اخبار


گزارش عملکرد مدیرعامل استقلال به وزیر
​​​​​​​
مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال، دیروز جلسه‌ای با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار کرد. در این جلسه که در آن سید محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمدی معاون مالی اداری، فرشید سمیعی معاون حقوقی و علی دولت‌شاهی مشاور باشگاه استقلال نیز حضور داشتند، آجورلو گزارشی از وضعیت مدیریت باشگاه استقلال در ۱۱ ماه اخیر، بویژه پس از ورود این باشگاه به فرابورس ارائه کرد. وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه با اشاره به واگذاری استقلال و پرسپولیس به مردم در دولت سیزدهم، بر حمایت از این دو باشگاه مردمی در ادامه راه فرایند مردمی‌سازی تأکید کرد.

فروش بلیت بازی‌های ایران بدون قرعه‌کشی

سید علی میرغفاری نماینده فروش بلیت فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران از باز شدن سامانه خرید بلیت در سایت این فدراسیون خبر داد. این سامانه از فردا به روی فوتبالدوستان باز می‌‌شود تا آنهایی که موفق به خرید بلیت بازی‌های ایران در جام جهانی 2022 نشده‌اند، از آخرین فرصت باقی مانده استفاده کنند. مزیت این مرحله، مستقیم بودن آن است و هیچ قرعه‌کشی در کار نخواهد بود. او در این خصوص گفت: «بخشی از سهمیه جدیدی که از فیفا دریافت کردیم، به برندگان قرعه‌کشی مرحله گذشته تخصیص داده شد. پیامک به این افراد ارسال و مبالغ نیز دریافت شد. بخش دیگری از بلیت‌ها را از فردا به صورت آنلاین در سایت فدراسیون به فروش خواهیم گذاشت. مردم می‌‌توانند از طریق سایت فدراسیون وارد سامانه بلیت فروشی شده و بلیت خود را مستقیماً دریافت کنند.»

توصیف جالب از دیدار ایران و امریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به جام جهانی پیش رو پرداخت و در آن توصیف جالبی از دیدار ایران و امریکا به کار برد. این رسانه نوشت: «این بازی به عنوان «مادر همه بازی‌ها» نامگذاری شده است. درست مانند جام جهانی ۱۹۹۸، دو کشور در مرحله گروهی در یک مسابقه سیاسی به مصاف هم خواهند رفت. روابط دیپلماتیک بین کشورها از زمان قطع شدن آن در سال ۱۹۸۰ هنوز احیا نشده است
.
شکایت فدراسیون فوتبال از دولت امریکا و ترامپ

به دنبال صدور رأی نهایی دادگاه حکمیت ورزش در پرونده مارک ویلموتس، جمعی از اعضای هیأت رئیسه وقت فدراسیون فوتبال، شکایتی را در دادگستری تهران ثبت کرده‌اند. به گزارش فارس، شاکیان این پرونده در دادخواست خود اعلام کرده‌اند دادگاه حکمیت ورزش در قسمتی از رأی خود، بر حسن نیت فدراسیون فوتبال به منظور تلاش برای پرداخت دستمزد ویلموتس صحه گذاشته اما فشارهای سنگین ناشی از تحریم ایالات متحده، مانع از آن شده که فدراسیون بتواند به تعهدات قراردادی خود عمل کند و در نتیجه، خسارات مادی و معنوی زیادی به فدراسیون، فوتبال کشور و اعضای هیأت رئیسه وقت تحمیل شده است. بنابراین دادخواهان، با ثبت این شکایت و به استناد رأی دادگاه CAS و مکاتبات متعدد فدراسیون فوتبال با فیفا و AFC، خواستار اخذ غرامت چندین میلیون دلاری از دولت ایالات متحده و ترامپ رئیس جمهور وقت امریکا شده‌اند که با خروج از برجام و تشدید تحریم‌ها، باعث کارشکنی‌های زیادی در کار فدراسیون فوتبال هم شد. در صورت پذیرش این دعوی در دادگستری، صدور حکم نهایی و مبلغ دقیق جبران خسارت، پس از اخذ نظریه کارشناسی تعیین خواهد شد اما با توجه به اینکه مبنای صدور آرای قضایی در این پرونده‌ها، استانداردهای جاری در رویه قضایی دادگاه‌های امریکاست، پیش‌بینی می‌‌شود مبلغ حکم نهایی غرامت خیلی بیشتر از مبلغی باشد که در رأی دادگاه حکمیت ورزش در پرونده ویلموتس علیه فدراسیون فوتبال صادر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7975/20/622293/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها