23:30 امشب مصاف فرانکفورت و رئال مادرید در سوپرجام اروپا

نبرد شگفتی ساز با ابرقدرت قاره سبز


گروه ورزشی/ از ساعت 23:30 امشب در ورزشگاه المپیک شهر هلسینکی پایتخت فنلاند که به «مروارید دریای بالتیک» معروف است، رئال‌مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اینتراخت‌فرانکفورت قهرمان لیگ اروپا  می رود تا سرنوشت سوپرجام اروپا در سال 2022 مشخص شود.رئال با پیروزی برابر لیورپول و کسب چهاردهمین قهرمانی‌اش در تاریخ لیگ قهرمانان به این رقابت رسیده و فرانکفورت هم قهرمان لیگ اروپا شده است.فینال لیگ قهرمانان اروپا در استاد دو فرانس زیر سایه اتفاقات حاشیه‌ای قرار گرفت، چرا که هواداران نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و پلیس به آنها گاز اشک‌آور زد. در هر حال، آنچلوتی چهارمین قهرمانی خود را در اروپا جشن گرفت و توانست رئال را به دوگانه لیگ قهرمانان و لالیگا برساند. رئال دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در لالیگا را هم با بازی مقابل آلمریا در روزهای پیش رو آغاز خواهد کرد.
رئال مادرید در ماه گذشته تنها سه بازی دوستانه برگزار کرد؛ آنها به بارسلونا در دیداری دوستانه باختند، هرچند که ال‌کلاسیکو هرگز دوستانه نیست و سپس با کلوب امریکا به تساوی دو بر دو رسیدند و بعد هم یوونتوس را با نتیجه دو بر صفر شکست دادند. کریم بنزما در 34سالگی بار دیگر می‌خواهد رئال را به افتخار برساند. او در دو دیدار دوستانه رئال هم گل زد. رئال در سال‌های 2002، 2014، 2016 و 2017 فاتح سوپرجام شده اما 4 سال پیش در این رقابت مقابل اتلتیکومادرید شکست خورده است.
در سمت دیگر، فرانکفورت فصل باشکوهی را پشت سر گذاشت. آنها تیم‌هایی مانند وستهم، رئال بتیس و حتی بارسلونا را حذف کردند و به فینال برابر رنجرز رسیدند.دو تیم در وقت‌های معمول و اضافه به تساوی دست یافتند و کوین تراپ در پنالتی‌ها توانست ضربه آرون رمزی، بازیکن قرضی رنجرز را دفع کند. فرانکفورت همه پنالتی‌هایش را گل کرد و به قهرمانی رسید.فرانکفورت از فصل 80-1979 قهرمانی در سطح اروپا را کسب نکرده بود. آنها 42 سال پیش فاتح جام یوفا شده بودند. این تیم حالا اولین حضورش در سوپرجام اروپا را تجربه می‌کند. تیم اولیور گلاسنر می‌خواهد در لیگ، رتبه‌ای بهتر از رده یازدهم فصل قبل داشته باشد. اما آنها جمعه برابر بایرن مونیخ با نتیجه شش بر یک شکست خوردند. این تیم می‌خواهد از آن شکست رهایی یابد و حالا برای دومین بار در تاریخش به مصاف رئال مادرید می‌رود. دیدار قبلی این دو تیم در فینال جام باشگاه‌های اروپا در سال 1960 بود و رئال آن بازی را با نتیجه 7 بر 3 برد.رئال مادرید در حالی پا به این میدان می‌گذارد که مصدوم خاصی ندارد، هرچند که رین‌یر ژسوس به‌دلیل اینکه احتمالاً بار دیگر قرض داده خواهد شد، در تمرینات غایب بوده است.

​​​​​​​آمار
رئال‌مادرید که پس از 4 سال در سوپرجام حاضر خواهد بود، این جام را 4 مرتبه برده است. کهکشانی‌ها با یک قهرمانی دیگر به بارسلونا و میلان که صاحب 5 جام هستند، خواهند رسید. رئال بازی آخرش در سوپرجام را سال 2018 به اتلتیکومادرید باخت.
 این نخستین حضور فرانکفورت در دیدار سوپرجام اروپا است. نکته عجیب اینکه سوپرجام سال 1981 که فرانکفورت بواسطه قهرمانی در جام یوفا باید یک سر آن می‌بود، برگزار نشد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7975/21/622309/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها