چه خبر از قونیه


ناهید کیانی اولین طلای تکواندو را صید کرد

تیم‌ملی تکواندو با دو مدال طلا و دو برنز بازی‌های کشورهای اسلامی را استارت زد. ناهید کیانی در  وزن 53- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، ابتدا در دو راند متوالی مونیس اویماتوا از تاجیکستان را شکست داد و در ادامه با نتیجه 2-1 از سد منیره عبدالواحد از عربستان گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. تکواندوکار کشورمان در این مرحله  نیز در دو راند متوالی چاروس مایوموا از ازبکستان را شکست داد و به فینال رسید. در مبارزه پایانی این وزن، کیانی و البوچی از مراکش به مصاف هم رفتند که هوگوپوش کشورمان با درخشش در دو راند، قاطعانه قهرمان شد و اولین طلای تکواندو را به خود اختصاص داد. همچنین حسین لطفی در وزن 58- کیلوگرم، تکواندوکار ترکیه را در فینال شکست داد و دومین مدال طلا را از آن خود کرد. ضمن اینکه مهدی حاج‌موسایی در رقابت‌های وزن 54- کیلوگرم بعد از برتری مقابل خدابردیف از ازبکستان، چان واتان از مالزی را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید اما با شکست برابر دنیز از ترکیه به مدال برنز رسید. در رقابت‌های وزن 57- کیلوگرم بانوان هم نسترن ولی‌زاده به مدال برنز رسید.

شروع والیبال ایران با پیروزی مقابل قطر

تیم ملی «ب» ایران در اولین روز رقابت‌های والیبال بازی‌های کشورهای اسلامی به قطر رحم نکرد. تیم ملی «ب» دور مقدماتی در گروه B بازی‌ها با تیم‌های ترکیه، قطر و پاکستان همگروه شد. این تیم دیروز در اولین بازی مقابل تیم چندملیتی قطر قرار گرفت و جلوی چشمان سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با نتیجه 3- صفر و امتیازات 25- 15، 26-24 و 25 -23 به برتری رسید. این تیم امروز استراحت دارد و فردا در دومین بازی ساعت 11:30 دقیقه به مصاف پاکستان می‌رود.

مدال‌آوران پاداش یورویی گرفتند

کمیته ملی المپیک پاداش یورویی مدال‌آوران بازی‌های کشورهای اسلامی را اهدا کرد. کادر سرپرستی کاروان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، در جلسه‌ای با مدال‌آوران و مسئولان فدراسیون‌ها، پاداش نقدی مدال‌آوران را  به امیرحسین هدایی مدال طلا، نیما عالمیان نقره، ندا شهسواری نقره، بهنام آرین 2 مدال نقره و سینا ضیغمی‌نژاد یک طلا، یک نقره و یک برنز و شاهین ایزدیار 2 مدال نقره و محمد کریم‌زاده یک مدال برنز به ترتیب در رشته‌های تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری و پاراشنا داد. طبق مصوبه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب 1500، 1200 و 800 یورو پرداخت می‌‌شود.

پاکدامن با تأخیر به قونیه می‌رود

علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر ایران، با ابتلا به کرونا، با تأخیر 5 روزه به قونیه می‌رود. تیم ملی شمشیربازی سابر ایران، امروز برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی راهی قونیه می‌شود، اما بدون کاپیتانش علی پاکدامن. پاکدامن که یک هفته‌ای است به کرونا مبتلا شده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار«ایران» تأکید کرد یکشنبه هفته آینده راهی می‌شود: «من یک هفته‌ای است که به کرونا مبتلا شده‌ام، البته علائم سرماخوردگی خفیف داشتم و قرنطینه خانگی هستم. هر چند این مدت تمرین هم می‌کردم. خودم هم تعجب کردم چطور مبتلا شدم. خدا را شکر حالا حالم خوب است و یکشنبه هفته آینده به بچه‌ها ملحق می‌شوم. امیدوارم روی سکوی بازی‌ها برویم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7975/21/622313/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها