آیت‌الله رئیسی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین بر دو دستاورد مسیر مقاومت در برابر مسیر سازش تأکید کرد

زمینگیر شدن دشمن، امیدواری حامیان فلسطین


گروه سیاسی/ رئیس‌جمهور پنجشنبه گذشته با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت‌و‌گو کرد. آیت‌الله رئیسی در این دیدار مقاومت را منطق برتر و در نهایت پیروز دانست و گفت: امروز مقاومت هم به‌عنوان یک ایده قابل دفاع است و هم در میدان عمل نتیجه داده است.
عادی‌سازی، امنیت‌آفرین نیست
رئیس‌جمهور با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی، افزود: نه قراردادهای به اصطلاح صلح، بلکه «طریق نورانی مقاومت» توانسته دشمن را مستأصل و زمینگیر و حامیان رویکرد مقاومت در دنیا را امیدوار کند. دکتر رئیسی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای منطقه، گفت: تصور رژیم صهیونیستی این بود که ‌با عادی‌سازی و برقراری روابط با این کشورها می‌تواند برای خود امنیت ایجاد کند در حالی که این اقدامات به هیچ وجه برای صهیونیست‌ها امنیت‌ساز نبوده و نخواهد بود چراکه آنها شناخت و پیش‌بینی درستی از منطقه و آینده تحولات ندارند.
فلسطین، بزرگترین مانع امریکا
آیت‌الله رئیسی حمایت از فلسطین و مقاومت را سیاست قطعی و مسلم جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما در تحقق پیروزی مقاومت فلسطین و آزادسازی قدس شریف که آرزوی شهید سلیمانی و همه شهدای مقاومت است، تردید نداریم. رئیس‌جمهور در ادامه، حمایت ملت‌ها از مسأله فلسطین را بزرگترین مانع در مقابل سیاست‌های امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد و افزود: امروز ملت‌های مسلمان منطقه عمیقاً از رژیم غاصب صهیونیستی تنفر دارند و خط اصلی و اساسی در مواجهه با این رژیم را مقاومت می‌دانند.
تقدیر دبیرکل از رئیسی
«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آیت‌الله رئیسی، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری حضوری پررنگ و قدرتمند در منطقه و جهان دارد و تردیدی نیست که رویکرد شخص رئیس‌جمهور اسلامی ایران در تقویت ارتباط با کشورهای منطقه و ایستادگی در مقابل سلطه‌گران در این زمینه نقش بسزایی داشته است.
حضور پررنگ در کرانه باختری
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در فلسطین، به انفعال رژیم صهیونیستی در مقابله با نیروهای مقاومت بویژه در غزه و کرانه باختری اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مقاومت فلسطین افزون بر حضور قدرتمند در غزه، حضوری پررنگ در کرانه باختری دارد که این مسأله در آینده به افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی و تغییر معادلات در فلسطین منجر خواهد شد و این دستاوردها به برکت حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت حاصل شده است.
مقاومت قدرتمندتر از همیشه
زیاد نخاله ضمن ابراز تأسف از اقدام برخی کشورها در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: خوشبختانه ابتکار عمل نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین موجب شده اهداف رژیم صهیونیستی در نزدیک شدن به برخی کشورهای عربی منطقه تحت تأثیر قرار گیرد. زیاد نخاله با بیان اینکه امروز محور مقاومت با دستاوردهای چشمگیر، قدرتمندتر از هر زمانی می‌درخشد، تأکید کرد: بی‌تردید استمرار این مسیر موجب تضعیف و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد و به برکت حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و خصوصاً حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیروزی نزدیک است و ان شاءالله همه با هم وارد قدس خواهیم شد.
روحیه مقاومت به برکت خون شهدا
آیت‌الله رئیسی همچنین روز یکشنبه در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: این بیداری مردم و جوانان در منطقه به برکت خون شهداست. صهیونیست‌‌ها مردم بی‌دفاع غزه و اعضای جهاد اسلامی را ترور می‌کنند و جهاد اسلامی نیز پاسخ آنها را می‌دهد. وی با بیان اینکه در گذشته نگاه مردم فلسطین به میزهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و پیمان صلح اسلو بود اما امروز در مقابل ظلم صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند و ابتکار عمل به‌دست جوانان فلسطینی افتاده است، اذعان داشت: این روحیه مقاومت به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم است.
از عاشورا تا دفاع از حرم
آیت‌الله رئیسی خانواده‌های شهدا را اهل حرم انقلاب اسلامی توصیف کرد و با بیان اینکه پیروی از ولایت، تأسی به حضرت عباس(ع)، ایستادگی، نه گفتن به دشمن، مقاومت و امید بخشی به ملت در سلوک تمامی شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم قرار داشته است، افزود: نبرد جانانه شهدای مدافع حرم با جریان‌های تروریستی در منطقه نمونه‌ای از تأسی به فرهنگ عاشورا بود و حقیقتاً این شهدا با ایستادگی خود شر دشمن را دفع کردند و اجازه ندادند داعش به ناموس مردم دست‌درازی کند و با از بین بردن این جریان تروریستی، نه فقط برای کشورمان که برای منطقه امنیت به ارمغان آوردند. رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه خانواده شهدا همچون حضرت زینب کبری(س) مصیبت عزیزان خود را تحمل نمودند و امروز نیز رسالتی زینبی به عهده دارند، گفت: باید این پرچمی که توسط شهیدان به خانواده شهدا سپرده شده برافراشته بماند و نباید اجازه داد این پرچم دچار تزلزل شود.پیش از سخنان رئیس جمهور، مادر شهیدان خالقی‌پور، مادر شهید حمید اسداللهی، همسر شهید چگینی، همسر شهید محسن فرامرزی، همسر شهید مسعود عسگری، مادر شهید محمد حسین محمدخانی و همسر شهید مدافع وطن جواد تیموری نیز به نمایندگی از خانواده شهدا ضمن بیان ویژگی‌های شخصیتی شهیدان، دغدغه و مسائل خود را با آیت‌الله رئیسی در میان گذاشتند.
برگزاری مراسم عزاداری با حضور آیت‌الله رئیسی
مراسم شب‌های عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری، با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد. همچنین آیت‌الله رئیسی با حضور در مسجد ارگ، در مراسم عزاداری شب تاسوعای این هیأت قدیمی تهران، شرکت کرد. رئیس جمهور روز گذشته نیز نماز ظهر عاشورا را در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری اقامه کرد. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز با حضور در هیأت خوزستانی‌های مقیم تهران، در جمع مردم این استان به عزاداری پرداخت.
پیام رئیس جمهور به کاروان زائران اربعین
رئیس جمهور روز شنبه نیز در پیامی به کاروان زائران اربعین حسینی که از مشهد مقدس پای پیاده عازم کربلا هستند، تأکید کرد: امروز راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از جبهه مقاومت بین‌المللی است و قلب‌های بسیاری از مسلمانان در جهان اسلام را در گرداگرد نماد مقاومت و ایستادگی بصیرت‌آفرین یعنی حسین‌بن علی(ع) جمع کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در این پیام با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین هم «ایمان و اعتقاد قلبی» و هم «عشق و محبت» موج می‌زند، تصریح کرد: این هم‌افزایی و همکاری مردم از کشورهای مختلف جهان به دور از کشمکش‌ها و اختلافات، جلوه‌ای از ویژگی‌های ولایی مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7974/2/622235/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها