معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیش‌فروش بلیت‌های اربعین از 16 شهریور


معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از پیش‌فروش بلیت‌های اربعین از ۱۶ تا ۳۱ شهریورماه خبر داد.
بخش‌های مختلف حمل و نقل برای جابه‌جایی زائران اربعین، آماده می‌شود. پیش‌بینی شده است در اربعین امسال، با توجه به 2 سال محدودیت‌های کرونایی، تعداد زائران به 5 میلیون نفر برسد که با حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جابه‌جا خواهند شد. بیش از 4 میلیون نفر از زائران از طریق جاده، 360 هزار نفر از طریق ریل و 60 هزار نفر نیز با حمل و نقل هوایی، در ایام اربعین سفر رفت و برگشت به عراق خواهند داشت.
شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص انجام سفرهای اربعین گفت: به دلیل همزمانی اربعین با سفرهای تابستانی از ۱۴ هزار اتوبوس تحت اختیار راهداری ۸ هزار اتوبوس برای سفرهای اربعین در نظر گرفته شده است و کمبود اتوبوس‌ها را از طریق سایر ارگان‌ها و نیروهای مسلح جبران می‌کنیم و اگر نیاز بود از سایر مسیرهای ریلی، قطار به مسیر تهران - اهواز- شلمچه ارسال می‌کنیم.
پیش‌فروش بلیت‌ها
وی بابیان اینکه سهم حمل و نقل ریلی و هوایی برای اعزام زائران ۳۵۰ هزار نفر است، افزود: ۴ میلیون و۶۵۰ هزار نفر نیز از طریق جاده به صورت اتوبوس و خودروهای شخصی جابه‌جا می‌شوند.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت‌ها از ۱۶ تا ۳۱ شهریورماه خواهد بود، تصریح کرد: تلاش‌هایی برای تخصیص پارکینگ‌ها صورت گرفته و پایانه‌های شلمچه، چزابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای تردد زائران باز است.
وی در پاسخ به این سؤال که در زمان پیش‌خرید ممکن است به دلیل ازدیاد درخواست سامانه‌ها با اختلال مواجه شوند، اظهار کرد: تا پایان شهریورماه حدود یک‌ماه و نیم فرصت داریم و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم البته برای اتوبوس‌ها پیش‌فروش صد درصدی نخواهیم داشت.
افراد فاقد بلیت به فرودگاه مراجعه نکنند
درخصوص انجام سفرهای هوایی اربعین که عمدتاً از فرودگاه امام خمینی (ره) خواهد بود، سعید چلندری، سرپرست فرودگاه امام از ممانعت ورود افراد فاقد بلیت در ایام اربعین خبرداد.
وی با اشاره به پیش‌بینی اعزام ۶۰ هزار زائر به عتبات در ایام اربعین از طریق شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در صورت نیاز یکی از بال‌های ترمینال یک، با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ پرواز در روز را هم به آن اضافه می‌کنیم.
چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درباره امکانات و تدابیر اندیشیده شده برای سفرهای هوایی ایام اربعین با اشاره به تجربه موفقیت‌آمیز در عملیات اعزام حجاج از ترمینال شماره ۲ سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: با توجه به شرایط فیزیکی و راه‌های دسترسی ترمینال سلام، برنامه‌ریزی‌ها برای انجام همه پروازهای عتبات در ایام اربعین از این ترمینال انجام شده است.
چلندری تأکید کرد: با توجه به تدابیر سازمان هواپیمایی کشوری و هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی حتماً باید بلیت‌ها از طریق سیستمی فروخته شود و افرادی که به فرودگاه مراجعه می‌کنند در صورت نداشتن بلیت امکان ورود به ترمینال را نخواهند داشت.
وی گفت: همه کسانی که از قبل بلیت تهیه کرده‌اند، همراه کارت شناسایی و تیکت یا فایل بلیت به ترمینال سلام مراجعه کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود اعزام ۶۰ هزار زائر به عتبات را از طریق شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) داشته باشیم و البته آمادگی بیشتر از آن هم وجود دارد.
 چلندری با بیان اینکه مسیرهای دسترسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) کاملاً مشخص است، افزود: اگر تعداد مسافران بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده ترمینال باشد، استفاده از یکی از بال‌های ترمینال یک هم برای اعزام زائرین در نظر گرفته شده که روزانه بیش از ۳۰ تا ۴۰ پرواز خواهد داشت.
وی بیان کرد: بین ترمینال یک و ترمینال دو سلام هم اتوبوس‌های شاتل قرار داده شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/11/622417/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها