سامان فلاح، کاپیتان تیم فوتبال امید در گفت‌و‌گو با «ایران»:

با این برنامه‌ریزی همچنان در حسرت المپیک می‌مانیم


محمدمحمدی سدهی/ پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حال برگزاری است و نمایندگان کشورمان در رشته‌های مختلف در حال رقابت با 57 کشور در ترکیه هستند. یکی از نکات منفی کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها عدم اعزام تیم فوتبال امید به مسابقات بود؛ تیمی که به گفته مسئولان به دلیل کرونا به این مسابقات اعزام نشد و حالا کمیته برگزاری بازی‌ها، کشورمان را ۱۰ هزار دلار جریمه کرده است و علاوه بر این هزینه اسکان و بلیت در نظر گرفته شده به تیم امید ایران هم برگردانده نخواهد شد تا تیم امید هم از نظر مالی و هم از نظر فنی ضرر کرده باشد.
سامان فلاح، کاپیتان تیم فوتبال امید درخصوص عدم اعزام این تیم به بازی‌های کشورهای اسلامی به خبرنگار«ایران» گفت: «پیش از برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی می‌خواستیم با 13، 14 بازیکن اردو را آغاز کنیم اما تست کرونای دو بازیکن مثبت شد و هم‌اتاقی‌های این دو بازیکن هم قرنطینه شدند. پس از آن یک بازیکن از سپاهان به تیم اضافه شد که البته تست کرونای این بازیکن هم مثبت و این موضوع باعث شد با 9، 10 بازیکن تمرینات‌مان را آغاز کنیم و از نظر بازیکن با کمبودهایی مواجه شویم.» او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «علاوه بر این چند باشگاه لیگ برتری بازیکنان‌شان را در اختیار تیم امید قرار ندادند. تیم‌های استقلال، سپاهان، تراکتور و پرسپولیس جزو تیم‌هایی بودند که با تیم امید همکاری نداشتند که موضوع ناراحت‌کننده‌ای بود. دلیل عدم اعزام تیم فوتبال امید به این مسابقات هم ابتلای بازیکنان به کرونا بود و هم عدم همکاری باشگاه‌ها. این دو موضوع باعث ناراحتی مهدی مهدوی‌کیا شد.» بازیکن شماره 4 تیم امید افزود: «تیم فوتبال امید آمادگی خوبی برای حضور در این مسابقات داشت و بازیکنان روحیه بالایی داشتند. البته اوایل فصل است و اکثر باشگاه‌ها در حال برگزاری تمرینات بدنسازی هستند و به این دلیل برخی بازیکنان مشکلات بدنی داشتند اما اگر اکثر بازیکنان در اردوی تیم امید حضور داشتند تیم ما می‌توانست در این مسابقات حاضر شود و نتیجه بگیرد اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. همه بازیکنان سرباز تیم ملی و کشورهستند و عدم اعزام تیم باعث ناراحتی بازیکنان و حتی کادرفنی تیم شد.»
فلاح تأکید کرد: «عدم اعزام تیم امید به بازی‌های کشورهای اسلامی باعث تأسف است. همین بازیکنان تیم امید در آینده نزدیک به تیم بزرگسالان منتقل خواهند شد و به این دلیل نیاز به حمایت بیشتر دارند. زمانی که این بازیکنان در تیم‌های پایه حمایت نبینند قطعاً دلزده می‌شوند و در صورتی که به تیم بزرگسالان منتقل شوند، انگیزه لازم را نخواهند داشت. این در حالی است که برای داشتن تیم ملی قوی باید از پایه شروع کنیم و امکانات خوبی در اختیار تیم‌های پایه قرار دهیم.»
او با اشاره به اینکه حضور تیم امید در بازی‌های کشورهای اسلامی می‌توانست بازی‌های تدارکاتی خوبی باشد، گفت: «وقتی تیم کامل نباشد قطعاً نتیجه خوبی کسب نمی‌شود. تیم امید مشکلات زیادی داشت و در این مدت حرف و حدیث‌های زیادی پشت تیم بود که این موضوع روی کیفیت کارمان تأثیر منفی داشت. دائماً از رسانه‌ها می‌شنیدیم که مهدوی‌کیا استعفا داده یا نمی‌خواهد تیم امید را همراهی کند. این اخبار باعث می‌شد بازیکنان تکلیف شان را ندانند.»کاپیتان تیم امید در خصوص شرایط مبهم این تیم و احتمال عدم صعود به المپیک اظهار کرد: «همیشه صعود تیم امید به المپیک کار بسیار سختی بوده و دلیل این موضوع هم برنامه‌ریزی بد فدراسیون بود. این دوره هم فدراسیون برنامه خوبی برای تیم امید در نظر نگرفته و با این برنامه‌ریزی‌ها نه تنها این دوره بلکه در دوره‌های بعد هم به المپیک صعود نمی‌کنیم و در حسرت صعود به المپیک خواهیم ماند.»
فلاح افزود: «مهمترین نیاز تیم امید برنامه‌ریزی است. اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و اردوهای تدارکاتی خوبی برای تیم در نظر گرفته شود صعود به المپیک شدنی است. ما نیاز به اردوهای طولانی مدت داریم و باید بازیکنان ماه‌ها و حتی سال‌ها در کنار هم باشند و با سبک بازی همدیگر آشنا شوند. علاوه بر این باید باشگاه‌ها با تیم امید همکاری کنند و بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار دهند. از سویی یکی از دستیاران خارجی مهدوی‌کیا هم به دلیل مسائل مالی با تیم امید قطع همکاری کرد. ما هنوز پاداش مقدماتی آسیا را دریافت نکرده‌ایم و این موضوع نشان می‌دهد که توجه چندانی به تیم امید نمی‌شود. امیدوارم اوضاع تیم امید سروسامان بگیرد تا با المپیکی شدن یک شگفتی رقم بزنیم.»مدافع تیم امید در خصوص وضعیت مبهم ادامه همکاری مهدوی‌کیا با تیم امید هم صحبت کرد: «مهدوی‌کیا تا آخر شهریور با فدراسیون قرارداد دارد و همه بازیکنان دوست دارند که تیم امید کارش را با مهدوی‌کیا ادامه دهد. او چند ماه است هدایت تیم امید را برعهده دارد و شناخت خوبی از بازیکنان دارد. مهدوی‌کیا نگاه مدرنی به فوتبال دارد و امیدواریم که در کنار تیم امید بماند. تمرینات تیم امید با حضور مهدوی‌کیا متحول شده و قطعاً نتیجه این را در آینده خواهیم دید.مهدوی‌کیا حق دارد که ناراحت باشد. او تنهاست و تمام فشارها روی دوش اوست. اگر تیم امید با این شرایط به ترکیه می‌رفت و نتیجه نمی‌گرفت کادرفنی زیر سؤال می‌رفت. امیدواریم تیم امید رها نشود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7975/20/622294/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها