اخبار


احتمال فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به خارجی‌ها، بعد از اربعین

وزیر راه و شهرسازی گفت: فروش دلاری بلیت هواپیما فعلاً ممنوع است البته احتمال دارد بعد از اربعین تصمیم دیگری گرفته شود.
رستم قاسمی گفت: بر اساس جلسات اربعین قرار است حدود ۵ میلیون نفر جابه‌جایی مسافر صورت گیرد و سهم همه ناوگان‌ها مشخص شده است. وی با اشاره به اینکه سهم ریلی حدود ۳۰۰ هزار نفر، هوایی ۶۰ هزار نفر است و مابقی زائران از جاده‌ها جابه‌جا می‌شوند، گفت: با توجه به اینکه شهریور ماه اوج سفرهای داخلی است از مردم تقاضا می‌شود از وسایل حمل‌ونقل شخصی خود نیز استفاده کنند. وزیر راه و شهرسازی افزود: در سفر حج فقط با یک ایرلاین ایران ایر ۴۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا کردیم، در حال حاضر ۵ شرکت هواپیمایی باید همین تعداد مسافر را جابه‌جا کنند.
وی گفت: قیمت بلیت هواپیما همان ۶ میلیون تومان و قطار هم فعلاً ۲۵۰ هزار تومان است که قیمت نهایی اتوبوس و قطار را از طریق رسانه ملی به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. قاسمی تأکید کرد: فروش دلاری فعلاً ممنوع است، با شرکت‌های هواپیمایی خاطی برخورد شده و به سازمان تعزیرات معرفی شده‌اند. وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال آماده‌سازی شرایط مرزها برای زائرانی که با خودروهای شخصی خود سفر می‌کنند هستیم. وی خاطرنشان کرد: مرزهای متعددی برای این منظور در کشور باز شده و امکانات لازم در مرزها برای زائران از جمله تأمین وسایل سرمایشی، ایجاد مه‌پاش و سایه‌بان و افزایش تعداد پارکینگ‌ها در مرزها از سوی سازمان راهداری کشور در حال اجراست تا شرایط برای سفر با خودروی شخصی نیز فراهم شود.

 تخلیه‌ و بارگیری ۵۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور

سازمان بنادر و دریانوردی از تخلیه‌ و بارگیری ۵۵ میلیون تن کالا در ۲۲ بندر کشور تا نیمه مرداد ماه امسال خبر داد.
بنابر این گزارش، میزان عملیات تخلیه‌ و‌ بارگیری کالا در بخش کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) و مواد نفتی در بنادر آبادان، اروندکنار، آستارا، امام خمینی(ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهیدباهنر، شهیدرجایی، شهیدحقانی، فریدونکنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر طی 5 ماه سال 1401 معادل 55.44 میلیون تن بوده است. عملیات تخلیه و بارگیری کالا تا مرداد ماه در بخش کانتینری 9.54 میلیون تن، فله خشک 16.31 میلیون تن، فله مایع 1.12 میلیون تن، جنرال کارگو 8.11 میلیون تن و مواد نفتی 20.36 میلیون تن بوده است. میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی 5 ماه سال 1400 در بخش کانتینری 9.55 میلیون تن، در بخش فله خشک 16.13 میلیون تن، در بخش فله مایع 1.79 میلیون تن، در بخش جنرال کارگو 7.91 میلیون تن و در بخش مواد نفتی 20.94 میلیون تن بوده است که در مجموع عدد 56.31 میلیون تن را نشان می‌دهد. میزان عملیات تخلیه و بارگیری تا نیمه مرداد ماه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بخش کانتینری به واحد TUE رشد 4.6 درصدی، در بخش فله خشک رشد 1.1 درصدی و در بخش جنرال کارگو رشد 2.6 درصدی را تجربه کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7975/11/622270/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها