دیگه چه خبر؟


یک شرکت چینی 
به نقض تحریم‌های ایران متهم شد

 خبر اول اینکه، وزارت بازرگانی ایالات‌متحده امریکا اعلام کرد بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کابل چین با کمک یک شرکت چینی دیگر، تجهیزات امریکایی ارتباط از راه دور به ایران عرضه می‌کند. به گزارش فارس، این وزارتخانه مدعی شد این شرکت بزرگ تولید‌کننده اطلاع داشته که شرکت «زد تی ای» برای نقض قوانین مشابه صادراتی تحت تحقیقات بوده است. 
بر اساس این گزارش، «جان ساندرمن» مدیر دفتر اداره صنعت اجرای صادرات وزارت بازرگانی امریکا در نامه‌ای مدعی شده است که شرکت «فار ایست کیبل» از سپتامبر ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۶ به‌عنوان یک شرکت واسطه برای شرکت تجهیزات مخابراتی «زد تی ای» ایفای نقش کرده تا ایران به تجهیزات ساخت امریکا دسترسی پیدا کند. طبق این گزارش، وزارت بازرگانی امریکا می‌گوید شرکت فار ایست کیبل به‌رغم آنکه بزرگ‌ترین تولیدکننده سیم و کابل است، قراردادی به ارزش 164 میلیون دلار با شرکت تجهیزات مخابراتی زد تی ای یا ژونگ ژینگ در شنژن چین برای خرید تجهیزات مخابراتی امضا کرده است.  این اولین‌بار نیست که مقام‌های امریکایی شرکت‌های خارجی بویژه شرکت‌های چینی را به دلیل همکاری با ایران هدف قرار می‌دهند و برخی از آنها را در لیست تحریم‌ قرار می‌دهند.

وزیر انرژی را به ایران بفرستید!‍

 خبر دیگر اینکه، رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان خواستار اعزام وزیر انرژی لبنان به ایران به منظور نهایی کردن قرارداد تأمین سوخت شد. «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» در توئیتی نوشت: «نجیب میقاتی باید جسارت داشته باشد و تا قبل از پایان آگوست وزیر انرژی را برای امضای قرارداد تأمین سوخت لبنان توسط ایران به تهران بفرستد.» به گزارش فارس، وهاب در ادامه توئیت خود اظهار داشت: «سفیر ایران از آمادگی این کشور برای عملی کردن درخواست سید (سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله) به من خبر داد و او نیز به نوبه خود به اطلاع میقاتی رسانده است؛ از تردید دست بردارید و اقدام کنید.»
گفتنی است اوایل مرداد سال‌جاری بود که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در یک سخنرانی از آمادگی این حزب برای واردات سوخت از ایران به منظور بهبود اوضاع بحران انرژی در لبنان سخن گفت. دبیرکل حزب‌الله موافقت دولت لبنان را شرط مهم تحقق این امر دانست. پس از این سخنرانی بود که مقامات کشورمان نیز آمادگی خود را برای صادرات بنزین و سوخت به لبنان اعلام کرده بودند و وزیر انرژی لبنان نیز از این پیشنهاد استقبال کرده بود.

اعزام نیروهای مسلح 
به مسابقات بین‌المللی روسیه

 دست آخر اینکه،  چهار تیم از نیروهای مسلح کشورمان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه عازم این کشور شدند. به گزارش تسنیم، چهار تیم نظامی جمهوری اسلامی ایران شامل تیم‌های تکاوران دریایی(سپاه)، تانک (ارتش)، حافظان نظم (فراجا) و ارتش فرهنگ (سپاه) به منظور شرکت در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه 2022 وارد مسکو شدند. تیم‌های مذکور در حال حاضر ضمن حضور در محل برگزاری رقابت‌ها و آشنایی با شرایط محیطی منطقه، مراحل آماده‌سازی را می‌گذرانند.
در مسابقات مذکور که با حضور 37 کشور جهان در 34 رشته از 24 مردادماه تا 5 شهریور به میزبانی اصلی فدراسیون روسیه و 11 کشور ایران، چین، بلاروس، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان، ونزوئلا، الجزایر، مغولستان و ویتنام برگزار خواهد شد، جمهوری اسلامی ایران در 14 رشته پا به عرصه این رقابت‌ها خواهد گذاشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7975/5/622351/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها