تشریح آخرین هماهنگی ها برای تسهیل زیارت اربعین

تلاش برای رایگان کردن اینترنت زائران اربعین در عراق


فرمانده مرزبانی فراجا اعلام کرد که برای تسهیل تردد و امنیت زائران در مرزها، دیپلماسی و هماهنگی‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق در بالاترین سطح ممکن انجام شده است.
سردار احمد علی گودرزی در بازدید از زیرساخت‌ها و سازه‌های در دست اقدام مرز خسروی برای تردد زائران اربعین در شهرستان قصرشیرین، گفت: یکی از وظایف مهم مرزبانی در مأموریت بزرگ اربعین، ایجاد امنیت و تأمین زیرساخت‌ها برای زائران عتبات است که بحمدالله با تلاش مرزبانان، این امر در نقطه صفر مرز خسروی و هنگ مرزی قصرشیرین ایجاد شده است.
وی با تأکید بر لزوم هماهنگی و تعامل سایر دستگاه‌ها و نهادهای متولی در مأموریت اربعین، افزود: برای تسهیل تردد و امنیت زائران در مرزها، دیپلماسی و هماهنگی‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق در بالاترین سطح ممکن انجام شده است.
همچنین  مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی  با بیان اینکه چهار هدف سهولت، امنیت، سلامت و ارزانی را برای برگزاری مراسم اربعین امسال پیش بینی‌کردیم، گفت: برای استانداران سراسر کشور به عنوان استان‌های معین تکالیفی معین کردیم.
میراحمدی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ میلیون آب آشامیدنی برای زائران اربعین فراهم کردیم، بیان داشت: مسئولان عراقی به ما اطلاع دادند در کربلا برای اولین بار در روز عرفه دچار کم‌آبی شدند که بر این اساس پیش‌بینی تأمین آب شرب کربلا مسأله مهمی است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین تأکید کرد: زائران حتی‌المقدور از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند چراکه حمل و نقل عمومی کشور پاسخگوی نیاز زائران اربعین نیست چون در این زمینه ۵۰ درصد کسری داریم.
مجید میراحمدی با اعلام اینکه بیشترین تمایل زائران برای عبور از مرز مهران سپس شلمچه و چذابه است توصیه کرد که زائران، مرزی غیر از مهران، چذابه و شلمچه را انتخاب کنند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین از زائران اربعین خواست که سفر اربعین را زودتر شروع کنند و بازگشت خود را به روز اربعین موکول نکنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/22/622213/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها