خبر


محفل شعر عاشورایی «آستان مهر» برگزار می‌شود

مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری محفل شعر عاشورایی «آستان مهر» را با حضور جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان و اجرای امیرحسین مدرس برگزار می‌کند. به گزارش ایرنا، در این محفل شعر عاشورایی محمدعلی مجاهدی، علیرضا قزوه، مرتضی امیری‌اسفندقه، سعید بیابانکی، محمدسعید میرزایی، احمد علوی، هادی جانفدا، قاسم صرافان، عباس کیقبادی، محمدمهدی سیار، ساراجلوداریان و فریبا یوسفی حضور دارند و اشعار آیینی و عاشورایی خود را برای حاضرین می‌خوانند. همچنین در این مراسم مهدی امین‌فروغی به سخنرانی و محسن عرب‌خلقی به مرثیه‌خوانی خواهند پرداخت. محافل شعر «آستان مهر» به ابتکار و همت مرکز آفرینش‌های ادبی در مناسبت‌های مذهبی و آیینی مختلف برگزار می‌شود و شاعران و مداحان اهل بیت گرد هم می‌آیند تا متناسب با موضوع هر روزی به شعرخوانی بپردازند. این مراسم روز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ در تالار مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی به آدرس خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود و ورود برای اهالی محترم رسانه و عموم علاقه‌مندان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آزاد است.

اولین تولید تئاتری آکادمی سمندریان

اولین تولید آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان نمایش «بیوگرافی: یک بازی» اثر ماکس فریش به کارگردانی روژین عبدالرزاقی آماده اجرا می‌شود. به گزارش مهر، این اثر نمایشی با حضور الیکا عبدالرزاقی، رضا مولایی و احمد ساعتچیان به‌عنوان سه تن از شاگردان حمید سمندریان روی صحنه خواهد رفت. اولین نسخه این نمایشنامه ۵۰ سال پیش توسط استاد اسماعیل شنگله با نام مستعار «ا. ش» ترجمه شد و همین ترجمه بود که در شناساندن ماکس فریش به تئاتر ایران تأثیر بسزایی داشت. سال‌ها بعد ماکس فریش پیش از مرگ‌اش این متن را بازنویسی کرد که این اجرا بر مبنای نسخه جدید شکل می‌گیرد

نمایشگاهی برای «بروس لی» به عنوان یک فیلسوف

نمایشگاه دائمی با تمرکز بر فلسفه «بروس لی» در موزه وینگ لوک در سیاتل با حمایت بنیاد «بروس لی» افتتاح شد. به گزارش رویترز، «شانون لی» دختر «بروس لی» که بر این بنیاد نظارت دارد، اعلام کرده که این نمایشگاه با عنوان «آب باش، دوست من» به‌عنوان یک رویداد همه‌جانبه از تحقیقاتش در مورد زندگی پدرش به‌عنوان یک فیلسوف است. «شانون لی» در این باره توضیح داد: «احساس نمی‌کنم که همه تصویر کاملی از انسان دریافت کنند و این واقعاً بخشی از مأموریت من برای مردم است که متوجه شوند پدرم واقعاً در چه سطحی از یک فیلسوف بوده است. نماهای کوچکی از زندگی با پدر قبل از مرگش در چهار سالگی‌ام به خاطر می‌آورم، جایی که مرا در آغوشش می‌گرفت و بازی می‌کرد و همچنین ملاقات با پدرم سر صحنه فیلمبرداری در استودیو گلدن هاروست و خانه‌مان در هنگ کنگ. این خاطرات دور برای من لحظات بسیار معناداری‌اند اما آنها فقط لحظات کوتاهی هستند.»

امریکا اشیای تاریخی غارت‌ شده را به کامبوج بازمی‌گرداند

مقام‌های ایالات متحده امریکا ده‌ها اثر باستانی را که از مکان‌های تاریخی «کامبوج» غارت شده، به این کشور باز می‌گردانند. به گزارش رویترز، مقام‌های ایالات متحده امریکا اعلام کردند: ۳۰ اثر باستانی غارت‌ شده از جمله مجسمه‌های برنزی و سنگی بودایی و ایزدان هندو را که بیش از هزار سال قدمت دارند، به کامبوج بازمی‌گردانند. مکان‌های تاریخی «کامبوج» که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است در فاصله بین دهه ۶۰ تا ۹۰ میلادی و در پی ناآرامی‌های داخلی به طور قابل توجهی هدف غارتگران قرار گرفتند. از آن زمان تاکنون، دولت کامبوج خواستار بازگشت آثار باستانی مسروقه‌ای است که در بازارهای بین‌المللی به فروش رسیده‌اند. به گفته «دیمن ویلیامز» یکی از دادستان‌های فدرال منهتن، آثار تاریخی که به کامبوج بازگردانده می‌شوند توسط «لاچفورد» ـ یک دلال اهل بانکوک که مدارک جعلی برای آنها تهیه کرده بود به خریداران غربی فروخته شده بود.

همه همبازی‌های رضا کیانیان معرفی شدند

گروه کامل بازیگران نمایش «پدر» نوشته فلوریان زلر به کارگردانی آروند دشت‌آرای که قرار است شهریور سال‌جاری روی صحنه برود، معرفی شد. پیش از این حضور رضا کیانیان، لیلی رشیدی و سعید چنگیزیان در نمایش «پدر» قطعی شده بود و مارین ون‌هولک، سوگل خلیق، بهزاد کریمی، نجوا صاحب‌الزمانی نیز دیگر بازیگران این نمایش هستند.

اولیویا نیوتن‌جان درگذشت

اولیویا نیوتن‌جان ستاره موسیقی پاپ و بازیگر، در ۷۳ سالگی در جنوب کالیفرنیا درگذشت. به گزارش ایندیپندنت، «اولیوا نیوتن-جان» که خواننده‌ای موفق در عرصه موسیقی پاپ بود با بازی در فیلم موزیکال «گریس» ساخته‌شده در سال ۱۹۷۸ شهرت مضاعف یافت. 
در این فیلم که با اقتباس از یک تئاتر برادوی ساخته شده بود، او در مقابل «جان‌ تراولتا» با بازی در نقش «سندی» جاودانه شد. «جان تراولتا» ستاره هالیوود و همبازی او در این فیلم، در حساب کاربری خود در اینستاگرام به یاد دوست دیرینه‌اش نوشت:‌ «تو زندگی ما را بهتر کردی. تأثیر تو در باور نمی‌گنجد» «اولیویا نیوتن-جان» سال ۱۹۴۸ در انگلستان متولد شد و بعد به استرالیا مهاجرت کرد. او در اواخر دهه ۶۰ میلادی خوانندگی را آغاز کرد و چهاربار برنده جایزه گرمی شد و نقش‌آفرینی در فیلم موزیکال پرفروش «گریس» در سال ۱۹۷۸ بود که او را به یک ابرستاره تبدیل کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7975/23/622283/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها