همزمان با ایام عزای حسینی(ع) پیکر پاک 5 شهید تازه‌تفحص شده در سوریه، تشییع و خاکسپاری شد

عاشورای مدافعان حرم


گروه سیاسی/ پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص‌شده مدافع حرم در مناطق عملیاتی جبهه‌های مقاومت در سوریه، در مراسم مختلف با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم شهرهای مختلف کشور، تشییع و به خاک‌سپرده شدند. پیش از خاکسپاری این شهیدان، مراسم وداع با پیکر مطهر شهدای مدافع حرم در بیش از 10 شهر کشور از جمله در تهران برگزار شد. 
تشییع شهید اسکندری در شیراز
اهالی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران همزمان با عاشورای حسینی، سردار بی‌سر خود را با احترام و تجلیل فراوان، تشییع کرده و به خاک سپردند. روز گذشته ده‌ها هزار نفر از مردم مؤمن و شهیدپرور استان فارس از جای ‌جای این استان به شهر شیراز آمده و پیکر مطهر سردار مدافع حرم شهید عبدالله اسکندری را تا بارگاه حضرت شاهچراغ(ع) بدرقه کرده و در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز تدفین کردند.
سردار شهید عبدالله اسکندری سال ۱۳۹۳ در میدان مبارزه با گروه تکفیری و در دفاع از حرم‌های مطهر اهل بیت در سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک او و 4 نفر از همرزمانش حدود 10 روز قبل در سوریه تفحص و پس از انجام آزمایش، شناسایی شد.
پیام رئیس جمهور به مراسم تشییع سردار بی‌سر
رئیس جمهور به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سردار بی‌سر شهید عبدالله اسکندری پیامی صادر کرد که در این مراسم توسط رئیس بنیاد شهید قرائت شد.
در متن پیام رئیس جمهور به این مراسم آمده است:«بار دیگر شاهدیم که در ایام سوگواری خامس آل عبا(ع)، استان فارس و شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) میزبان پیکر مطهر یکی از راست قامتان ولایتمدار ماندگار و مانای تاریخ و تابع حقیقی اباعبدالله الحسین(ع) است. شهید سرافراز سردار سرتیپ پاسدار حاج عبدالله اسکندری مانند ارباب بی سرش، سر داد اما حاضر به پذیرش تعرض سفاکان و خون‌خواران زمانه به حرمین شریف و حرم عقیله بنی‌هاشم نشد و این مزد زیبا و گرانسنگ و گوهر تابناک به او داده نشد مگر به واسطه اخلاص و صفای درون و عمل جهادی که در طول حیات طیبه‌اش همواره در وجود وی موج می‌زد.»
در ادامه پیام آیت‌الله رئیسی ذکر شده است: «او آسایش و راحت دنیا و مافی‌های آن را فدای امنیت و آرامش و سرافرازی مسلمانان و ایران سربلند نمود. تبریک و تسلیت باد شهادت این رادمرد عرصه جهاد و شهادت به محضر حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج) و نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردمان ولایتمدار استان فارس و شهر شیراز سومین حرم اهل بیت و خاندان مکرمش و همسنگران عزیز و گرامی‌اش که سالکان راه پررهرو او بوده و هستند. امیدوارم خداوند بلندمرتبه ما را از رهروان و تابعان و قدردان همیشگی این شهیدان بلندمرتبه و گرانقدر قرار دهد.»
مراسم شهید عباس آسمیه در کرج
همچنین آیین پرشکوه تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم عباس آسمیه، روز شنبه از کانون شهید سبحانی سپاه کرج آغاز و پس از بدرقه در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده محمد(ع) حصارک کرج در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد. پیکر مطهر شهید عباس آسمیه هفته گذشته پس از هفت سال از زمان شهادتش در منطقه خان طومان شهر حلب سوریه کشف و شناسایی شد.
مازندران، عاشورایی‌تر از همیشه
تاسوعا و عاشورای حسینی در مازندران رنگ و بوی عجیبی به خود گرفته بود؛ یکشنبه و دوشنبه این هفته شهرهای مختلف این استان در تکاپوی برگزاری مراسم شکوهمند تشییع و تدفین برای سه شهید تازه‌تفحص شده خود در جبهه‌های مقاومت سوریه  بودند.
آیین تشییع پیکر سردار شهید رحیم کابلی از شهدای مدافع حرم روز یکشنبه همزمان با تاسوعای حسینی با حضور چند ده هزار نفری مردم در مسیری پنج کیلومتری تا بهشت فاطمه(س) بهشهر برگزار شد و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد. شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی متولد 1341 بازنشسته سپاه پاسداران با 80 ماه سابقه رزمندگی در دوران دفاع مقدس بود که  داوطلبانه عازم جبهه‌های مقاومت در سوریه شد و در نهایت اردیبهشت ۹۴ در جبهه خان‌طومان به شهادت رسید.همچنین پیکر شهید مصطفی تاش‌موسی از شهدای مدافع حرم ظهر عاشورا پس از هفت سال چشم انتظاری، بر دستان همشهری‌هایش در  گالش‌محله تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده شد. شهید مصطفی تاش‌موسی ۲۲ بهمن سال ۹۴ توسط تکفیری‌ها در حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
پیکر شهید حجت الاسلام محمد امین کریمیان نیز عصر تاسوعا پس از تشییع در شهرستان بابلسر، در زادگاهش بهنمیر تشییع و پس از آن در گلزار شهدای روستای حاجیکلای این شهر به خاک سپرده شد. شهید مدافع حرم محمدامین کریمیان متولد سال 1373، یکی از ۱۳ شهید مازندران بود که ۲۷ خرداد سال ۹۵ در جبهه خان‌طومان سوریه به شهادت رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/6/622229/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها