واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به حملات رژیم صهیونیستی

خون و خاکستر


مهربانو رستگار/  پس از درگیری‌های خونبار در نوار غزه میان نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی، شبکه‌های اجتماعی و بویژه توئیتر مملو از تصاویر کودکان و نوجوانان فلسطینی است که باوجود جراحت‌هایی که به جان‌شان نشسته، همچنان از مقاومت برای بازپس‌گیری خانه‌شان سخن می‌گویند.
سارا القیاسی، دخترک 10 ساله‌ای است که پدرش را در بمباران رژیم صهیونیستی از دست داده است. ویدیویی از او که روی تخت بیمارستان نشسته و صورتش از حمله رژیم اشغالگر آسیب دیده در توئیتر به سرعت به اشتراک گذاشته می‌شود. کامنت‌های کاربران از سراسر جهان که در همبستگی با مردم نوار غزه احساسات خود را ابراز می‌کنند، نشان از خشم آن‌ها دارد. متیو کاول یکی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر زیر ویدیوی سارا نوشته است: همیشه اسرائیل در قساوت پیش‌دستی می‌کند اما این بار عیان‌تر از همیشه با حملات وحشیانه خود نشان داده کوچک‌ترین اهمیتی برای جان کودکان قائل نیست.
ندیم اسرار، خبرنگار و تحلیلگر سیاسی خبرگزاری الجزیره، در توئیتی نوشته است: خون، قطعات بدن و جیغ... این همه چیزی است که این روزها در غزه شاهد آن هستیم. عسید السر، پزشک ساکن غزه به اشتراک گذاشتن تصاویری از بیمارستانی که تمام اتاق‌ها و راهروهایش مملو از مجروحان فلسطینی است در توئیتر نوشته: رفقای عزیزم! رزیدنت‌ها، جراحان و پرستاران، ما هر روز 24 ساعت مشغول مداوای مجروحانی هستیم که رژیم اشغالگر به فجیع‌ترین شکل ممکن قصد کشتارشان را داشته است. این روزها بیمارستان در شلوغ‌ترین وضعیت ممکن خود است.
الیور‌ هابز، کاربری دیگر با به اشتراک گذاشتن ویدیویی از نوام چامسکی اندیشمند و زبان‌شناس بزرگ امریکایی خشم خود را از صهیونیست‌ها نشان داده است. چامسکی در این ویدیو می‌گوید: مردم نوار غزه در زندان رو بازی زندگی‌ می‌کنند که دائماً و مستمر تحت حملات هوایی است.
حبوب قدوس کاربری دیگر که تصاویر خود با پرچم فلسطین در خیابان‌های غزه را به اشتراک گذاشته، در توئیتی چندین عکس از حملات و بمباران رژیم اشغالگر در غزه را به اشتراک گذاشته و زیر آن نوشته است: یک روز صبح در غزه!
ثمر جراح که در پروفایل خود نوشته خبرنگار و گوینده رادیو است، با به اشتراک‌گذاری یک ویدیو از بمباران اسرائیل علیه مردم غزه، نوشته است: خیلی خب! بروید بخوابید! اینجا غزه است نه اوکراین.
توئیت او در راستای این است که بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند جنگ‌هایی که در خاورمیانه بویژه نوار غزه در جریان است، به اندازه درگیری‌های اوکراین توجه جهانی را به خود جلب نمی‌کند و حتی برخی خبرنگاران بارها در گزارش‌های خود نوشته‌اند تا زمانی که قربانیان اروپایی نباشند، به اندازه کافی نمی‌توانند مورد مهربانی جامعه جهانی قرار بگیرند.
نور ملک دانشجوی آی‌تی در بریتانیا نیز در توئیتر خود نوشته: حملات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها چندین روز تداوم داشته و گروه خانوادگی من مدام در حال آپدیت شدن است. من هر لحظه با نگرانی گروه را چک می‌کنم تا از سلامت اعضای خانواده و دوستانم مطمئن شوم. این زندگی من، یک دختر فلسطینی است که با وجود اینکه فرسنگ‌ها از خانه‌ام دورم اما همچنان با تمام قلب و روحم نگران خانه هستم؛ خانه‌ای که بیش از 70 سال است عده‌ای درصدد تصاحب‌اش هستند. ده‌ها موشک به سمت غزه پرتاب شده و دنیا در حال تماشا کردن است. هیچ کلمه‌ای برای وصف حال و احساساتم ندارم.
آیه ایسلام، یکی از کاربران فعال توئیتر که حساب کاربری خود را به آخرین اخبار غزه اختصاص داده، در توئیتی نوشته است: سه روز حمله بی‌وقفه به نوار غزه:
44 شهید
15 تن از آن‌ها کودک و 4 تن زن هستند
360 مجروح
و جمعیت زیادی که خانه‌شان زیر موشک‌ و بمب‌های رژیم اشغالگر به تلی از خاک و خاکستر تبدیل شده است. این چهره زشت تجاوز به خاک است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/4/622218/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها