دیگه چه خبر؟


وزارت اطلاعات ادعای نقاشیان را تکذیب کرد

 خبر اول اینکه، یک منبع مطلع اعلام کرد به دنبال ادعاهای اخیر حمیدرضا نقاشیان مبنی بر وجود پرونده‌ای در وزارت اطلاعات در خصوص ترور بیولوژیک حضرت امام خمینی(ره) و به دنبال استعلام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از وزارت اطلاعات در این مورد، این وزارتخانه علاوه بر تکذیب رسمی اظهارات نقاشیان، رونوشتی از نامه خود را به مقام قضایی ارسال کرده است. به گزارش ایرنا، این منبع آگاه تصریح کرده که نقاشیان در مقطع رحلت حضرت امام خمینی(ره) یا پس از آن هیچ مسئولیتی در وزارت اطلاعات نداشته است. گفته می‌شود ادعاهای کذب نقاشیان در انتساب خود به وزارت اطلاعات مسبوق به سابقه بوده و نامبرده در سال‌های گذشته به اتهام «غصب عنوان وزارت اطلاعات» و عناوین مجرمانه دیگر، دارای چند پرونده در دستگاه قضایی است.

سرنوشت نامه تاریخی واعظی به نوبخت

 خبر دیگر اینکه، یک سال پس از اعلام ناتوانی دولت قبل از اختصاص بودجه برای پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک که در نامه واعظی رئیس دفتر رئیس دولت دوازدهم خطاب به محمدباقر نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه از قول حسن روحانی تصریح شده بود، استاندار قزوین در توئیتی از اقدام دولت سیزدهم برای رفع مشکل آب شرب شهرستان آبیک خبر داد و اعلام کرد: بزودی آب باکیفیت‌ و گوارا در دسترس شهروندان‌ صبور و عزیز آبیک‌ قرار خواهد گرفت. اعلایی در ادامه نوشت: مدیونِ مردمیم‌ و ممنون همه کسانی که برای انجام‌ این خدمت نقش داشته‌اند. به گزارش ایرنا، ورود آب سد طالقان به مخزن آب شرب شهرستان آبیک به‌عنوان تحقق یکی از وعده‌های مهم آیت‌الله رئیسی در آستانه یک‌سالگی دولت سیزدهم در حالی است که رئیس دولت سابق به بهانه خالی بودن خزانه از اجرای آن شانه خالی کرده بود. براساس نامه دفتر رئیس جمهور سابق در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۰ که در پاسخ به نامه‌ محمدباقر نوبخت برای پرداخت مبلغ مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به آبیک از محل خزانه، صادر شده بود، حسن روحانی خطاب به نوبخت گفته بود:«همه موجودی خزانه براساس درخواست‌های جنابعالی خالی شده است. موجودی وجود ندارد.» این نامه را، هم از جهت تحویل دادن خزانه خالی به دولت سیزدهم و هم از جهت در اولویت بودن تجهیز ساختمان‌های لاکچری نظیر سلام به جای پروژه‌های خدمت‌رسانی به مردم، می‌توان برگی قضاوت‌کننده در تاریخ هشت ساله دولت حسن روحانی دانست.

احضار کاردار سفارت آلمان در تهران

 دست آخر اینکه، در پی اقدام تحریک‌آمیز در اهانت به قرآن مجید و مقدسات اسلامی در شهر هامبورگ، کاردار سفارت آلمان در تهران در غیاب سفیر این کشور، توسط رئیس اداره اول غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد. همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ضمن محکومیت شدید این اقدام، تأکید کرد: منتظر واکنش فوری، شدید و صریح آلمان در برخورد با عوامل این اقدام توهین‌آمیز و پیگیری سریع قضایی برای پیشگیری از تکرار چنین اقداماتی هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/6/622228/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها