نخستین واحد نیروگاهی صنایع وارد مدار شد


مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی توانیر از سنکرون نخستین واحد نیروگاهی احداث شده توسط صنایع معدنی و ثبت رکوردی جدید در احداث نیروگاه‌های حرارتی کشور خبر داد.
به گزارش شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران «سیدزمان حسینی» ادامه داد: نخستین واحد نیروگاه گازی سمنان از طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های صنایع معدنی به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات که عملیات اجرایی آن از اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود با شبکه سنکرون شد که یک رکورد جدید و بی نظیر در این زمینه محسوب می‌شود.
وی افزود: ظرفیت نیروگاه سمنان از ۲ واحد گازی هر کدام به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به سه واحد رسیده است، عملیات اجرایی فاز دوم توسعه آن به عنوان واحد ۴ نیز آغاز شده است.
 ۱۸۰۰ مگاوات وارد مدار می‌شود
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی، تا ماه آینده هزار و 800 مگاوات نیروگاه دیگر نیز وارد مدار خواهد شد. مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال برای اینکه بتوانیم شبکه برق پایداری  داشته باشیم اظهار کرد: برنامه 6 هزار مگاواتی افزایش ظرفیت تولید برق تعریف شد که تاکنون بیش از 4 هزار و 200 مگاوات از طریق احداث نیروگاه جدید افزایش ظرفیت و ارتقای نیروگاه‌های موجود به ظرفیت تولید کشور اضافه شده است. وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های مختلف مشترکان تعریف شد به طوری که در بخش عمومی و اداری و بویژه در بخش ادارات دولتی برنامه‌های سختگیرانه‌ای اجرا شد که کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در این بخش  را به دنبال داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/7/622197/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها