اخبــار


۲۵۹ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی

در هفته ۱۲۸ همه‌گیری کرونا در کشور، افزایش بارز بیماران بستری ناشی از کووید 19در ۲۹ استان و همچنین افزایش موارد متوفی در ۱۹ استان کشور گزارش شده است. شهرهای قرمز کرونایی با افزایش مجدد از  ۱۲۰ شهر  به ۱۳۰ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۱۲ به ۱۲۹ شهر افزایش یافته است. بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت طی شبانه روز منتهی به روز گذشته ۳۳۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و ۵۴ نفر نیز به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.از تعداد مبتلایان جدید ۸۵۳ نفر بستری شدند. در حال حاضر ۱۴۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
در حال حاضر 259 شهر در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی است و بنا به اعلام وزارت بهداشت، ۱۳۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۴۷ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۵۹ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۷۵ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۸۱ دوز رسید. مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز اعلام کرد که فوتی‌ها از ۲۰۴ نفر در هفته اول مرداد به ۳۴۱ نفر در هفته دوم مرداد، بستری‌ها از ۷ هزار و ۳۷۶ نفر به ۱۰ هزار و ۶۳۴ بیمار و تعداد موارد  سرپایی نیز از ۴۶ هزار و ۱۷۱ به ۵۳ هزار و ۴۳۸ بیمار رسید. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اخیر مصادف با هفته ۱۲۸ همه‌گیری در کشور، استان‌های تهران، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان، خوزستان، لرستان، قم، فارس، گلستان، یزد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، مرکزی، هرمزگان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، همدان، کرمانشاه، بوشهر، سمنان، قزوین، کردستان، ایلام، یاسوج، سیستان و بلوچستان، زنجان و اردبیل افزایش بارز بستری را داشته‌اند.

آغاز به کار میز کار «رتبه‌بندی معلمان»

«کارگروه اجرایی رتبه‌بندی معلمان» با صدور اطلاعیه شماره یک خود در روزهای گذشته از آغاز به کار رسمی «میز کار رتبه‌بندی معلمان» (ناظر ستادی) خبر داد. در متن اطلاعیه صادره وزارت آموزش و پرورش آمده است: به اطلاع جامعه فرهیخته معلمان گرامی می‌رساند؛ با عنایت به حمایت و پیگیری‌های رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب و اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان وهمچنین پیرو دستور و تأکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تسریع فرایند اجرایی‌سازی قانون رتبه بندی معلمان و اطلاع‌رسانی بموقع و شفاف مراحل انجام امور به جامعه معلمان، میز کار رتبه‌بندی معلمان (ناظر ستادی) با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش، آغاز به کار کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/22/622210/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها