اخبار


معمای مرموز  آدم‌ربایی 30 میلیاردی

گروه حوادث/ تحقیقات پلیسی برای دستگیری 4 مرد ناشناس که پس از ربودن پسری نوجوان از خانواده‌اش 30 میلیارد تومان پول خواسته بودند، آغاز شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل مرد جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن پسر 17 ساله‌اش خبر داد و گفت: پسرم پدرام برای رفتن به آموزشگاه زبان سوار بر خودروی مدل بالایم خانه را ترک کرد، اما بعد از آن دیگر از او خبری نشد. تلفن همراهش نیز خاموش بود و در حالی که نگران سرنوشت پسرم بودم، شخصی ناشناس با تلفن همراهم به صورت اینترنتی تماس گرفت. او مدعی بود که پسرم نزد آنها است و برای آزادی او 30 میلیارد تومان باید پرداخت کنم. صدای فریادهای پسرم را هم می‌شنیدم که کمک می‌‌خواست و التماس می‌‌کرد کتکش نزنند. مرد ناشناس مرا تهدید کرد که از این موضوع به پلیس حرفی نزنم اما من با اینکه می‌‌ترسم بلایی سر پسرم بیاورند، با این حال ترجیح دادم موضوع را به پلیس خبر دهم.
با شکایت مرد ثروتمند به دستور بازپرس عظیم سهرابی تحقیقات پلیسی آغاز شد. در حالی که بررسی‌ها برای رازگشایی از این آدم‌ربایی ادامه داشت، مرد جوان همان شب همراه پسرش به پلیس مراجعه کرد و مدعی شد که آدم‌ربایان پسرش را رها کرده‌اند.
پسر 17 ساله زمانی که در مقابل افسر پرونده‌اش قرار گرفت، از ماجرای آدم‌ربایی گفت: در بزرگراه امام علی در حال حرکت بودم و می‌‌خواستم به کلاس زبان بروم که ناگهان خودروی پژویی با چهار سرنشین مقابل ماشینم پیچید و تصادف کردیم. پیاده شدم و خواستم به پلیس زنگ بزنم که آنها مدعی شدند خودشان پلیس هستند. بعد به بهانه اینکه من گواهینامه ندارم و تخلف کرده‌ام، گفتند باید مرا به اداره پلیس ببرند. هرچه گفتم با پلیس 110 تماس می‌‌گیرم آنها اجازه ندادند و من همراه سه مرد سوار خودروی پژو شده و یکی از آنها سوار خودروی من شد. اما ناگهان سر مرا زیر صندلی کرده و به خانه‌ای که نمی‌دانم کجای تهران بود، بردند. در آنجا مرا شکنجه داده و کتک زدند و با پدرم تماس گرفته و درخواست 30 میلیارد تومان برای آزادی کردند. ساعاتی بعد از این آدم‌ربایی آنها متوجه شدند که پدرم به پلیس گزارش داده و پلیس در جست‌وجوی آنها است، به همین دلیل مرا سوار خودرویشان کرده و به محلی خلوت برده و کنار خودروام رها کردند.
به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران، تحقیقات برای دستگیری آدم‌ربایان و روشن شدن واقعیت ماجرا ادامه دارد.

سقوط هواپیمای فوق سبک با 2 سرنشین

گروه حوادث/ همزمان با سقوط یک هواپیمای تفریحی فوق سبک در استان فارس تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شدند.
به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، «میراکبر رضوی» اظهار داشت: حدود ساعت ۶:۳۰ بامداد چهارشنبه 19 مرداد یک فروند هواپیمای تفریحی فوق سبک با دو سرنشین از فرودگاه زرقان فارس به‌ قصد پرواز تفریحی به آسمان بلند شد اما دقایقی بعد طبق آخرین اطلاعات واصله این هواپیما در منطقه کوهستانی نزدیک سد درودزن شیراز دچار سانحه شد و سقوط کرد.
وی با بیان اینکه خلبان و مسافر این هواپیما دچار مصدومیت شده‌اند افزود: به محض وقوع سانحه یک فروند هلیکوپتر امداد از منطقه مرودشت به محل سانحه اعزام و اقدامات مضاعف برای نجات سرنشینان انجام شد. پس از این حادثه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی تشکیل و به سایت سانحه هواپیمای فوق سبک اعزام شد و گزارش بررسی سانحه مذکور بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
این حادثه حدود ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح به اورژانس اعلام شد که یک فروند بالگرد ۱۱۵ به همراه دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.
با توجه به صعب‌العبور بودن محل سقوط این هواپیما عملیات امدادرسانی به سختی انجام شد و هر دو مصدوم حادثه به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.
محمدجواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفته حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.

کشف پیکر کوهنورد گمشده در دماوند

گروه حوادث/ پیکر یکی از کوهنوردان گمشده در دماوند در حالی پیدا شد که امدادگران امکان انتقال آن به پایین را بسیار سخت دانسته‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی‌پور، رئیس جمعیت هلال احمر در این باره گفت: روز شنبه ۱۵مرداد، ۲ نفر از کوهنوردان کرمانشاهی هنگام صعود به قله دماوند از مسیر اصلی منحرف شده و به علت شرایط جوی نامساعد ناپدید شدند. این کوهنوردان وارد دره یخار شدند که از خطرناک‌ترین یخچال‌های طبیعی ایران است و با توجه به گرم شدن زمین در این فصل دائماً ریزش سنگ و وقوع سیلاب‌های لحظه‌ای در آن بسیار محتمل است و حجم زیادی از سنگ را به پایین پرت می‌کند.
ولی‌پور ادامه داد: این کوهنوردان یک اعلام موقعیت حدودی داشتند و پس از آن دیگر هیچ ارتباطی نتوانستند با دستگاه‌های امدادی برقرار کنند. آنها در ارتفاع ۴۸۰۰ متری بودند و پس از تماس نیز یک سیلاب لحظه‌ای در دره یخار به وقوع می‌پیوندد و دیگر اثری از آنها نبوده است.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بالگرد هلال احمر روز سه‌شنبه برای نجات به منطقه اعزام شد ولی به علت شرایط نامساعد جوی نتوانست به محل حادثه نزدیک شود، اما تصویربرداری از محل انجام شد تا عملیات به صورت زمینی با دقت بیشتری انجام شود. بلافاصله دو تیم ۳ نفره به محل حادثه اعزام شده و صبح چهارشنبه وارد دره یخار شدند که در بدو ورود با ریزش شدید سنگ مواجه شده اما به عملیات ادامه داده و پیکر یکی از کوهنوردان را رصد کردند. 
به علت صعب‌العبور بودن منطقه، انتقال پیکر این کوهنورد بسیار دشوار است. متأسفانه هنوز اثری از کوهنورد دوم نیست و تلاش‌ها برای نجات این فرد با جدیت ادامه دارد.
ولی‌پور با هشدار به کوهنوردان در خصوص‌عدم صعود به دماوند گفت: در روزهای اخیر گزارش ناپدید شدن ۳ نفر در ارتفاعات دماوند واصل شده که یک نفر از آنها مردی ۶۵ ساله است که حدود ۲هفته پیش در ارتفاعات دماوند ناپدید شده و با وجود اینکه چند فقره عملیات جست‌وجو برای نجات ایشان از جبهه‌های مختلف قله دماوند انجام شد اما این کوهنورد هنوز پیدا نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/16/622379/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها