اخبار


تنش بین بارسا و هافبک هلندی بالا گرفت

بارسلونا چند هفته قبل به فرانکی دی‌یونگ هافبک هلندی این تیم نامه‌ای ارسال و اعلام کرد که احساس می‌کنند تمدید قرارداد او غیرقانونی است و بررسی‌های باشگاه همچنان ادامه دارد. دی‌یونگ می‌گوید بارسا این کار را زمانی انجام داده که از پیشنهاد یونایتد کاملاً مطمئن بوده در نتیجه حرکت آنها برای بیرون راندن او از تیم است. این در حالی است که ژاوی و لاپورتا با او صحبت کردند تا تنش‌ها کاهش یابد. مسئولان باشگاه به این بازیکن گفتند که از نظر ورزشی او برای باشگاه مهم است اما بهتر است دستمزد خود را کاهش دهد کاری که دی‌یونگ تا امروز برای آن ابراز تمایل نکرده است زیرا او از مذاکره مستقیم با سران بارسا طفره می‌رود در نتیجه ایجنت‌های او مذاکره می‌کنند. قرارداد فعلی دی‌یونگ که در اکتبر 2020 تا سال 2026 تمدید شد شامل دستمزد 15.2 میلیون یورویی برای او در فصل 23-2022 و دستمزد 18.3 میلیون یورویی در فصل 24-2023 است. این از نظر هیأت مدیره فعلی کاملاً غیرقانونی است و باعث شده که آنها از او بخواهند تا در شرایط این قرارداد تجدیدنظر کند. کمتر از بیست روز تا پایان بازار نقل و انتقالات مانده است و بارسا باید تکلیف این موضوع را کاملاً روشن کند.

مهاجم مدنظر یونایتد به لایپزیش رفت

باشگاه لایپزیش دیروز به طور رسمی از خرید بنجامین ششکو از سالزبورگ اتریش خبر داد. این مهاجم اسلوونیایی با امضای قراردادی 5 ساله خود را تا سال 2028 به این تیم آلمانی متعهد کرد. قرارداد ششکوی 19 ساله با لایپزیش از ماه ژوئن 2023 معتبر خواهد بود و او این فصل هم برای سالزبورگ به میدان خواهد رفت. باشگاه منچستریونایتد هم ششکو را زیرنظر داشت، مهاجمی که سالزبورگ روی این بازیکن 50 میلیون پوند قیمت گذاشته بود. او از سال 2019 در عضویت باشگاه سالزبورگ است و تاکنون در 39 بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار 12 گل‌زده و 8 پاس‌گل را از خود برجای گذاشته است.

 کمک بازیکنان بارسلونا به باشگاه

باشگاه بارسلونا شاید با استفاده از اهرم‌های اقتصادی سروسامانی به اوضاعش داده و خریدهای دهان‌پرکنی در بازار نقل و انتقالات تابستانی کرده باشد اما هنوز هم آنقدر مشکلات مالی دارد که دست به دامن بازیکنانش شود تا از آنها بخواهد با کاهش حقوق‌هایشان به باشگاه کمک کنند. در این میان برخی از بازیکنان مخالفت کرده‌اند و برخی هم خواسته باشگاه را پذیرفته‌اند. دو نفر از آنهایی که حاضر به کمک به باشگاه شده‌اند دو بازیکن کهنه‌کار این تیم جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس هستند.بارسلونا به‌دلیل مشکلات مالی‌اش و با توجه به مقررات لالیگا هنوز نتوانسته 5 تا از خریدهای جدیدش را در سازمان لیگ اسپانیا ثبت کند و علاوه‌بر این باید بودجه‌اش را ارتقا دهد. گویا فعال کردن سه اهرم اقتصادی قبلی آنقدر به کاتالان‌ها قدرت اقتصادی نداده است که لالیگا به این باشگاه اجازه ثبت خریدهای جدیدش را بدهد و به آنها اعلام کرده که باید چهارمین اهرم را هم فعال کنند. این هم اقدامی است که انتظار می‌رود باشگاه بارسلونا با تصویب فروش 25 درصد از محتوای شرکت رسانه‌ای تحت تملک باشگاه، «بارسا استودیوز» انجام دهد اما مشخص نیست که آیا باشگاه خواهد توانست این کار را قبل از شروع فصل جدید لالیگا انجام دهد یا نه. بارسلونا فصل جدید لالیگا را 4 روز دیگر با مصاف با رایووایکانو در هفته نخست آغاز می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7975/21/622314/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها