند. این موتورها، راندمان بسیار بالایی دارند و می‌توانند ماهواره‌های بسیار سنگین در حد چند تن را در مدار زمین آهنگ قرار دهند. وزیر ارتباطات افزود: ‌به همت سازمان فضایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر دستگاه‌های ذیربط و مشارکت فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور، «فن-چالش موتورهای فضایی سرمازا» برگزار شد که ضمن ارائه نیازهای صنعت فضایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، ظرفیت‌های بالقوه کشور در این حوزه شناسایی شد تا در ادامه مسیر با برنامه‌ریزی مناسب از آنها در جهت دستیابی به این فناوری پیشرفته استفاده شود.

 تعداد تراکنش‌های الکترونیک کشور زیاد شد

مبلغ تراکنش‌های شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی کشور در تیر ماه سال‌جاری به بیش از ۶۸۶ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به خردادماه ۱.۸۶ درصد رشد در تعداد و ۵.۴۳ درصد کاهش در ارزش ریالی داشته است. به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش اقتصادی منتشرشده از سوی شاپرک، مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده شاپرک در تیر ماه سال‌جاری به ۳۷۷۰ میلیون عدد رسیده که ارزش این تراکنش‌ها در مجموع به بیش از ۶۸۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به خرداد ماه معادل ۱.۸۶ درصد رشد در تعداد و ۵.۴۳ درصد کاهش در ارزش ریالی داشته است. البته تعداد و مبلغ تراکنش‌ها در مقایسه با سال قبل ۱۱.۶۸ و ۲۲.۳۳ درصد رشد داشته است. بر این اساس، رشد اسمی ماهانه تراکنش‌های شاپرک در تیرماه سال‌جاری نسبت به ماه گذشته معادل منفی ۵.۴۳ درصد بوده است.
در تیر ماه امسال، سهم ابزارهای پذیرش اینترنتی در تراکنش‌های انجام‌شده ۴.۸ درصد و ابزار پذیرش موبایلی ۱.۶ درصد بوده و این در حالی است که کارتخوان‌های فروشگاهی ۹۳.۵ درصد از کل تراکنش‌های انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. از تعداد تراکنش‌های انجام شده ۸۹.۴۸ درصد مربوط به خرید کالا و خدمات، ۶.۳۳ درصد مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه و معادل ۴.۱۹ درصد مربوط به مانده‌گیری بوده است. همچنین از مجموع کل تراکنش‌های انجام‌ شده در تیر ماه معادل ۹۲.۳۳ درصد موفق و ۷.۶۷ درصد ناموفق بوده، البته تراکنش‌هایی که با سوییچ شاپرک انجام شده، ۹۹.۹۹ درصد موفق بوده است. اما از مجموع تراکنش‌های ناموفق انجام شده در این ماه، ۲ درصد به‌دلیل خطای پذیرندگی، ۰.۱ درصد به‌دلیل خطای شاپرکی، ۱۵.۵ درصد به‌دلیل خطای صادرکنندگی، ۸۱.۷۳ درصد به‌دلیل خطای کاربری و ۰.۶۳ درصد به علت خطای کسب‌وکار بوده است.
بر اساس این گزارش، نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی در تیرماه سال‌جاری نیز ۱۴.۲ درصد بوده و این در حالی است که نسبت اسکناس و مسکوک در دست اشخاص به نقدینگی در این ماه تنها ۱.۶۹ درصد بوده است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/12/622141/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها