۸۵۰ واحد مسکونی روستایی و شهری در استان سیستان در سیل آسیب دید


مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه برآوردهای ناشی از سیل در استان در دست بررسی است از آسیب سیل به حدود ۸۵۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک خبر داد.
مصطفی بیگ‌مداح اعلام کرد: برآوردهای اولیه که قطعاً در روزهای آتی اصلاح خواهد شد، حاکی از آن است که حدود ۸۵۰ واحد مسکونی روستایی و شهری کوچک در مردادماه تحت‌تأثیر سیل قرار گرفتند که نیازمند بازسازی و تعمیر هستند. وی ادامه داد: از این تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده حدود ۳۰۰ واحد تخریب شدند که نیازمند احداث مجدد هستند و همچنین ۵۵۰ واحد خسارت دیده نیازمند تعمیر در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفته است.
بیگ‌مداح اعلام کرد: به طور میانگین برای احداث هر واحد مسکونی در استان ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود. همچنین با توجه به اینکه میزان خسارت‌های بهسازی راه‌های روستایی و سایر موارد نیز در دست بررسی است و میزان خسارت‌های واحدهای مسکونی خسارت دیده هنوز نهایی نشده، برآوردها بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.
وی اعلام کرد: در سال‌های گذشته با اجرای طرح مقاوم‌سازی و ارائه تسهیلات به روستاییان، بسیاری از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شدند. هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی استان مقاوم‌سازی شده است. مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با یادآوری وقوع سیل‌های متعدد در سال‌های گذشته توضیح داد: چندین سیلاب در سال‌های گذشته در سطح استان به وقوع پیوست. در سیل دی ماه سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد دچار خسارت شدند که بنیاد مسکن احداث و بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل را انجام داد. دی ماه ۱۴۰۰ نیز در منطقه کنارک و چابهار سیل دیگری به وقوع پیوست که آبگرفتگی بویژه در شهر کنارک و چابهار سبب تخریب برخی واحدهای مسکونی به تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شد که این تعداد واحد مسکونی نیز تعمیر یا احداث شدند که نتیجه این اقدامات سبب شده تا ضریب مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی استان ارتقا یابد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/11/622418/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها