افزایش نسبی ورودی سدهای تهران


مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با فعالیت سامانه بارشی وضعیت ورودی‌ سدها نسبت به سال گذشته بهبود یافت به‌ نحوی که در سدهای پنجگانه تهران طی ۱۵ روز مردادماه جاری ۴۲.۲ میلیون مترمکعب ورودی داشتیم که این میزان در مدت مشابه مردادماه سال گذشته حدود ۲۴ میلیون مترمکعب بود.
محمد شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر موجودی مخازن سدهای تهران ۵۵۲ میلیون مترمکعب است که این حجم در روز مشابه سال گذشته ۶۵۸ میلیون مترمکعب بوده و کسری مخزن ۱۰۶ میلیون مترمکعبی را شاهد هستیم، اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد که در مرداد ماه تاکنون یک رکورد جدید به جهت مقدار بارندگی‌ها در مقایسه با متوسط بلندمدت ثبت شده است.
وی افزود:  از اول مردادماه سال جاری تاکنون ۲۸.۵ میلیمتر بارش داشتیم که در مقایسه با سال گذشته که در همین بازه زمانی معادل ۶.۵ میلیمتر بوده و حتی نسبت به متوسط بلندمدت افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تا کنون به دلیل اینکه دو سال پی در پی با خشکسالی مواجه بودیم، شرایط بارش‌ها همچنان با کاهش مواجه است، گفت: از مهر ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰۸.۶ میلیمتر بارش در حوزه عملکرد استان تهران داشتیم که این میزان در مقایسه با متوسط بلندمدت ۵۳ ساله که حدود ۲۷۴ میلیمتر بوده کاهش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه در مردادماه فعالیت سامانه بارشی که در سطح استان تهران شاهد آن بودیم شرایط را بهبود داد اما به دلیل دوسال خشک پی‌در پی شرایط منفی است، اظهار کرد:  امیدواریم با تداوم بارش‌ها بخشی از این کسری‌ها جبران شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/7/622198/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها