خبرخوان


اعتبار اسنادی برای پروژه نیروگاه «سیریک» گشایش یافت

مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی گفت: اعتبار اسنادی سال ۲۰۲۲ پروژه احداث نیروگاه بخاری سیریک توسط بانک صنعت و معدن افتتاح شد. به گزارش شرکت برق حرارتی، «بهنام خائفی‌نژاد» افزود: نیروگاه سیریک هرمزگان دارای 4واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی است که با ساخت این پروژه مجموعاً یک هزار و ۴۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق حرارتی کشور افزوده خواهد شد. وی ادامه داد: ۸۵ درصد اعتبار لازم این پروژه از محل وام اعتباری فدراسیون روسیه به دولت جمهوری اسلامی تأمین خواهد شد. خائفی‌نژاد خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تصویب بودجه ۷۳ میلیون یورویی برای احداث پروژه نیروگاه سیریک در سال میلادی جاری، فرایند اخذ مجوزهای لازم از مجاری ذی‌ربط و انتخاب شرکت‌های بازرسی کالا و بیمه‌گر حمل پروژه در دستور کار قرار گرفت. مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت مادرتخصصی برق حرارتی افزود: نهایتاً باتوجه‌ به پیگیری‌های انجام شده، اعتبار اسنادی پروژه به مبلغ ۶۲,۲ میلیون یورو توسط بانک صنعت و معدن گشایش‌یافته و اعلامیه رسمی آن برای بانک عامل طرف روس ارسال شده است. وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت این پروژه گفت: در حال حاضر فعالیت‌های تسطیح و تحکیم بستر، ساخت انبارهای دوران احداث، جاده دسترسی و دیوارکشی پیرامونی توسط پیمانکاران ایرانی در جریان بوده و به‌زودی با انتخاب پیمانکار اصلی بخش ساختمانی فعالیت‌های این حوزه سرعت بیشتری خواهد گرفت.


برق ۱۲ درصد مشترکان رایگان شد

مدیرکل فروش و خدمات مشترکان توانیر گفت: برنامه پاداش ۵ برابر تعرفه که به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف اجرا شد، ابتکار خوبی بود که باتوجه‌به آمار حدود ۴۰ درصد از مشترکان مشمول پاداش شدند که ازاین‌بین قبض ۱۲ درصد مشترکان رایگان شده و حتی بستانکار شدند. به گزارش وزارت نیرو، «عبدالامیر یاقوتی» افزود: به نظر می‌رسد ۹۰ درصد از مشترکان برق ظرفیت این را دارند که تا پایان دوره تابستان حداقل در یک دوره مشمول جایزه شوند.
وی ادامه داد: با وجود رشد تقاضای مصرف برق خانگی، مصرف برق کشور در این بخش ۴ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش‌یافته است که به طور یقین تغییر تعرفه و نیز مشوق‌های وزارت نیرو برای مشترکان خانگی از عوامل مهم در این کاهش مصرف بوده‌اند.
این مدیر صنعت برق خاطرنشان کرد: موضوع قیمت همواره یکی از عوامل مؤثر در کاهش و کنترل مصرف بوده است و باتوجه‌به اینکه تعرفه برق در پله‌های آخر ۳,۵ برابر تعرفه عادی است، طبیعی است که مشترکان برای کاهش مصرف و رساندن آن به الگوی تعیین شده انگیزه لازم را داشته باشند. یاقوتی افزود: باوجوداینکه مشترکان بسیار پرمصرف حدود ۴ درصد از مشترکان برق خانگی را تشکیل می‌دهند، اما حدود ۱۴ درصد مصرف برق این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.
این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک بسیار پرمصرف در بخش خانگی شناسایی شده‌اند که حتی بیش از ۱۰ برابر الگوی تعیین شده، مصرف برق داشته‌اند و سعی شده است با ابزارهای مختلف در زمان اوج بار شبکه، مصرف این دسته از مشترکان هم کاهش یابد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/14/622426/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها